Pagina 31 van 100

Geplaatst: 08 feb 2010, 15:04
door Niels
Check anders eerst even de verkoopfolders:

http://www.fs1forum.com/Folders1976.html

Geplaatst: 08 feb 2010, 17:35
door rise and shine
nieknatuurlijk schreef:
marco schreef:
Wimmel O schreef:Welk gereedschap is handigst als je de vliegwielmoer eraf wil halen? Een vliegwieltrekker heb ik al wel liggen. Ik ben zelf niet zo kapot van de methode met de achterrem


Ik gebruik gewoon een hele grote bacho.
Gewoon tussen de openingen van het vliegwiel zetten.


Toen ik nog geen zuigerstop had, had ik 2 boutjes met moertjes in de gaten van het vliegwiel gedaan, deze aan elkaar verbonden met zo'n dingetje waarmee je het stuur op z'n plaats houd(de bovendste). Dan krijg je een boogje op je vliegwiel, daar zette ik een stang in. Nu kon ik dat boutje makkelijk losdraaien.


Zuigerstoppen zijn echt verschrikkelijk, beter pak je een luchtsleutel ofzo :roll:

Geplaatst: 08 feb 2010, 20:31
door marco
Een luchttol is niet zo best voor je lagers.
Al je bezig bent je blok te reviceren maakt dat natuurlijk niet uit.

Geplaatst: 09 feb 2010, 22:01
door Twowheeler
Welke lak moet je gebruiken voor een cillinder?
Hitte bestendig uiteraard, heb je daar nog glans en Matt zwart van?
En moet daar nog een grondlaag onder?

Geplaatst: 09 feb 2010, 22:10
door ginofs1
Twowheeler schreef:Welke lak moet je gebruiken voor een cillinder?
Hitte bestendig uiteraard, heb je daar nog glans en Matt zwart van?
En moet daar nog een grondlaag onder?


het beste is er eerst behang lijm op te smeren

Geplaatst: 10 feb 2010, 14:52
door Twowheeler
ginofs1 schreef:
Twowheeler schreef:Welke lak moet je gebruiken voor een cillinder?
Hitte bestendig uiteraard, heb je daar nog glans en Matt zwart van?
En moet daar nog een grondlaag onder?


het beste is er eerst behang lijm op te smeren


en dan een leuk behangetje ertegen plakken. :mrgreen:
Op het kreidler forum lees ik vanalles over een soda bad.
Dan komt er ook een zo'n coating op ofzo.

Geplaatst: 10 feb 2010, 21:59
door koppel
heb een cylinder laten poedercoaten, ziet er strak uit en blijft goed zitten ondanks de hitte

wel poorten en schroefdraad aftapen

Geplaatst: 10 feb 2010, 22:08
door Twowheeler
Ik ga hem gewoon zelf spuiten, is het makkelijkst.
Zal het mooi staan de randjes van de koelvinnen kaal te maken?
Dus wat ze wel eens bij kreidler doen. Alleen is het dan niet beschermd op die randjes, en juist daar zit vaak roest.
Dus gewoon spuiten :wink:

Geplaatst: 10 feb 2010, 22:11
door marco
Gewoon spuiten met zwarte hittebestendige verf.

Geplaatst: 10 feb 2010, 22:16
door Twowheeler
Jep. Motip. Zwart is tot 650 graden ofzo.
Heb jij daar ervaring mee? Ik las iets van inbakken ofzo? Want dat kan ook gewoon gebeuren als je hem laat draaien :wink:

Geplaatst: 10 feb 2010, 22:18
door Giel_fs1
gewoon zo erop spuiten, bij mij blijft het goed zitten :wink:

Geplaatst: 10 feb 2010, 22:19
door marco
De verf hard vanzelf wel uit als je gaat rijden.

Zo zag mijn cilinder er uit na het spuiten:
Afbeelding

Een beetje mat en niet zo glimmend als die imizooi.

Geplaatst: 10 feb 2010, 22:24
door Twowheeler
Dat is wel netjes! Hoeveel laagjes heb jij gedaan?

Geplaatst: 10 feb 2010, 22:27
door marco
3 laagjes.

Het is alleen best wel lastig om goed tussen de koelribben te spuiten.

Geplaatst: 11 feb 2010, 21:41
door pee67
Wat kan er zoal niet goed zitten als het neutraallampje pas gaat branden als ik het contactslot
op stand 2 zet en de kabelboom op de juiste wijze aangesloten zit?