Pagina 31 van 101
Geplaatst: 13 jul 2011, 18:37
door NIX
Linkergat. Is 14mm hoog bij een street voor de holle as en je normale as is 12mm. Je moet dus wat maken om dat een beetje op te vullen. Ik gebruikte wel eens een stukje waterleiding of een afgezaagd stukje holle as om een later wiel pas te maken. De kettingspanner werkt als een dikke ring zodat je de boel gewoon vast kan draaien.
Geplaatst: 13 jul 2011, 22:22
door the_destroyers
NIX schreef:Linkergat. Is 14mm hoog bij een street voor de holle as en je normale as is 12mm. Je moet dus wat maken om dat een beetje op te vullen. Ik gebruikte wel eens een stukje waterleiding of een afgezaagd stukje holle as om een later wiel pas te maken. De kettingspanner werkt als een dikke ring zodat je de boel gewoon vast kan draaien.
Ik heb ook eeen geschikte leiding gevonden ja, zo ga ik het wel kunnen oplossen.
Geplaatst: 13 jul 2011, 22:27
door the_destroyers
Ik heb vanavond wel een echte klap gemaakt met mn brommer.
Hij draaide nog wel mooi, niet afgeslagen ofzo.
Maar ik moet iets schuin sturen om recht te kunnen rijden.
Wil dat dan zeggen dat mijn stuur dan een slag heeft, of kan mijn hele vorvork schuin zijn?
Ik ben gevallen (door een aanrijding) tegen max 10 km/u
Geplaatst: 13 jul 2011, 23:30
door the_destroyers
the_destroyers schreef:Ik heb vanavond wel een echte klap gemaakt met mn brommer.
Hij draaide nog wel mooi, niet afgeslagen ofzo.
Maar ik moet iets schuin sturen om recht te kunnen rijden.
Wil dat dan zeggen dat mijn stuur dan een slag heeft, of kan mijn hele vorvork schuin zijn?
Ik ben gevallen (door een aanrijding) tegen max 10 km/u
Heb het antwoordt reeds
Geplaatst: 14 jul 2011, 22:21
door Twowheeler
kan je een nieuwe zuiger in een al ingereden cillinder plaatsen?
Dan is de kolbenschmidt van sjon wel een oplossing namelijk, die is alleen als 41mm te koop (en dat is die f5b al)
of fs1shop :
http://www.fs1shop.nl/50cc-zuiger-4100- ... -1351.html
Geplaatst: 14 jul 2011, 23:41
door NIX
Het geeft geen enorme problemen, hooguit merk je dat je langer aan het inrijden bent.
Geplaatst: 14 jul 2011, 23:46
door Twowheeler
Dus dat gaat weer 500km duren?

Geplaatst: 14 jul 2011, 23:48
door NIX
In feite wel, maar je gaat langer merken dat ie steeds wat beter gaat lopen. Gaat het over je F5B? Die heeft nog zat hoonsporen, denk ik.
Geplaatst: 15 jul 2011, 00:13
door Twowheeler
Ja die moet een nieuwe zuiger.
Ik denk dat die nu ongeveer 3000km heeft gehad.
Geplaatst: 15 jul 2011, 00:30
door marco
Twowheeler schreef:Dus dat gaat weer 500km duren?

Gas is alles
Geplaatst: 19 jul 2011, 18:09
door Jens36
Ik heb al even in de faq gekeken maar ga het hier toch nog maar eens vragen voor de zekerheid
Als ik men carters wil spuiten... welke code van verf is het nu juist?
+ als ik alles afschuur, welke lagen moeten er dan allemaal op?
edit: Laag primmer/ 2 lagen zilver/ hittebestendige blanke lak?
Deze kleur goed?:
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... uctId=1633
Geplaatst: 19 jul 2011, 19:11
door fs1_1j6
Hallo,
ik ben op zoek naar een koppelingset voor een fs1 1j6 uit 1977.
Op fs1parts.nl vind ik deze set:
Koppelingset FS1 nieuw model
Artikelcode: SIMG2268
Is dit de set die ik nodig heb?
mvg
Geplaatst: 19 jul 2011, 19:31
door koppel
je hebt denk ik oud model
platen en veren zijn volgens mij hetzelfde...............alleen de boutjes zijn anders, andere lengte en andere uitvoering
in principe slijten de gevoerde platen, alu deksels, veren worden slapper, de kooi slaat in en de dempingrubbers vertonen vaak overmatige speling
wat foto's van je koppeling doet wonderen, dan kunnen we goed advies geven
Geplaatst: 19 jul 2011, 20:01
door fs1_1j6
koppel schreef:platen en veren zijn volgens mij hetzelfde...............alleen de boutjes zijn anders, andere lengte en andere uitvoering
Als je hier zeker van bent is het inorde, dan gebruik ik gewoon de oude boutjes
Geplaatst: 19 jul 2011, 20:41
door koppel
meten = weten