Pagina 32 van 100

Geplaatst: 08 mar 2012, 15:24
door Twowheeler
wat ik zo ga doen:
Blok eronderuit. Lek zoeken en hopelijk oplossen.
Squish meten, timingen meten en orri bobine terug monteren

oh ja en m'n achterwiel ontvetten :lol:

Geplaatst: 10 mar 2012, 22:37
door pee67
2 remklauwen gereviseerd, 1 x voor JBX en 1 x voor Niekolaas
voor en achternaaf ontdaan van lagers die verstuurd gaan worden
4 carburateurs in zijn geheel gereinigd
de halve garage opgeruimd en onderdelen, bouten en moeten gesorteerd

Geplaatst: 10 mar 2012, 23:08
door marco
Cdi ontsteking er weer opgezet en afgesteld op 1,8mm straks nog een keer 2mm proberen.

Trok op hoge toeren al wat beter door als eerst.

Misschien nog een keer dikkere membraamplaatjes proberen.

Geplaatst: 11 mar 2012, 09:28
door clamdxp
hoge uitlaat eraf gehaald en een onderlangse gemonteerd.
loopt 10x beter op de een of andere manier het ik continu afstellingsproblemen met de hoge uitlaat.
verder nog wat massaplekjes schoon gemaakt en de brommer eens goed gepoetst

Geplaatst: 11 mar 2012, 11:36
door fs1man
clamdxp schreef:hoge uitlaat eraf gehaald en een onderlangse gemonteerd.
loopt 10x beter op de een of andere manier het ik continu afstellingsproblemen met de hoge uitlaat.
verder nog wat massaplekjes schoon gemaakt en de brommer eens goed gepoetst


had al het een en ander van peter vernomen, mijn brommer loopt met een originele hoge pijp ook minder hard
en 4 takt.
maar ik had geen vergelijk eigenlijk omdat de wartel gaar was en de uitlaat dus flink lekte bij de cilinder.
mijn uitlaat is nu bij henk jan voor een nieuwe wartel, als ie terug is kijk ik hoe hij loopt en hoe hard hij gaat.
nu met de luhac loopt ie 65 top en klinkt ook lekker 70,s.
met de hoge liep hij lekkend en 4 takkent 45 een behoorlijk verschil dus, voor mij is t ff afwachten.
Maar ik hoop voor jou dat de probleempjes nu voorbij zijn en dat je verder zonder problemen het seizoen kunt rijden.

Geplaatst: 11 mar 2012, 11:55
door clamdxp
joscabrio schreef:
clamdxp schreef:hoge uitlaat eraf gehaald en een onderlangse gemonteerd.
loopt 10x beter op de een of andere manier het ik continu afstellingsproblemen met de hoge uitlaat.
verder nog wat massaplekjes schoon gemaakt en de brommer eens goed gepoetst


had al het een en ander van peter vernomen, mijn brommer loopt met een originele hoge pijp ook minder hard
en 4 takt.
maar ik had geen vergelijk eigenlijk omdat de wartel gaar was en de uitlaat dus flink lekte bij de cilinder.
mijn uitlaat is nu bij henk jan voor een nieuwe wartel, als ie terug is kijk ik hoe hij loopt en hoe hard hij gaat.
nu met de luhac loopt ie 65 top en klinkt ook lekker 70,s.
met de hoge liep hij lekkend en 4 takkent 45 een behoorlijk verschil dus, voor mij is t ff afwachten.
Maar ik hoop voor jou dat de probleempjes nu voorbij zijn en dat je verder zonder problemen het seizoen kunt rijden.


hoi jos dat gaat vast goed komen..
met die onderlngse loopt hij echt 10 keer beter.
blijkt ook nog een fijn pijpje te zijn van een fs50 origineel met 32mm bocht.
Na gisteren het een en ander gelezen te hebben hoort een bobenlangse uitlaat eigenlijk ook thuis op een street 5 bak.
ivm expansie ..
ik had echt veel problemen met de hoge uitlaat.
varierend stationair toerental hikken onder het optrekken 4 takten tijdens koppelen echt hikken.
kortom begon het echt moe te worden.
op een gegeven moment dacht we zelfs dat het aan de nieuwe carburateur lag met kabelschoke.
want als ik die met handschoke erop zette met alles gelijke afstelling liep hij beter maar gewoon niet echt lekker.
pee zou me zelfs al een nieuwe carb op sturen.
gisteren dacht ik laat ik eens gek doen.
hahaha. na de onderlangse gemonteerd te hebben gelijk weer de carb met kabelschoke gemonteerd en wat loopt dat lekker hahaha eindelijk lekker inrijden voor de meeting!!

Geplaatst: 11 mar 2012, 12:01
door marco
Een naadpijp is altijd goed.

Geplaatst: 11 mar 2012, 12:12
door fs1man
klopt een dikke uitlaat zoals ze hier destijds genoemd werden daar lopen ze het fijnste mee.
zelfs beter dan met de dunne 28 mm pijp.
en een hoge is inderdaad eigenlijk bedoeld voor een 5 bak.
als mijn hoge terug is dan kijk ik hoe die chromen er mee loopt anders de luhac er weer onder.
en dan op zoek naar een 5 bakje :shock: :lol:
anders ben ik ook weer voor niks bezig een 5 bak rempedaal op te knappen :mrgreen:

Geplaatst: 11 mar 2012, 12:17
door clamdxp
joscabrio schreef:klopt een dikke uitlaat zoals ze hier destijds genoemd werden daar lopen ze het fijnste mee.
zelfs beter dan met de dunne 28 mm pijp.
en een hoge is inderdaad eigenlijk bedoeld voor een 5 bak.
als mijn hoge terug is dan kijk ik hoe die chromen er mee loopt anders de luhac er weer onder.
en dan op zoek naar een 5 bakje :shock: :lol:
anders ben ik ook weer voor niks bezig een 5 bak rempedaal op te knappen :mrgreen:


hahahaha doe maar gelijk de luhac eronder laten haha enne op marktplaats staat een 5bak blokje te koop.!
alleen de prijs hihi dat is mij die ene versnelling echt niet waard hahaha

Geplaatst: 11 mar 2012, 14:36
door eriks
Streetje lopend gemaakt

http://youtu.be/W36Xbq13SEE

Geplaatst: 11 mar 2012, 15:46
door YamaSam
die's proper!

hier na toch enkele maanden stilstand mn rooie ook weer bovengehaald..
batterijtje opladen, effe boekje checken wat we er laatst weer mee hadden uitgestoken,
en vanavond poetsen!

verder is het plan om deze week vijf vierbakken en twee vijfbakken te monteren/prepareren.. zit een férme FS1 week aan te komen dus!

Geplaatst: 11 mar 2012, 15:48
door marco
eriks schreef:Streetje lopend gemaakt

http://youtu.be/W36Xbq13SEE




Rammelt zo als het hoort :wink:

Geplaatst: 11 mar 2012, 15:52
door eriks
marco schreef:
eriks schreef:Streetje lopend gemaakt

http://youtu.be/W36Xbq13SEE




Rammelt zo als het hoort :wink:


Gewoon een orgineel 5 bak streetje Marco dus alles zoals het hoort :D

Gaat rijden in het mooie zuid frankrijk word morgen opgehaald .....

Geplaatst: 11 mar 2012, 15:53
door eriks
YamaSam schreef:die's proper!

hier na toch enkele maanden stilstand mn rooie ook weer bovengehaald..
batterijtje opladen, effe boekje checken wat we er laatst weer mee hadden uitgestoken,
en vanavond poetsen!

verder is het plan om deze week vijf vierbakken en twee vijfbakken te monteren/prepareren.. zit een férme FS1 week aan te komen dus!

Drukke week voor jou

Geplaatst: 11 mar 2012, 16:03
door mpro09
net op de wedstrijdkart van dr. bob gereden. tering wat gaat dat hard :shock: :shock: 8)