The big small question topic, part 5
- NIX
- 10000km gereden
Prox en Yamaha zuigers zijn mijn favorieten. Voor een gebruikte iets opgehoonde cilinder pak ik wel eens een imitatie. Soms zijn die prima, soms is het bagger, ongeacht het merk. Dat is het probleem met imi. Van hetzelfde merk kun je er 1 hebben die jaren perfect is, soms heb je er een die binnen 2 keer gasgeven vastloopt.
En verder wat de anderen zeggen: Rijker smeren dan 1:30 is onnodig en de boel wordt er alleen maar vies van. Soms zelfs te heet met de dikke smurrie die in de cilinder achterblijft, met een warmloper tot gevolg. Erg zuur als je juist zo rijk smeert om die te voorkomen. De moderne synthetische 2T olien kun je gewoon 1:40 smeren, zeker na 500km en dan blijft alles ook keurig schoon en hoef je practisch nooit te ontkolen.
Ik zou lekker de huidige zuiger erin laten rammelen, FS1's gaan bijna allemaal rammelen. Dat moet je gewoon mooi vinden. Wel altijd het blokje een km of 2 netjes warmrijden.
En verder wat de anderen zeggen: Rijker smeren dan 1:30 is onnodig en de boel wordt er alleen maar vies van. Soms zelfs te heet met de dikke smurrie die in de cilinder achterblijft, met een warmloper tot gevolg. Erg zuur als je juist zo rijk smeert om die te voorkomen. De moderne synthetische 2T olien kun je gewoon 1:40 smeren, zeker na 500km en dan blijft alles ook keurig schoon en hoef je practisch nooit te ontkolen.
Ik zou lekker de huidige zuiger erin laten rammelen, FS1's gaan bijna allemaal rammelen. Dat moet je gewoon mooi vinden. Wel altijd het blokje een km of 2 netjes warmrijden.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Jeti
- 17500km gereden
- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
Jeti schreef:Jeti schreef:Wie weet waar ik spruitstukjes kan kopen?
Oh, mijn vraag is veranderd..
Ik had een spruitstuk, maar dacht dat ze die hadden verbeund door hem af te zagen. Kende namelijk alleen dit soort:
Maar heb dus deze voor 16mm:
Klopt dat? En hoe zit dit precies?
Zoiets heet toch 'n vlaggenmasthouder??
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
- marco
- Sheriff of the Posbank
Niels schreef:marco schreef:Zijn die spruitstukken van een RD?
Ik zag dat je een link had gepost naar 50cc.nl
Deze link had dit hele topic overhoop gehaald
Zou je dat niet meer willen doen?
Dat was niet de bedoeling.
Ik weet ook niet wat er fout ging normaal gaat het altijd goed.
Laatst gewijzigd door marco op 22 feb 2010, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 7500km gereden
Jeti schreef:Jeti schreef:Wie weet waar ik spruitstukjes kan kopen?
Oh, mijn vraag is veranderd..
Ik had een spruitstuk, maar dacht dat ze die hadden verbeund door hem af te zagen. Kende namelijk alleen dit soort:
Maar heb dus deze voor 16mm:
Klopt dat? En hoe zit dit precies?
er is een verschi tss rd50m en rd50mx spruitstukten (mx is schuin, m recht), de 12 en 14 zijn met bouten, de 16 met opschuif stuk, maar volgens mij bestaan de 14 ook met opschuifstuk, maar ben niet helemaal zeker
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens