Pagina 33 van 100
Geplaatst: 19 feb 2010, 12:42
door NIX
Prox en Yamaha zuigers zijn mijn favorieten. Voor een gebruikte iets opgehoonde cilinder pak ik wel eens een imitatie. Soms zijn die prima, soms is het bagger, ongeacht het merk. Dat is het probleem met imi. Van hetzelfde merk kun je er 1 hebben die jaren perfect is, soms heb je er een die binnen 2 keer gasgeven vastloopt.
En verder wat de anderen zeggen: Rijker smeren dan 1:30 is onnodig en de boel wordt er alleen maar vies van. Soms zelfs te heet met de dikke smurrie die in de cilinder achterblijft, met een warmloper tot gevolg. Erg zuur als je juist zo rijk smeert om die te voorkomen. De moderne synthetische 2T olien kun je gewoon 1:40 smeren, zeker na 500km en dan blijft alles ook keurig schoon en hoef je practisch nooit te ontkolen.
Ik zou lekker de huidige zuiger erin laten rammelen, FS1's gaan bijna allemaal rammelen. Dat moet je gewoon mooi vinden. Wel altijd het blokje een km of 2 netjes warmrijden.
Geplaatst: 21 feb 2010, 12:21
door Jeti
Wie weet waar ik spruitstukjes kan kopen?
Geplaatst: 21 feb 2010, 12:29
door Jeti
Jeti schreef:Wie weet waar ik spruitstukjes kan kopen?
Oh, mijn vraag is veranderd..
Ik had een spruitstuk, maar dacht dat ze die hadden verbeund door hem af te zagen. Kende namelijk alleen dit soort:
Maar heb dus deze voor 16mm:
Klopt dat? En hoe zit dit precies?
Geplaatst: 22 feb 2010, 18:41
door marco
Zijn die spruitstukken van een RD?
Geplaatst: 22 feb 2010, 18:59
door Jeti
Ja.
Geplaatst: 22 feb 2010, 19:28
door Aad
Jeti schreef:Jeti schreef:Wie weet waar ik spruitstukjes kan kopen?
Oh, mijn vraag is veranderd..
Ik had een spruitstuk, maar dacht dat ze die hadden verbeund door hem af te zagen. Kende namelijk alleen dit soort:

Maar heb dus deze voor 16mm:

Klopt dat? En hoe zit dit precies?
Zoiets heet toch 'n vlaggenmasthouder??
Geplaatst: 22 feb 2010, 20:00
door Niels
marco schreef:Zijn die spruitstukken van een RD?
Ik zag dat je een link had gepost naar 50cc.nl
Deze link had dit hele topic overhoop gehaald
Zou je dat niet meer willen doen?

Geplaatst: 22 feb 2010, 20:01
door Jeti
Hmz vreemd want dat was dus al gisteren.. Incubatietijd van 1 dag dus?
Maar bedankt voor het fixen
(gaat er ook nog iemand antwoorden op mn vraag

?)
Geplaatst: 22 feb 2010, 20:02
door Niels
Ik denk dat 50cc linken niet zo leuk vindt ofzo

Geplaatst: 22 feb 2010, 20:06
door marco
Niels schreef:marco schreef:Zijn die spruitstukken van een RD?
Ik zag dat je een link had gepost naar 50cc.nl
Deze link had dit hele topic overhoop gehaald

Zou je dat niet meer willen doen?

Dat was niet de bedoeling.
Ik weet ook niet wat er fout ging normaal gaat het altijd goed.
Geplaatst: 22 feb 2010, 20:13
door marco
@Jet kijk even op
www.50cc.nl
Geplaatst: 22 feb 2010, 20:19
door Jeti
Ja daar komt mijn plaatje vandaan en had ik hem gevonden.Maar de vraag is waarom er bij 10, 12 en 14 mm zo'n tuitje aan zit en bij 16 ineens niet meer.
Geplaatst: 22 feb 2010, 22:42
door NIX
Er zijn ook 16's met een schuifmof die op zo'n tuit kunnen.
Geplaatst: 23 feb 2010, 02:14
door Yamaha rd50m
Jeti schreef:Jeti schreef:Wie weet waar ik spruitstukjes kan kopen?
Oh, mijn vraag is veranderd..
Ik had een spruitstuk, maar dacht dat ze die hadden verbeund door hem af te zagen. Kende namelijk alleen dit soort:

Maar heb dus deze voor 16mm:

Klopt dat? En hoe zit dit precies?
er is een verschi tss rd50m en rd50mx spruitstukten (mx is schuin, m recht), de 12 en 14 zijn met bouten, de 16 met opschuif stuk, maar volgens mij bestaan de 14 ook met opschuifstuk, maar ben niet helemaal zeker
Geplaatst: 24 feb 2010, 20:05
door Twowheeler
waarom heeft een fs1 eigenlijk een gedeelde top spoeler?
en niet gewoon 1 poort, heeft dat met zuigerveren te maken?