Pagina 35 van 100

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:22
door occ1s
Ben ff wat dingen aan het doorlezen hoe je je carburateur af moet stellen. (bron: brommerforum.nl).
Er staat:

Nu de hoofd afstelling klaar is kunnen we beginnen met het afstellen van de fijn afstelling. We zullen als eerste beginnen met de gas naald. Het afstellen van de gas naald is een beetje vogel werk maar zeker de moeite waard. Als je de gas schuif uit je carburateur. haalt zul je zien dat de gasnaald door een veerring en een borgclipje worden vast gehouden. Raak deze twee kleine onder delen niet kwijt! Het scheelt je namelijk een fiets toch door de regen naar de lokale brommerboer. Maar ok?, we gaan nu eerst de gasnaald in zijn standaard stand zetten. Als je de gas naald uit de gas schuif haalt zie je dat er een 5 tal groeven in zitten. Door het borg clipje een groef naar boven of beneden te zetten verstel je de gasnaald in hoogte.
Door je gas naald hoger te zetten komen er meer venture gaatjes vrij in de venture buis. Hier door krijgt de motor standaard een vetter mengsel bij de zelfde stand van de gas handel. Je kunt dus met de gas naald beperkt de verhouding tussen de hoeveelheid lucht en benzine afstellen. Het stellen met de gas naald heeft nog een aantal trucjes. Op het bovenste stuk van de de venture buis zitten namelijk geen gaatjes meer. Dat houd in dat als je de gas handel meer 75% opendraait de moter enkel extra lucht krijgt. Door de gas naald naar beneden te zetten kun je dit een beetje compenseren, je hebt dan wel een grotere sproeier nodig.


Hoe haal ik de gas schuif uit mijn carburateur? lal.. ben beetje een beginneling op het sleutel gebied, en de vorige keer was het niet nodig om mijn gasschuif opnieuw af te stellen

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:23
door Niels
De bovenkant van je carburateur waar de gaskabel in gaat en de stationairschroef uit komt, die kan je losschroeven :)

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:24
door occ1s
En wat is de beste stand bij een fs 1? (16 mm)?

Edit: Niels bedankt!

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:24
door Niels
Dat is afhankelijk van je brommer...

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:25
door occ1s
gewoon vogelwerk dus... zoals in de tekst beschreven staat?

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:34
door occ1s
zal een rd tankje op een fs1 passen? vind m namenlijk wel mooi, zo chroom :P jullie niet dan?

http://www.49cc-brommers.nl/index.php?p ... len/Yamaha

en dat voor zo weinig geld!

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:41
door harmen251
ik zou het niet weten occ1s

mijn vraag: staat er een yamaha logo op of een ander merk teken op een origineel hitteschild?

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:41
door occ1s
geen logo... helemaal niets... dus kan zijn dat hij van slechte kwaliteit is?

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:59
door Niels
harmen251 schreef:mijn vraag: staat er een yamaha logo op of een ander merk teken op een origineel hitteschild?


Er staat helemaal niets op! Op de uitlaat ook niet trouwens :?

Heb je zo'n schild? :shock: Ik zoek er nog 1... :shock:

Geplaatst: 20 aug 2007, 22:06
door jeroenvans
nee tuurlijk niet..... 8) de wand bij een 10 mm spruitstuk is ook heel dik...... :lol:

Geplaatst: 20 aug 2007, 22:11
door occ1s
jeroenvans schreef:nee tuurlijk niet..... 8) de wand bij een 10 mm spruitstuk is ook heel dik...... :lol:


Waar heb je het nu over :P?

Geplaatst: 20 aug 2007, 22:12
door jeroenvans
bij dat spruitstuk zit een uitstulping... de wand van die uitstulping is bij 10 mm heel dik... kijk maar eens naar de foto's op jmpb...

edit: ik had het nog over jouw spruitstukvraag...

Geplaatst: 20 aug 2007, 22:15
door occ1s
Okay.. hebook ff gekeken, bij jmpb... daar is die rand idd heel dik, die van mij toch zeker de helft, of dunner.
Bedankt voor de tip, nu weet ik zeker dat het goed zit ;)

Geplaatst: 20 aug 2007, 22:18
door jeroenvans
je kan natuurlijk altijd ff kijken naar de foto's op een webshop voor de verschillen tussen langzame en snelle onderdelen voordat je een vraag post :idea:

Geplaatst: 20 aug 2007, 22:19
door occ1s
wou het ff snel weten, en aangezien dit forum echt uber snel is (qua leden, die vaak het forum bezoeken) dacht ik probeer het ff hier, ik wist ook niet of er verschillende types waren in spruitstukken etc. Sorry :P