Pagina 35 van 100

Geplaatst: 02 mar 2010, 12:30
door Daan1990
Hallo, weet iemand of je onder een derbi gpr 50 (nude) een 125cc 4t blok kan zetten?

Ik wil die derbi gpr nude als eerste motor. Echt mooie looks laag verbruik en die motor is als je em ook maar een klein beetje aanpast een stuk sneller. Alleen bijna niet te krijgen in Nederland...

Geplaatst: 02 mar 2010, 12:32
door Daan1990
Afbeelding

Het verschil tussen de 50cc versie wat ik kan zien is het kale motorblok, de uitlaat is natuurlijk ook anders. Radiator remmen voorvork en frame zien er allemaal hetzelfde uit!

Geplaatst: 02 mar 2010, 14:29
door Tombo
Daan1990 schreef:Hallo, weet iemand of je onder een derbi gpr 50 (nude) een 125cc 4t blok kan zetten?

Ik wil die derbi gpr nude als eerste motor. Echt mooie looks laag verbruik en die motor is als je em ook maar een klein beetje aanpast een stuk sneller. Alleen bijna niet te krijgen in Nederland...

Een ontgrenste 50cc GPR loopt harder als een 125cc bamiblok :P
Je er dan beter een leuke 80cc cilinder opgooien met een dikke carburateur en een goede uitlaat, dan loopt 'ie ook wel (betrouwbaar) 120 km/h ofzo. Maarja, het is en blijft dan nog een opgevoerde brommer :P Dan kan je beter kijken voor een echte motor, 250cc 4-takt ofzo. Kawasaki en Yamaha hebben van die 250cc 4-cilinder racers

Geplaatst: 02 mar 2010, 14:39
door Daan1990
Die 125cc versie is ook heel mooi... 15 pk en gaat door tot de 9000 + toeren, netjes voor een viertakt. En ik vind 2takt wel leuk en aardig maar 4takt vind ik gewoon fijner. Geen 2takt olie en meer vermogen onderin. Maar mijn fs1tje zal ik natuurlijk nooit wegdoen! Alleen ben nu wel toe aan iets snellers...

Geplaatst: 02 mar 2010, 18:42
door mpro09
beter gewoon de 125cc versie bij de dealer gaan halen :?

Geplaatst: 02 mar 2010, 19:11
door Zwepper
snap jou probleem ook niet helemaal :lol:

Geplaatst: 03 mar 2010, 09:03
door Daan1990
Laat maar ik snap het probleem van mezelf ook niet helemaal. Punt is dat die 125 Nude moeilijk te vinden is...

Geplaatst: 03 mar 2010, 09:14
door Tombo
Gewoon naar de dealer gaan er 1 bestellen? :P
De 2e hands markt voor 125cc straatmotoren is gewoon erg klein. Waarom zou je een 125cc 1-cilinder gaan rijden als je ook een 250cc 4-cilinder ofzo kan rijden, of nog groter, en dan naar 25kW knijpen :P

Geplaatst: 03 mar 2010, 09:36
door Daan1990
Oké kom maar met 250cc motoren die er fatsoenlijk uitzien :P En waarom zou je viercilinder willen...ik heb het liefst een of twee cilinders

Geplaatst: 03 mar 2010, 09:39
door Aad
8)

Afbeelding

Geplaatst: 03 mar 2010, 10:18
door Tombo
Daan1990 schreef:Oké kom maar met 250cc motoren die er fatsoenlijk uitzien :P En waarom zou je viercilinder willen...ik heb het liefst een of twee cilinders

Een 1-cilinder is niet praktisch voor op de snelweg o.a.. De keuze tussen en 2 of 4-cilinder is weer wat anders.
http://www.kawasaki.nl/Ninja250R
onder andere

Verder is er zat 2e hands te krijgen wat te begrenzen is op 25kW. Gewoon ff marktplaats afspeuren

Geplaatst: 03 mar 2010, 10:53
door Twowheeler
Waarom is een 1cillinder niet handig?
Vanwege het nerveuse karakter?

Geplaatst: 03 mar 2010, 11:07
door Tombo
Waarom denk je dat er zo gigantisch veel 1-cilinder motoren op de weg rijden :lol:
-Een dikke 1-cilinder slijt veel harder
-Minder comfortabel (stampt harder)
-Minder vermogen
Allemaal dingen die er voor b.v. een crosser niet toe doen :P

Voordeel is dat een dikke 1 cilinder wel veel koppel onderin heeft. En het blok zelf vaak heel simpel in elkaar zit.

Geplaatst: 03 mar 2010, 11:15
door Twowheeler
Volgens mij is m'n accu kapot gevroren ofzo.
Hij is heel snel leeg, maar als ik hem gebruik dan is hij wel bruikbaar of vol. Maar niet lang..
Ik heb hem tot nu toe alleen maar met de accu lader opgeladen.
Is hij misschien door de kou kapot gegaan ofzo?
En is hij nog te herstellen?

Geplaatst: 03 mar 2010, 11:16
door Twowheeler
Tombo schreef:Waarom denk je dat er zo gigantisch veel 1-cilinder motoren op de weg rijden :lol:
-Een dikke 1-cilinder slijt veel harder
-Minder comfortabel (stampt harder)
-Minder vermogen
Allemaal dingen die er voor b.v. een crosser niet toe doen :P

Voordeel is dat een dikke 1 cilinder wel veel koppel onderin heeft. En het blok zelf vaak heel simpel in elkaar zit.

en vaak een super vet geluid 8)