Vreemd Nieuws Topic
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Nederland werkt onbetaald op schrikkeldag
AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlandse werknemers is niet op de hoogte dat zij een dag gratis werken.
Doordat een jaarsalaris gebaseerd is op 365 dagen, werken werknemers op schrikkeldag voor niets. Uit onderzoek van Uitzendspecialist blijkt dat 17 procent van de werknemers actie wil ondernemen om woensdag 29 februari alsnog uitbetaald te krijgen.
Volgens directeur Aad van der Zalm bespaart het bedrijfsleven hiermee zo'n 100 miljoen euro aan loonkosten. "Dat is snel verdiend over de rug van hun medewerkers.” Uitzendkrachten en freelancers hebben overigens nergens last van, aangezien zij vaak per uur of per opdracht betaald worden.
http://www.nu.nl/geldzaken/2747386/nede ... eldag.html
AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlandse werknemers is niet op de hoogte dat zij een dag gratis werken.
Doordat een jaarsalaris gebaseerd is op 365 dagen, werken werknemers op schrikkeldag voor niets. Uit onderzoek van Uitzendspecialist blijkt dat 17 procent van de werknemers actie wil ondernemen om woensdag 29 februari alsnog uitbetaald te krijgen.
Volgens directeur Aad van der Zalm bespaart het bedrijfsleven hiermee zo'n 100 miljoen euro aan loonkosten. "Dat is snel verdiend over de rug van hun medewerkers.” Uitzendkrachten en freelancers hebben overigens nergens last van, aangezien zij vaak per uur of per opdracht betaald worden.
http://www.nu.nl/geldzaken/2747386/nede ... eldag.html
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
ma 27 feb 2012, 17:53
Internet Kenia traag door anker
Het internet is in het oosten van Afrika sinds maandag een stuk trager. Dat komt doordat een schip voor de haven van Mombassa het anker liet zakken, bovenop een optische vezelkabel. Het kan wel 2 weken duren voordat de schade is gerepareerd. Dat meldde de BBC maandag.
De beschadigde kabel is een van de drie kabels die via de zeebodem naar Oost-Afrika lopen en de regio sinds 2008 van snel internet voorzien. Het internetverkeer wordt gedeeltelijk omgeleid via de andere kabels, maar dat zal voor lang niet alle internetters soelaas bieden. Inwoners van Kenia, Rwanda, Burundi, Tanzania, Ethiopië en Zuid-Sudan zullen last hebben van de storing.
Sinds de kabels zijn aangelegd, zijn steeds meer mensen in de regio gaan internetten. In het eerste jaar na de aanleg steeg het aantal internetters in Kenia al van 1,8 miljoen naar 3,1 miljoen, een stijging die in de jaren daarna is doorgezet.
Internet Kenia traag door anker
Het internet is in het oosten van Afrika sinds maandag een stuk trager. Dat komt doordat een schip voor de haven van Mombassa het anker liet zakken, bovenop een optische vezelkabel. Het kan wel 2 weken duren voordat de schade is gerepareerd. Dat meldde de BBC maandag.
De beschadigde kabel is een van de drie kabels die via de zeebodem naar Oost-Afrika lopen en de regio sinds 2008 van snel internet voorzien. Het internetverkeer wordt gedeeltelijk omgeleid via de andere kabels, maar dat zal voor lang niet alle internetters soelaas bieden. Inwoners van Kenia, Rwanda, Burundi, Tanzania, Ethiopië en Zuid-Sudan zullen last hebben van de storing.
Sinds de kabels zijn aangelegd, zijn steeds meer mensen in de regio gaan internetten. In het eerste jaar na de aanleg steeg het aantal internetters in Kenia al van 1,8 miljoen naar 3,1 miljoen, een stijging die in de jaren daarna is doorgezet.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
- Locatie: Hever
Die rollen zijn crap, en zijn niet gemaakt voor snelheidsmetingen. Een maat van bij mij op school heeft bij een motozaak gewerkt en heeft 2 keer een zo'n 50cc masai crosser via de politie binnengekregen die begrensd moest worden omdat hij "op de rollen" 70 haalde.. Liep telkens netjes 45, dan moest er een expert langskomen en deze man zei zelf dat in de documentatie van de fabrikant van deze toestellen staat dat ze niet mogen gebruikt worden voor snelheidsmetingen omdat ze daar helemaal niet voor ontworpen zijn, enkel voor afstellingen te doen... 

-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
David schreef:Die rollen zijn crap, en zijn niet gemaakt voor snelheidsmetingen. Een maat van bij mij op school heeft bij een motozaak gewerkt en heeft 2 keer een zo'n 50cc masai crosser via de politie binnengekregen die begrensd moest worden omdat hij "op de rollen" 70 haalde.. Liep telkens netjes 45, dan moest er een expert langskomen en deze man zei zelf dat in de documentatie van de fabrikant van deze toestellen staat dat ze niet mogen gebruikt worden voor snelheidsmetingen omdat ze daar helemaal niet voor ontworpen zijn, enkel voor afstellingen te doen...
Moet ik je helaas gelijk geven. Ik heb nog nooit op de rollen gemoeten. Maar voor alle zekerheid heb ik em toch netjes afgesteld, want ze worden steeds actiever hier. Zou em niet kwijt willen. Daarom binnenkort es werk maken van motoplak.
Jens is ook al es tegengehouden geweest, maar hij deed zelfs niet verkeerd.

Klopt gewoon niet, maarja, België zeker?

- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Jeti schreef:Nederland werkt onbetaald op schrikkeldag
AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlandse werknemers is niet op de hoogte dat zij een dag gratis werken.
Doordat een jaarsalaris gebaseerd is op 365 dagen, werken werknemers op schrikkeldag voor niets. Uit onderzoek van Uitzendspecialist blijkt dat 17 procent van de werknemers actie wil ondernemen om woensdag 29 februari alsnog uitbetaald te krijgen.
Volgens directeur Aad van der Zalm bespaart het bedrijfsleven hiermee zo'n 100 miljoen euro aan loonkosten. "Dat is snel verdiend over de rug van hun medewerkers.” Uitzendkrachten en freelancers hebben overigens nergens last van, aangezien zij vaak per uur of per opdracht betaald worden.
http://www.nu.nl/geldzaken/2747386/nede ... eldag.html
Wat een onzinverhaal

Men vind het makkelijk om vaste maandlonen/4-wekenlonen/weeklonen uit te betalen omdat dan een ieder weet wat hij periodiek ontvangt en/of uitbetaald.
Het beste zou gewoon zijn als iedereen gewoon per gewerkt uur zou worden uitbetaald. Maar dan moet de hele boel op de schop omdat dan ook je vakantierechten moeten worden uitgerekend over de gewerkte uren. En wat te denken van de pensioeninhoudingen ?
Het is maar waar iemand naar toe wil rekenen : de meest frappante uitroep uit een beursdip van enkele jaren geleden door een aandelenmakelaar : tja, er gaat weleens 50% af, maar er zit ook zo weer 50% bij !
Oplichter : van je 100.000 euri's ga je dus eerst naar 50.000 euri's en vervolgens naar 75.000 euri's. Zoals hij dat snel zegt zou je denken dat je dan weer 100.000 euri's zou moeten hebben. Niet dus

Een andere recente radioreclame van de Prius :
Hoe lang denkt U dat het batterijpakket van de Prius Hybryde meegaat ?
a 10 jaar
b 15 jaar
c 20 jaar
d een autoleven lang
Het goede antwoord na de reclame (en dat is handig want dan de meeste mensen die jaren van a, b en c allang alweer vergeten

En dan volgt : antwoord d

Maar hoelang duurt een autoleven ? Er is volgens mij niemand die in een 20 jaar oude Prius gaat rijden. En 15 jaar betwijfel ik ook en 10 jaar gaat mij persoonlijk ook wat te ver (komt waarschijnlijk omdat ik nog niet dood in gevonden zou willen worden, maar goed).
Pure misleidende reclame dus, want ze laten je onbewust denken dat die batterijen langer dan 20 jaar meegaan. Eerst zien dan geloven

En zo zijn er nog honderden voorbeelden van hoe de gemiddelde mens in de maling wordt genomen door gegoochel met cijfers, feiten, en percentages...
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
de batterijen in een Prius zijn LiFe cellen, die blijven eigenlijk eigendom van de fabriek.
ze hebben een geheugenblok die verhindert dat ze te diep ontladen,
ze hebben ook een bescherming tegen ompoling intern.
ze gaan effectief zo lang mee
weet ik, want ik verdeel en gebruik ze in mn systemen
ze hebben een geheugenblok die verhindert dat ze te diep ontladen,
ze hebben ook een bescherming tegen ompoling intern.
ze gaan effectief zo lang mee

weet ik, want ik verdeel en gebruik ze in mn systemen

when men were men, and helmets were for divers