Pagina 40 van 86
Geplaatst: 04 jan 2012, 18:37
door the_destroyers
50 000 toeren

Geplaatst: 04 jan 2012, 19:29
door YamaSam
the_destroyers schreef:50 000 toeren

contactpunten hangen tegen dan wel al in de bomen, maar de kit kan het zonder probleem aan

Geplaatst: 04 jan 2012, 20:56
door jouke
YamaSam schreef:the_destroyers schreef:50 000 toeren

con
tactpunten hangen tegen dan wel al in de bomen, maar de kit kan het zonder probleem aan

ik denk dat er tegen dan wel meer in de bomen hangt!!!!!
Geplaatst: 06 jan 2012, 12:32
door YamaSam
vanochtend weer wat spulletjes binnengekomen!
een Holley 97 carburator in behoorlijk mooie staat...
nu nog een tweede zien te scoren en das ook weeral opgelost!
Geplaatst: 06 jan 2012, 13:14
door Bob
waar moe die 2de nog kome dan?
Geplaatst: 06 jan 2012, 13:19
door Tombo
Volgens mij op een ander spruitstuk

Geplaatst: 06 jan 2012, 13:33
door YamaSam
ja, de stock intake wordt dan gewisseld met een edelbrock super dual-intake.
die heeft plek voor twee carbs..
die heb ik opt oog liggen bij een vriend, dus komt wel goed!
als nu die cilinderkoppen nog vrijgegeven worden dr de douane is hij bijna compleet van uitbouwstukken
die linksboven wordt het.. maar dan wel liefst de echte oude ipv een remake..
met zo'n slingshot komen de carbs te hoog en moet je een gat in je motorkap maken, dat was niet het plan..
Geplaatst: 06 jan 2012, 16:25
door Bob
Netjes Sam dat gaat sper stak uitzien

Geplaatst: 06 jan 2012, 18:37
door Jeti
Wauw!
Geplaatst: 06 jan 2012, 19:00
door Twowheeler
Is er voordeel van die slingshot boven de "normale" dual intake?
Gaat wel lekker zo he, heb je een datum in je hoofd dat hij de weg op gaat?
Geplaatst: 06 jan 2012, 19:38
door YamaSam
Twowheeler schreef:Is er voordeel van die slingshot boven de "normale" dual intake?
Gaat wel lekker zo he, heb je een datum in je hoofd dat hij de weg op gaat?
nee, de slingshot was eerder en heeft minder vermogen, de afstanden tot de buitenste inlaten blijven een eind groter dan naar de middenste vier,
ook de flow is directer bij de dual..
een nadeel van de dual is wel dat je die extra beugel nodighebt omdat de voorste carb op de plek van de alternator zit.
Eigenlijk is die slingshot de 'normale' voor weggebruik, die dual was hun eerste echte raceinlaat..
ja, de laatste dagen gaat het weer ietsje beter met m'n hobbytijd, wat metteen vruchten afwerpt
ik heb me stiekum al ingeschreven voor bottrop, dus half Juni blijft het doel!
Geplaatst: 07 jan 2012, 10:59
door Niels
Goed onderweg dan!
Ben echt benieuwd hoe het er uit gaat zien!

Geplaatst: 07 jan 2012, 11:53
door jouke
Twowheeler schreef:Is er voordeel van die slingshot boven de "normale" dual intake?
Gaat wel lekker zo he, heb je een datum in je hoofd dat hij de weg op gaat?
Bij die dual zal hij beter hoog in toeren zijn, en bij de slingshot zal hij beter onderin toeren zijn
je verlegt het hoogste koppel zeg maar kwa toeren.
Ik doe al een tijdje racen met V8 motoren, zodoende hebben we al wat uitgetest.
Geplaatst: 07 jan 2012, 14:39
door Bob
Ik ben erg benieuwd Sam

Geplaatst: 07 jan 2012, 22:06
door YamaSam
dit vergemakkelijkt het werk aan de motor aanzienlijk!
nu nog platen voor op de uitlaten en ronde buis onder 45°,
dan kan ik ook in de andere richting draaien..
en Jouke, racen jullie met flatheads?