hmmm..
moeilijk te zeggen, wie heeft je cylinder gemonteerd? wat was er juist nieuw aan?
na 300 kilometer zou je toch al behoorlijk moeten gerodeerd zijn..
als je er de cyl afhaalt kan je dat allemaal zien natuurlijk,
maar niet ondoordacht aan beginnen zenne..
helemaal in het begin verschijnt op je nieuwe segmenten een soort barcode van gesleten vakjes, als die rondom verdwenen zijn (volledig gesleten) dan zijn je segmenten goed gezet naar de cylinder,
bij een nieuwe cylinder zie je aan de binnenkant een soort diagonale krassen, dit zijn hooncirkels van de cylinderwand te bewerken,
bij het inrijden schuur je die eruit.. dus tot die verdwenen zijn is hij nog niet klaar...
al dat schuren zorgt voor warmte en metaalstof, die twee doen je cyl vastslaan als je te snel kot open geeft...
de opening tussen de uiteindes van de segmenten is ook zeer belangrijk,
steek je die zonder piston in de cylinder bij kamertemperatuur, dan moeten die uiteindes 0.35+- van elkaar staan..
bij warmrijden zet het segment uit en gaat de spleet toe, een te kleine spleet hier, zorgt voor permanent gevaar op vastlopen als je'm te warm rijdt.. dit is dus niet enkel bij het roderen belangrijk
