Pagina 5 van 100

Geplaatst: 08 nov 2006, 21:07
door Niels
Martijn schreef:Ik denk dat ik gewoon een nieuwe kettingrand koop, word dan wel een chrome denk ik. En dan spuit ik degene die ik nu heb, aangezien die er niet uitziet, in de kleur die de tank ook word. Om te kijken hoe het eruit ziet en als het me niet bevalt zie ik wel.

Wielen zijn nu nog standaard goud, ik moet eerst maar is kijken hoe de tank, kapjes, en koplamp+oren eruit zien. En dan zie ik wel verder !


Probeer eens wat kleurtjes in paintshop pro of photoshop... (als je dat kan :shock: )

Geplaatst: 08 nov 2006, 23:20
door Martijn
TOP !

Ik zet het morgen wel eff op mn pc, dacht dat mn broer nog ergens een cd had liggen ! En morgen komt als het goed is mn voorvork binnen dus dan zet ik die er gelijk op

Geplaatst: 09 nov 2006, 12:15
door edje
kun je ook wel proberen met pait. ik ben ook nog aan het kiezen. met paint :roll: :D

Geplaatst: 09 nov 2006, 17:37
door Jelle
blijkbaar is mijn probleempje simpel te verklaren :D

de powerband van een snelle fs1cil komt vrij laat,
ik denk dus dat het gewoon de powerband is die ik voelde
reden waarom ze pas na een tijdje in 4de kwam:
ik schakelde van 3de naar 4de tege 40peruur,
vroeg voor de powerband van 3de
dus heeft hij in 4de wat meer tijd nodig

does this make sense?

Geplaatst: 09 nov 2006, 17:50
door Tombo
ik schakel van de 3 naar de 4 bij 65 km/h (als 't moet 70 :lol:), ik rijd ook met een fs1 cilinder, dusjah, de powerband begint laat :P

Geplaatst: 09 nov 2006, 17:54
door YamaSam
is de zijne ook een 65cc dan?

Geplaatst: 09 nov 2006, 18:02
door Jelle
ik heb 50cc!

ik voel wel dat hij na 40 in powerband wil gaan, maar wegens inrijden ga ik daar niet op in.
300Km ingereden, wat zou ik dan al wel eens mogen riskeren?

Geplaatst: 09 nov 2006, 18:16
door YamaSam
hmmm..

moeilijk te zeggen, wie heeft je cylinder gemonteerd? wat was er juist nieuw aan?

na 300 kilometer zou je toch al behoorlijk moeten gerodeerd zijn..

als je er de cyl afhaalt kan je dat allemaal zien natuurlijk,
maar niet ondoordacht aan beginnen zenne..

helemaal in het begin verschijnt op je nieuwe segmenten een soort barcode van gesleten vakjes, als die rondom verdwenen zijn (volledig gesleten) dan zijn je segmenten goed gezet naar de cylinder,

bij een nieuwe cylinder zie je aan de binnenkant een soort diagonale krassen, dit zijn hooncirkels van de cylinderwand te bewerken,
bij het inrijden schuur je die eruit.. dus tot die verdwenen zijn is hij nog niet klaar...

al dat schuren zorgt voor warmte en metaalstof, die twee doen je cyl vastslaan als je te snel kot open geeft...

de opening tussen de uiteindes van de segmenten is ook zeer belangrijk,
steek je die zonder piston in de cylinder bij kamertemperatuur, dan moeten die uiteindes 0.35+- van elkaar staan..

bij warmrijden zet het segment uit en gaat de spleet toe, een te kleine spleet hier, zorgt voor permanent gevaar op vastlopen als je'm te warm rijdt.. dit is dus niet enkel bij het roderen belangrijk :wink:

Geplaatst: 09 nov 2006, 18:23
door Tombo
hoonsporen moeten er overigens niet perse uitgereden worden om een cilinder te laten inrijden. Ik ken zat brommers waar na meer als duizend kilometer de hoonsporen nog instaan.
Na 300 km kan je rustig je gas wel een keer open draaien hoor. Alleen niet te lang in toptoeren rijden.

Geplaatst: 09 nov 2006, 18:25
door YamaSam
voila,



en Tom steekt je wel n nieuwe als ie vastloopt :P

Geplaatst: 09 nov 2006, 19:53
door Tombo
ja dan geloof je 't niet joh :P t is toch echt zo

Geplaatst: 09 nov 2006, 20:00
door Jelle
wauw danku, dit is handig
(eventueel in faq zetten ofzo?)



ik hebh op (nieuwe) segmenten inderdaad nog streepjes staan..
merkte ik daarstraks op

hoonsporen heb ik ook nog...

Ik heb de cilinder gemonteerd
en hij was oorspronkelijk van Handyman...

ik denk dat ik geluuk heb gehad daarstraks..
met men bijna warmloper,
ik heb een kras op men zuiger,
die ga ik er toch even afhalen vooraleer hij helemaal vastloopt..
gewoon met schuurpapiertje ( heel fijn ) opschuren?
ik reed daarnet nog even, en hij hield 1à2 keer heel effe in, dat hij precies 1 keer snel bleef hangen..
geen risicos nemen dus en morgen probleempje oplossen..

oja, zuigerpuntenopening is denk ik 0.55
te klein is het dus niet, HenkJan zei dat dit niet echt een probleem vormt..

Geplaatst: 09 nov 2006, 20:57
door YamaSam
Tombo schreef:ja dan geloof je 't niet joh :P t is toch echt zo


kgaf je geen ongelijk hoor :wink:

Geplaatst: 09 nov 2006, 22:20
door fs-ael
wacht toch maar ff tot je 5oo a 600 km gereden heb met open draaien

en blijf je bougie checken

Geplaatst: 09 nov 2006, 23:43
door Handyman
Toch ff rijker afstellen, Jelle..
Sproeier maatje groter, gasnaald op de hoogste stand, iets rijker mengen qua olie.
Schuurpapiertje werkt best tegen krassen, korreltje 400.

60 in 3 moet kunnen na 400/500 km, 70/80 de top...

Wel weer voorzichtig als je de boel wat opgeschuurd hebt..

En je kraantje open. :lol: Had ik ook van de week. Net cilinder weer in elkaar gezet, ff tanken, wegrijden van de pomp met kraantje dicht...
M'n hart zat in m'n keel......