Pagina 5 van 7
Geplaatst: 18 feb 2008, 17:20
door Triforce
zowie zo word een cilinder heet, maar het zijn wel factoren waar het aan kan liggen ja
Geplaatst: 18 feb 2008, 17:53
door ginofs1
jep te vroege ontsteking of te weinig brandstof.
kijk maar uit hij loop zo maar vast.
gr gino
Geplaatst: 19 feb 2008, 18:13
door appiefs1
ja hij staat nu al en poosje stil en wordt er toch wanhoppig van
ik heb de allen maar aan de schijf en aan de zuiger en clinder gezeten
dus het lijkt mij dat het daar aan moet liggen?
maar kan het aan de schijf liggen dat hij zo warm wordt?
want als dat niet kan dat hoef ik hem ook niet weer uit elkaar te halen.
gisteren ook naar de bromboer geweest en gevraagd of de spelling van de zuigerveren en de zuiger wel goed was
hij zij van wel.
dus dat valt af lijkt mij?
ook zij hij dat de zuiger aan de bovenkant grijs was dus volgens hem was het mengsel te arm?
maar voor dat ik de zuiger had verwisseld was het mengsel nog gewoon goed hoe kan dit?
Geplaatst: 20 feb 2008, 11:34
door edje
dan gok ik op je voetpakking die lek is
ben je trouwens bij dijkman geweest?? die zeggen altijd dat je zuigerveerspelling prima is

Geplaatst: 20 feb 2008, 16:47
door appiefs1
koppakking heb ik nieuw en heb ook de deotest gedaan daar en was niet lek.
ja was bij dijkman geweest.
hoe kan ik dan controlleren of de zuigerverenspelling goed is?
ik vind zelf wel dat de zuiger erg stroef door de cilinder heen gaat
en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?
Geplaatst: 20 feb 2008, 17:03
door Tombo
Hij moet ook stroef gaan! Speling meet je door de zuigerveer los in de cilinder te doen, en dan de de ruimte tussen de uiteindes van de zuigerveer op te meten. Ik weet zo niet uit m'n hoofd wat de speling mag zijn, ik dacht iets van 0,1 of 0,2 mm
Geplaatst: 20 feb 2008, 19:02
door appiefs1
oke bedankt. ga ik zo opmeten
en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?
Geplaatst: 20 feb 2008, 20:51
door Triforce
appiefs1 schreef:oke bedankt. ga ik zo opmeten
en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?
nee dat denk ik niet
Geplaatst: 20 feb 2008, 21:03
door dijkie
Je schijf staat verkeerd, stipje moet bij het pennetje staan!!!!!!!!!!!!
speling zuiger veren 0.3mm
gr addy.
Geplaatst: 20 feb 2008, 21:49
door Martijn
dijkie schreef:Je schijf staat verkeerd, stipje moet bij het pennetje staan!!!!!!!!!!!!
speling zuiger veren 0.3mm
gr addy.
Dit is niet altijd waar, zijn we dacht ik inmiddels al achter gekomen ! Er zijn namelijk verschillende soorten schijven !
Je moet gewoon als de zuiger op het punt staat naar beneden te gaan de schijf dicht laten gaan !
Geplaatst: 21 feb 2008, 17:57
door appiefs1
zuigerveer spelling net opgemeten was ongeveer 0.30 tot 0.35mm
dus goed lijkt mij?
verder even weer naar de schijf gekeken. die precies goed.
ontsteking nagekeken en als ik de merktekentjes tegen over elkaar hou dan staan ze al en beetje open?
iets te vroege ontsteking dus maar de cp staat op 0.35-0.40mm dus dit probleem kun je toch niet verhelpen?
heeft iemand nog andere iedeen van wat het zou kunnen zijn?
misschien iets in de ontsteking kapot waardoor de tijdstip van de vonk niet goed is?
Geplaatst: 21 feb 2008, 19:31
door ginofs1
bingo daar heb je hem al, zo makelijk als je over je ontsteking praat.
als de merktekens bij elkaar staan gaan de punten open,maar dat kan je met het oog niet zien.
doe tussen de punten een vloetje, deze mag je er dan net tussen uit kunnen trekken.
als je op dit punt al kan zien dat ze open staan zit je veeeeel te vroeg.
een grijze zuiger is niet best, dit komt ook door een te vroege ontsteking.
je ontsteking moet je met regelmaat nakijken.
wat staat er in het onderhouds boekje niels?
betreft interval punten.
gr gino
Geplaatst: 21 feb 2008, 20:37
door appiefs1
oke, net dus de punten precies op 0.40mm gezet. vooronsteking is dan automatisch toch 1.8mm vooronsteking?
maar nog steeds wordt die te heet
en kan er niet iets kapot zijn aan de onsteking waardoor die te heet wordt?
Geplaatst: 21 feb 2008, 20:48
door ginofs1
nee zo werkt dat niet .komt niet goed!!!!!!
je kan de punten van een fs1 niet afstellen met een voelemaatje.
de simpelste manier heb ik hier boven uitgelegd.
gr gino
Geplaatst: 21 feb 2008, 22:40
door Triforce
ginofs1 schreef:nee zo werkt dat niet .komt niet goed!!!!!!
je kan de punten van een fs1 niet afstellen met een voelemaatje.
de simpelste manier heb ik hier boven uitgelegd.
gr gino
waarom denk je dat, zet je punten eens op 0,3 mm en dan eens op 0,4 mm en dan heb je duidelijk verschil met de kracht die je kan halen, als je je punten op 0,3 zet heb je meer kracht onderin en op 0,4 meer boven in