Warmloper Parmakit

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

fs48 schreef:had ik ook , een zijde pikzwart


Dus dat wil zeggen compressie verlies
guido
250km gereden
250km gereden
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 okt 2006, 22:30

Bericht door guido »

Alle Parmakits aan de Kliko doneren! :roll:
Mijn ervaring: 10 km gereden en al warmgelopen.

De nieuwe productieseries worden overigens met twee zuigerveren geleverd! :idea:
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

guido schreef:Alle Parmakits aan de Kliko doneren! :roll:
Mijn ervaring: 10 km gereden en al warmgelopen.

De nieuwe productieseries worden overigens met twee zuigerveren geleverd! :idea:

Ik begin dat vermoeden ook te krijgen Guido. Degene die nog geen warmloper heeft gehad heb ik nog niet gevonden! HJ dacht dat 2 zuigerveren in ieder geval beter zou zijn dan dat ene veertje. Of het echter ook de warmlopers weet te voorkomen, daar heb ik mijn twijfels bij.
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

parmakits zijn tog ook van gietijzer???
dan krijg je ook al sneller warmlopers dan als ze van aluminium zijn....
edje

Bericht door edje »

zowat alle fs1 cilinders zijn van gietijzer :wink:
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

die van mij toevallig niet :wink: 8) !
en er komt ook geen gietijzeren cylinder meer onder mijn fs1
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Met gietijzer hoeft niets mis te zijn. Ik vind het ook niet vreemd dat de Parmakits eens warm lopen.. Het gebeurd alleen wel heel snel, na heel weinig kilometers. Dat is het punt.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

geef maar aan mij :D
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Ik ga het misschien binnenkort met zuiger met dubbele veer proberen. De cilinder heeft ondanks de warmloper nauwelijks beschadiging. Maar ach, misschioen voor een zacht prijsje :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik zou idd eerst een (nieuwe/andere) zuiger proberen. Kan ook zijn dat de parmakit een té krappe speling heeft.
Maar dan nog, de oude fs1 van m'n pa (die rood met chrome) heeft heel lang met een asso zuiger met 1 zuigerveer in een gietijzeren cilinder gereden. En die liep ook nooit warm (ja 1x, bergop bij berg en dal bij hotel spijker, maar dat kwam omdat ik aan het racen was met een vriend van me, hij was in de auto :lol:). Dus in principe zou dat niet veel uit moeten maken.
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Ik heb bij Peter Curre (bromfietsallerlei) een nieuwe zuiger gekocht. Deze keer een "gewone" met 2 zuigerveren. Vandaag alles gemonteerd. Voor de zekerheid 2 voet- en 2 koppakkingen. Gasnaald 1 klikje "rijker" en 180 sproeier. Verzuipt flink, dus morgen maar 170 erop en dan evt. maar effe te rijk rijden voor de "veiligheid". Hopelijk gaat het met deze zuiger langer goed. De zuiger kostte maar 12 Euro dus het is het proberen waard.
Plaats reactie