guido schreef:Alle Parmakits aan de Kliko doneren! Mijn ervaring: 10 km gereden en al warmgelopen.
De nieuwe productieseries worden overigens met twee zuigerveren geleverd!
Ik begin dat vermoeden ook te krijgen Guido. Degene die nog geen warmloper heeft gehad heb ik nog niet gevonden! HJ dacht dat 2 zuigerveren in ieder geval beter zou zijn dan dat ene veertje. Of het echter ook de warmlopers weet te voorkomen, daar heb ik mijn twijfels bij.
Met gietijzer hoeft niets mis te zijn. Ik vind het ook niet vreemd dat de Parmakits eens warm lopen.. Het gebeurd alleen wel heel snel, na heel weinig kilometers. Dat is het punt.
Ik ga het misschien binnenkort met zuiger met dubbele veer proberen. De cilinder heeft ondanks de warmloper nauwelijks beschadiging. Maar ach, misschioen voor een zacht prijsje
Ik zou idd eerst een (nieuwe/andere) zuiger proberen. Kan ook zijn dat de parmakit een té krappe speling heeft.
Maar dan nog, de oude fs1 van m'n pa (die rood met chrome) heeft heel lang met een asso zuiger met 1 zuigerveer in een gietijzeren cilinder gereden. En die liep ook nooit warm (ja 1x, bergop bij berg en dal bij hotel spijker, maar dat kwam omdat ik aan het racen was met een vriend van me, hij was in de auto ). Dus in principe zou dat niet veel uit moeten maken.
Ik heb bij Peter Curre (bromfietsallerlei) een nieuwe zuiger gekocht. Deze keer een "gewone" met 2 zuigerveren. Vandaag alles gemonteerd. Voor de zekerheid 2 voet- en 2 koppakkingen. Gasnaald 1 klikje "rijker" en 180 sproeier. Verzuipt flink, dus morgen maar 170 erop en dan evt. maar effe te rijk rijden voor de "veiligheid". Hopelijk gaat het met deze zuiger langer goed. De zuiger kostte maar 12 Euro dus het is het proberen waard.