Pagina 5 van 5
Geplaatst: 20 mei 2008, 18:39
door Triforce
fs48 schreef:had ik ook , een zijde pikzwart
Dus dat wil zeggen compressie verlies
Geplaatst: 20 mei 2008, 22:03
door guido
Alle Parmakits aan de Kliko doneren!
Mijn ervaring: 10 km gereden en al warmgelopen.
De nieuwe productieseries worden overigens met twee zuigerveren geleverd!

Geplaatst: 20 mei 2008, 22:51
door wiebo
guido schreef:Alle Parmakits aan de Kliko doneren!
Mijn ervaring: 10 km gereden en al warmgelopen.
De nieuwe productieseries worden overigens met twee zuigerveren geleverd!

Ik begin dat vermoeden ook te krijgen Guido. Degene die nog geen warmloper heeft gehad heb ik nog niet gevonden! HJ dacht dat 2 zuigerveren in ieder geval beter zou zijn dan dat ene veertje. Of het echter ook de warmlopers weet te voorkomen, daar heb ik mijn twijfels bij.
Geplaatst: 20 mei 2008, 23:32
door Andries
parmakits zijn tog ook van gietijzer???
dan krijg je ook al sneller warmlopers dan als ze van aluminium zijn....
Geplaatst: 21 mei 2008, 14:17
door edje
zowat alle fs1 cilinders zijn van gietijzer

Geplaatst: 21 mei 2008, 14:32
door Andries
die van mij toevallig niet

!
en er komt ook geen gietijzeren cylinder meer onder mijn fs1
Geplaatst: 21 mei 2008, 17:23
door wiebo
Met gietijzer hoeft niets mis te zijn. Ik vind het ook niet vreemd dat de Parmakits eens warm lopen.. Het gebeurd alleen wel heel snel, na heel weinig kilometers. Dat is het punt.
Geplaatst: 21 mei 2008, 17:34
door mpro09
geef maar aan mij

Geplaatst: 21 mei 2008, 18:24
door wiebo
Ik ga het misschien binnenkort met zuiger met dubbele veer proberen. De cilinder heeft ondanks de warmloper nauwelijks beschadiging. Maar ach, misschioen voor een zacht prijsje

Geplaatst: 21 mei 2008, 19:07
door Tombo
Ik zou idd eerst een (nieuwe/andere) zuiger proberen. Kan ook zijn dat de parmakit een té krappe speling heeft.
Maar dan nog, de oude fs1 van m'n pa (die rood met chrome) heeft heel lang met een asso zuiger met 1 zuigerveer in een gietijzeren cilinder gereden. En die liep ook nooit warm (ja 1x, bergop bij berg en dal bij hotel spijker, maar dat kwam omdat ik aan het racen was met een vriend van me, hij was in de auto

). Dus in principe zou dat niet veel uit moeten maken.
Geplaatst: 05 jul 2008, 21:54
door wiebo
Ik heb bij Peter Curre (bromfietsallerlei) een nieuwe zuiger gekocht. Deze keer een "gewone" met 2 zuigerveren. Vandaag alles gemonteerd. Voor de zekerheid 2 voet- en 2 koppakkingen. Gasnaald 1 klikje "rijker" en 180 sproeier. Verzuipt flink, dus morgen maar 170 erop en dan evt. maar effe te rijk rijden voor de "veiligheid". Hopelijk gaat het met deze zuiger langer goed. De zuiger kostte maar 12 Euro dus het is het proberen waard.