start niet meer na revisie

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Axel schreef:Hoeveel meng jij bij inrijden, Sam?

3.5% 35cl op 10L dus..
nadien zak ik naar 3%
(das vrij veel, maar gezien de toerentallen en experimenten geen overbodige luxe)
ik zweer ook bij TTS en meet af met een fijne spuit
als benzine pak ik 98 octaan
when men were men, and helmets were for divers
Axel

Bericht door Axel »

Ok, das dus 1:28,5 en later 1:33,3
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

voor mijn ts 185 gebruik ik mx5 olie, 3% ( http://www.putoline.com/en/product_deta ... talogId=38 )
dat gebruikte ik ook in mijn fs1, maar nu iets meer smeren? 3,5 - 4% ?
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

naast het probleem met de motor heb ik nu nog een ander probleem;
ik krijg mijn voorrem niet ontlucht, ik kan geen druk opbouwen
alles zit (zo goed als) vol remolie.
als ik rem, en de hendel inhou, beweegt eerst het remblokje naar buiten (naar de schijf) en komt direct daarna terug naar binnen.
de remzuiger zat redelijk vast in de rempomp en was licht verroest (en heel vuil)
ik heb hem licht opgeschuurt met een fijn schuurpapiertje, zou het kunnen dat ik te veel heb weggeschuurd (kan nooit veel zijn, maar miscchien is de roest redelijk ingevreten) en dat hij dus gewoon langs de zuiger terug in het reservoir loopt?
en wat kan ik daar aan doen (revisiekitje kopen?)
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

ik heb ondertussen de nieuwe onderdelen aangekregen
ik heb alles gemonteerd, en ik wou proberen te starten; NIKS
als ik benzine langs het bougiegat giet, ploft hij wel goed, dus krijgt hij volgens mij geen benzine.
aan wat zou dit kunnen liggen? er zit ook een nieuw spruitstuk en membraan op.
zaterdag komt iemand die ik ken met ook een fs1 kijken naar mijn ontsteking.
weet iemand iets anders waardoor hij niet gaat? waarom hij dus geen benzine trekt (de bougie wordt ook niet nat) ?

het probleem met de voorrem is ondertussen opgelost, er was een rubber gescheurd waardoor hij olie lekt, het revisiekitje is al besteld
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

hij zou dan valse lucht onder de cilinder trekken of achter de membraam waardoor hij geen onderdruk krijgt en dus geen mengsel binnen krijgt
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zit er benzine in je carburator?
when men were men, and helmets were for divers
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

er zit benzine in de carb
als ik mijn hand voor de carb opening hou, voel ik dat hij heel zwakjes zuigt, en mijn hand wordt een beetje nat
ik heb ook beide membranen geprobeerd, het nieuwe sluit volledig af, het oude niet, maar ik merk weinig verschil
ik denk ook dat hij ergens valse lucht trekt, maar waar ?? tussen beide carterhelften zit een vloeibare pakking, en op de krukas zitten nieuwe keerringen.
ik vrees dat ik binnenkort het heel blok nog maar eens moet openhalen :(

Is er speciaal gereedschap nodig om de ontsteking juist af te stellen, of is het nauwkeurig genoeg met een digitale schuifmaat (en voelermaatjes voor de opening)?
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Zit de linker krukaskeerring wel erin? :roll:
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

normaal wel, ik heb een setje gekocht, en daarvan zijn nu nog maar 2 keerringen over, 1 van de rechterkrukas (moest een andere zijn, en aan het kleine tandwiel (van de ketting) , dat moest ook een andere zijn. maar als ik de krukas ronddraai piepen ze wel een beetje
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

omdat gisteren de hoogspanningscabine van mijn school was afgebrand, had ik vandaag geen school, en heb ik aan mijn fs1 kunnen werken.
ik heb eerst iets met zeepsop geprobeerd, en dat heb ik gefilmd
bij mijn oude membranen ging de zeepbel eerst een beetje naar buiten en dan naar binnen (veel verder dan dat ze naar buiten ging)
bij de nieuwe membranen gebeurde hetzelfde, maar veel minder fel
dan heb ik een bus start pilote gekocht, en met de oude membranen plofte hij 1 keer, bij de nieuwe niet
dan heb ik gewoon het membraanplaatje eraf gevezen, en zo alles gemonteerd, met start pilote pruttelde hij al wat meer, maar zonder start pilote deed hij niks,( hier heb ik ook een filmpje van)
en daarna heb ik nog eens een zeepbel getrokken op het inlaatspruitstuk, en hetzelfde als daarstraks gebeurde wer, alleen ging de zeepbel een stuk meer naar binnen.
dus hij zal wel ergens valse lucht trekken, en het is niet aan de keerring bij de ontsteking (heb ik gecontroleerd)
als iemand toevallig kortbij woont, en eens niet weet wat doen, dan mag hij altijd komen helpen mijn blok opnieuw te reviseren (wel zonder nieuwe lagers), ik word er gek van !

hier zijn de filmpjes
met het oude membraan;

met het nieuwe membraan;

starten zonder membraan;
(ik krijg het filmpje niet op internet)
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

een gedeelte van mijn probleem is al opgelost; HIJ DRAAIT TERUG !!
maar alleen zonder membraan
en ik moet heel voorzichtig gas geven tot een bepaald toerengebied, en vanaf dan, kan ik vlot gas geven
en stationair draait hij heel mooi

maar, toen ik terug de membranen monteerde, deed hij niks
met de nieuwe deed hij helemaal niks, en met de oude ploft hij een beetje als ik start pilote inspuit.
ik heb ook ontdekt dat mijn blok een beetje lekt, een heel klein beetje, alleen als ik een paar keer heb proberen te starten.

zou het kunnen dat ik niet lang genoeg heb gewacht tot de vloeibare pakking was opgedroogd? en dat hij druk verliest in de versnellingsbak? de vloeibare pakking die ik heb gebruikt is Loctite 574
http://65.213.72.112/tds5/docs/574-EN.pdf
Laatst gewijzigd door Frederik op 17 mei 2008, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Frederik schreef:een gedeelte van mijn probleem is al opgelost; HIJ DRAAIT TERUG !!
maar alleen zonder membraan
en ik moet heel voorzichtig gas geven tot een bepaald toerengebied, en vanaf dan, kan ik vlokt gas geven
en stationair draait hij heel mooi

maar, toen ik terug de membranen monteerde, deed hij niks
met de nieuwe deed hij helemaal niks, en met de oude ploft hij een beetje als ik start pilote inspuit.
ik heb ook ontdekt dat mijn blok een beetje lekt, een heel klein beetje, alleen als ik een paar keer heb proberen te starten.

zou het kunnen dat ik niet lang genoeg heb gewacht tot de vloeibare pakking was opgedroogd? en dat hij druk verliest in de versnellingsbak? de vloeibare pakking die ik heb gebruikt is Loctite 574
http://65.213.72.112/tds5/docs/574-EN.pdf

dat heb ik ook gehad met mijn eerste fs1 cilinder met een imitatie carb 16mm,

en zet er een 16mm carb en inlaat op dan heb je pas echt een fs1 :lol:
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

ik heb al een 16 mm carb, en vandaag heb ik mijn spruitstuk uitgeboord, ook naar 16 mm
ik denk dat ik die membranen er gewoon uit laat :p
nu kan ik rijden, met membraam doet hij helemaal niks
hij reed wel heel slecht
ik denk dat ik hem binnenkort eens naar een brommerzaak ga doen voor afstellen enzo
Frederik
250km gereden
250km gereden

Bericht door Frederik »

ik heb eens gefilmt wat hij doet als ik gas geef
als ik te snel gas geef, doet hij beuuh, en valt hij stil.
de suzuki TS 185 die ik heb, doet trouwens net hetzelfde
maar als ik rustig gas geef, tot een bepaalt toerental, dan kan ik wel snel gas geven, en gaat hij wel vlot hoog in toeren
is dit omdat er geen membranen in zitten? of kan dit volledig worden opgelost door de carb goed af te stellen?
ik heb er een beetje aan geprutst, en het is een beetje verbeterd, en ik ga hem woensdag normaal naar een brommerzaak doen om hem af te stellen.
Plaats reactie