Pagina 5 van 6
Geplaatst: 13 aug 2008, 18:24
door Tombo
Ik weet niet of die bewerkt is, maar de "lengte" van je poorten (laat maar zeggen) is erg groot. Dat is opzich gunstig, ding zal wel veel kracht onderin hebben gehad
Geplaatst: 13 aug 2008, 18:42
door lespaultje
zou ik er nog mee kunnen rijden? heel licht krasje maakt toch niet zoveel uit

Geplaatst: 13 aug 2008, 19:14
door Triforce
het is 50cc volgens mij en die hebben volgens mij allemaal zulke poorten, in iedergeval mijn Z1 wel
Geplaatst: 13 aug 2008, 23:38
door Axel
Dus als jou Z1 zulke grote poorten heeft, hebben alle 50cc's zulke poorten?

Geplaatst: 13 aug 2008, 23:43
door Triforce
zoals ik het heb gezien, de poorten van Paull heeft dat ook ongeveer die groote
Geplaatst: 14 aug 2008, 00:03
door Axel
Ja dat kan wel, maar dan hoeven toch niet alle 50cc's diezelfde poortafmetingen te hebben

Is gewoon toeval denks

Geplaatst: 14 aug 2008, 01:10
door Daan1990
lespaultje schreef:@Daan1990; met wat heb je je tank schoongemaakt

? en ga je em ook coaten ??
Ik ben net zoals jij naar een motorzaak gegaan, daar heb ik tankcure cleaner en ontroester gekocht. Deze twee werkten prima! Maar de coating koste 40 eurie, dus die heb ik maar niet gekocht. Ik denk dat ik maar houthars ga gebruiken. In ieder geval bedankt voor de tip!
Ik had mijn benzine kraan en carburateur bekeken, beiden zaten vol met roest uit de tank! Er kwam amper benzine door de kraan. Het is eigenlijk een wonder dat ie zo gelopen heeft. En toen reed ik ongeveer 40...
Geplaatst: 14 aug 2008, 11:28
door mpro09
snel die coating erin anders mag je weer gaan ontroesten!
Geplaatst: 14 aug 2008, 17:36
door lespaultje
ja idd! die coating is eigenlijk heel erg belangrijk voor je tank

anders zit je weer aan de ontroester straks, ik heb het er maar bij gedaan, want dan heb je er alleen maar profijt van

Geplaatst: 14 aug 2008, 17:41
door mpro09
en 40 euro is veel, maar hetwel waard
Geplaatst: 14 aug 2008, 17:43
door reddevil
ik heb het ook.. super spul!
totdat ik ging lassen en kijken met thinner of die wel dicht was! toen was het los gaan laten

Geplaatst: 14 aug 2008, 17:45
door jonnotje
dat roet aanslag kan ook komen door versleten zuigerveren....
Geplaatst: 15 aug 2008, 00:48
door Daan1990
Hoe weet je of je zuigerveren naar de klote zijn? Mijne doen het volgens mij nog wel goed, want het kost best veel kracht om de zuiger op en neer te halen, en de brommert heeft maar 8300km gelopen. Maar hij heeft blijkbaar altijd met een te rijk mengsel gereden. Ik heb nu de default set up (49cc en geloof 10mm carb) en er zit een 95 sproeier in. Moet ik nu er een nog kleinere sproeier inzetten?
Ik ga morgen even kijken of ik een alternatief voor die coating kan vinden...ik laat het wel weten als het werkt...
En voor de tweede keer @jonnetje. Hoe kan je 80 gaan met maar 50 cc?
Geplaatst: 15 aug 2008, 01:00
door edje
de zwarte aanslag komt door lekkende zuigerveren. het best kun je ze bij twijfel vervangen, ze kosten toch geen drol . volgens mij zijn die spoelpoorten van die f5b bewerkt (als het een originele is). meet ze eens op?
en 80 gaan met 50cc is op zich niet zon kunst, met een goed getimede cilinder, met een goede uitlaat tandwielverhouding en carb kom je een heel eind. alles uiteraad in goede staat en netjes afgesteld

Geplaatst: 15 aug 2008, 10:12
door jonnotje
edje schreef:de zwarte aanslag komt door lekkende zuigerveren. het best kun je ze bij twijfel vervangen, ze kosten toch geen drol . volgens mij zijn die spoelpoorten van die f5b bewerkt (als het een originele is). meet ze eens op?
en 80 gaan met 50cc is op zich niet zon kunst, met een goed getimede cilinder, met een goede uitlaat tandwielverhouding en carb kom je een heel eind. alles uiteraad in goede staat en netjes afgesteld

mijn cilinder is inderdaad wat gekietelt, spoel kanalen zijn mooi geflowd, en de uitlaat poort mooi geleik gemaakt met de zuiger op odp. en ietsjes breder....
setup is dus
50cc immi fs1 (gekietelt)
16mm sproeier 115 lang
tandwielen 13/41
uitlaat met schuine achterkant