Pagina 5 van 10
Geplaatst: 13 nov 2006, 12:34
door Tombo
13/39 en rijd 90 km/h (op de GPS). CHeck mijn excel sheet eens, daar kan je exact uitrekenen hoeveel toeren je brommer maakt.
Zundap heeft hele andere verhoudingen in de bak, dat kan je niet zo vergelijken, snelle kreidlers rijden bv maar met 13/36 of 14/36
Geplaatst: 13 nov 2006, 13:57
door YamaSam
Tombo schreef: ... CHeck mijn excel sheet eens, daar kan je exact uitrekenen hoeveel toeren je brommer maakt...
dat deed ik reeds, mooi werk overgens

Geplaatst: 13 nov 2006, 14:18
door Tombo
tnx

mijn fs1 draait eigenlijk echt weinig toeren, maximaal 9500 toeren. Daarom is er uit mijn cilinder nog wel meer te halen als ik de uitlaatpoort een mm of maximaal 2 mm omhoog haal, maar dan ben ik bang dat ik echt zo'n toerenbak krijg, en daar heb ik geen zin in. Hij rijdt nu superrelaxed
Geplaatst: 13 nov 2006, 16:33
door Jelle
yamaSam:
wat is jou setup?
als ik jou filmpje zie , rijdt mijn fs1 toch niet goed hoor
komt veel trager op toeren, jouwe schiet direkt weg...
Geplaatst: 13 nov 2006, 17:36
door YamaSam
witloof schreef:yamaSam:
wat is jou setup?
als ik jou filmpje zie , rijdt mijn fs1 toch niet goed hoor

komt veel trager op toeren, jouwe schiet direkt weg...
voorlopige setup:
-49 cc fs1 replica cylinder
-topracing volle krukas
-protuna hogedruk cylinderkop
-keihin namaak 16mm carbu met 150 sproeier
-14T voor 48T achter
-Luhao fake uitlaat (met de schuine achterkant)
-ontstekingspunt 1.85mm voor bovenste dood punt
-trage ori schijf
de rest is tuning van de onderblok:
-uitlijnen van de spoelpoorten met de cylinder
-'flowen' van de binnenblok (naar stroming perfectioneren)
-uitlijnen van het spruitstuk met het gat in de blok (zie avatar)
-opboren van de smeringkanalen naar 5mm
-autosmering weg, oliepomp eraf
-pistonrok gevijld voor extra smering
en alles minitieus gemonteerd he, als het ware met het vergrootglas erop
mijn doel is altijd een raket geweest, dus beschouw mijn blok niet als een fabrieks-spul, ik heb er een tiental vijltjes op versleten, en dagen aan het rekenen en verbeteren besteed...
'k begin er nu zicht op te krijgen, maar er moet nog een pak bij, die naald moet rechts nog verdwijnen voor het goed is...
Geplaatst: 13 nov 2006, 19:18
door Jelle
ok ik zal maar stoppen met hopen

Geplaatst: 14 nov 2006, 14:15
door YamaSam
witloof schreef:ok ik zal maar stoppen met hopen

nooit, maar dan ook nooit de hoop opgeven...
vergeet ni dat ik ondertussen bijna 20 jaar met brommers bezig ben he...
naar mijn gedacht kan jouw fs1 beter, zonder echt gek te gaan doen
Geplaatst: 14 nov 2006, 14:17
door Jelle
moet je effe weten dazt ik er nog maar een jaar mee bezig ben
alles geleerd via forums

(thanks)
mijne is nu 460Km gerodeerd, goed genoeg dus..
hij rijdt tegen de 70...
ik trek door in 3de tot 50,
kan wel langer trekken, maar kan dit geen kwaad, ik heb altijd schrik dat ik hem kapot doe
Geplaatst: 14 nov 2006, 14:55
door edje
460km is mischien wat aan de krappe kant

als je hem goed warm en inrijd, de afstelling goed is dan kun je hem wel opentrekken hoor. kapotlopen gebeurt 99% van de tijd door de eigenaar of indirect door de eigenaar zelf........
Geplaatst: 14 feb 2007, 20:24
door Zwepper
65 wind mee met zijn 2 ik 55kg en me pa 85 kg maar nog niet volgas ben me zuiger nog aan het inrijden
Geplaatst: 15 feb 2007, 19:03
door edje
wat is je setup?
Geplaatst: 15 feb 2007, 20:35
door Zwepper
fs1 cilinder 16 mm caburateur en omhooglopende pijp
Geplaatst: 15 feb 2007, 21:11
door Jelle
met fs1 cil zou je wel 70 moeten halen hoor
ik ga momenteel 70
ben ik wel blij mee
Geplaatst: 15 feb 2007, 21:14
door Zwepper
ok heb ook nog niet voluit gereden en ben nog maar een maand bezig met schakelen maja ben ook nog maar 13 !!
Geplaatst: 15 feb 2007, 21:16
door Jelle
oei pas dan maar op
