Pagina 5 van 5
Geplaatst: 18 sep 2011, 12:54
door the_destroyers
Over je accu, dus als je hem oplaad aan de acculader werkt hij goed, en na een ritje nietmeer.
Ben je dan zeker dat hij kapot is?
Het kan ook zoals marco zegt, zijn dat jou accu nietmeer wordt opgeladen door de brommer...

Geplaatst: 18 sep 2011, 13:34
door pee67
Je kan er gewoon een nieuwe accu inzetten,
kost je de kop niet die 10 euro
Geplaatst: 18 sep 2011, 14:52
door clamdxp
idd ik probeer eerst een nieuwe accu.
als dat niet helpt kijk ik weer verder.
eerste ritje was prima bevallen maar moet nu gaan wachten op een keering voor de koppelingsstift.
als je rijd lekt hij als een zeef.
maar goed ook die word oogestuurd met een nieuwe drukstift.
Geplaatst: 18 sep 2011, 18:31
door marco
Moet je wel een originele keerring nemen die imi's hebben er geen veertje in zitten en lekken bijna altijd.
Geplaatst: 18 sep 2011, 20:24
door clamdxp
marco schreef:Moet je wel een originele keerring nemen die imi's hebben er geen veertje in zitten en lekken bijna altijd.
ik krijg als het goed is een originele anders scoor ik die wel.
was wel even schrikken de olie loopt natuurlijk naar het onderste punt haha dat is juist in het midden ergens daar waar het carter samen komt hashaha.
ik dacht al o jee blok moet w uit elkaar gelukkig keek ik verder dan mijn neus lang is en zag een plasje olie onder op mijn kopelingsdeksel liggen en mijn achterwiel hangt onder de olie toen zag ik de dader hihi.
wat een paar cent toch al niet kunnen doen wat kost zo een keeringetje origineel geen drol toch..
hahaha maar komt goed
Geplaatst: 21 sep 2011, 23:07
door NIX
clamdxp schreef:idd ik probeer eerst een nieuwe accu.
als dat niet helpt kijk ik weer verder.
Haal de rode draad van de accu los, start de motor en kijk met een lampje of er dan prik staat op de rode draad uit de draadboom. zoja, kijk met een multimeter of het gelijkstroom of wisselstroom is. Van wisselstroom gaat je accu stuk en vervangen van de gelijkrichter is de enige optie.
Check ook het vloeistofniveau van de accu en vul zo nodig bij met demiwater, NIET met zuur. Volgens mij heb ik dit al allemaal in een FAQ staan.
Geplaatst: 21 sep 2011, 23:22
door clamdxp
NIX schreef:clamdxp schreef:idd ik probeer eerst een nieuwe accu.
als dat niet helpt kijk ik weer verder.
Haal de rode draad van de accu los, start de motor en kijk met een lampje of er dan prik staat op de rode draad uit de draadboom. zoja, kijk met een multimeter of het gelijkstroom of wisselstroom is. Van wisselstroom gaat je accu stuk en vervangen van de gelijkrichter is de enige optie.
Check ook het vloeistofniveau van de accu en vul zo nodig bij met demiwater, NIET met zuur. Volgens mij heb ik dit al allemaal in een FAQ staan.
thanks nix
ga ik morgen gelijk even nakijken.