Pagina 5 van 5
Re: 1J5 geneuzel
Geplaatst: 09 feb 2014, 11:45
door GoM!cky
Het rubber hierboven is inderdaad niet het juiste, dat is gewoonweg zoals gezegd het rubber dat je koppelingsworm afdekt langs buitenzijde.
Het gaatje in het AHA-kapje is er ook wel degelijk geweest in de 74-er modellen.
Ikzelf heb het hier ook op de FS50 (74-er 5 bak)... Met het vermoedelijke originele rubber erbij denk ik wel.
Ik kan helaas niet vergelijken met andere exemplaren maar de FS50 was helemaal origineel toen ik hem kocht dus ik denk ook dat het rubber origineel zal zijn.
Bij interesse kan ik er wel eens een foto van maken. ik geloof wel dat ik het kapje sinds vorige zomer veranderd heb door eentje zonder gat omdat ik het mooier vind.
Het is wel zeker niet zo dat het een "geintje" van de dealer(s) zal geweest zijn. Het heeft wel degelijk te maken met hoogteverschillen en ijlere lucht (minder O2) dus voor de bergachtige landen.
Greetz, Micky
Re: 1J5 geneuzel
Geplaatst: 09 feb 2014, 12:26
door petje
Juist mickey.
Eindelijk 4 pagina's verder
Zat ook op mijn fs50 uit oostenrijk.
Heeft inderdaad met de bergen en ijle lucht te maken. Op deze manier kon je vlug stellen want lucht bepaald oa je brandstof aanvoer en kan er toe doen dat je cilindertje te weinig benzine krijgt en dan kan die wel is vast hikken.
Is dus een origineel yamaha product
Re: 1J5 geneuzel
Geplaatst: 09 feb 2014, 13:03
door NIX
Nou komen we ergens.
Re: 1J5 geneuzel
Geplaatst: 09 feb 2014, 14:36
door bajaboy
eindelijk ,he he .
we hebben dus niets aparts maar dom weg een zwitsers of oosterijks bakkie pfffffffffffff.
maar ik blijf hem er op houden denk al is het maar om anders te zijn ahhahah.
ja maak even een foto want mijn wormgatdopje past dus niet gat is van het wormgat kleiner.
Re: 1J5 geneuzel
Geplaatst: 09 feb 2014, 16:59
door NIX
En blijkbaar alleen op de FS50.
Re: 1J5 geneuzel
Geplaatst: 10 feb 2014, 01:03
door fs1willem
NIX schreef:En blijkbaar alleen op de FS50.
Of wellicht toch op alle in Zwitserland afgeleverde FS1's. Alleen kun je je afvragen of dat inderdaad niet alleen FS50's zijn geweest. Want ja, dat is ook maar een benaming... volgens de poster "de wegwezer" is onze FS1-P ook gewoon een FS50.
Gino weet het...
Re: 1J5 DX voorvork
Geplaatst: 10 feb 2014, 17:27
door ginofs1
Re: 1J5 DX voorvork
Geplaatst: 10 feb 2014, 18:35
door Niek de Rijcke
http://www.cmsnl.com/yamaha-fs1-fizzy_model17033/ als je hier bij de Oostenrijkers en Zwitsers kijkt, zijn het allemaal dezelfde tekeningen van CRANKCASE COVERS, zonder dopje, maar volgens mij zijn alle links naar FS50 hier hetzelfde... Dus ook niet erg betrouwbare bron

Re: Dx voorvork
Geplaatst: 10 feb 2014, 20:20
door pee67
fs1willem schreef:NIX schreef:Jullie proberen een systeem te ontdekken dat er niet is, jongens. Alleen bouwjaren klopt.
Ik zou zeggen... bewijs het tegendeel... ik vermoed alleen maar dingen

!
En zo moeilijk is het niet om eens in de praktijk te kijken welk model welk framenummer heeft... we kunnen allemaal wel iets roepen, maar dan kunnen we beter in de politiek gaan als we vervolgens nalaten het eens uit te zoeken. Zo moeilijk is dat niet op een forum als dit... gewoon een topic waarin ieder kortweg zijn type FS1 en het eerste cijfer van het framenummer noemt, eventueel voor de latere modellen aangevuld met wel of niet schijfrem om het idee van Fizzie te staven. Hetgeen ook nog een mogelijkheid is.
Kom zelf eens met bewijzen in plaats van alleen vermoedens Willem.
Het is toch alom bekend dat er na de FS50 geen 5 bakjes meer gemaakt zijn .....
Re: 1J5 DX voorvork
Geplaatst: 20 feb 2014, 23:54
door fs1man
shit dacht dat dit over een vork ging ik zoek even verder

Re: 1J5 DX voorvork
Geplaatst: 21 feb 2014, 00:11
door fs1willem
fs1man schreef:shit dacht dat dit over een vork ging ik zoek even verder

Ik heb dit ook niet bedacht

...