Pagina 41 van 100

Geplaatst: 03 sep 2007, 09:35
door elmar
ik heb net een nieuwe brommer gekocht, hij had een tijdje stilgestaan dus ik heb de tank enz schoongemaakt nieuwe olie, carb schoongemaakt enz... maar als ik tijdens het rijden de gashendel te ver indruk lijkt hij te verstikken, dan houd hij ermee op, wat zou dat wezen?

Geplaatst: 03 sep 2007, 10:38
door jonnotje
in mijn accu heb ik ge-demineraliseert :shock: water gegooit, dat is voor accu's zij me pa :P hij geeft wel stroom :D maar ik gooi hem toch ff een keer aan de lader :)

Geplaatst: 03 sep 2007, 11:03
door Niels
Volgens mij is "ge-demineraliseerd" en "gedestilleerd" hetzelfde :shock:

Het is in beide gevallen pure H2O, zonder "verontreiniging"

Geplaatst: 03 sep 2007, 11:16
door Tombo
Nee, gedestilleerd is wel degelijk anders als gedemineraliseerd. Gedemineraliseerd water is nog een stapje schoner als gedestilleerd

Geplaatst: 03 sep 2007, 11:33
door edje
:wink:
elmar schreef:ik heb net een nieuwe brommer gekocht, hij had een tijdje stilgestaan dus ik heb de tank enz schoongemaakt nieuwe olie, carb schoongemaakt enz... maar als ik tijdens het rijden de gashendel te ver indruk lijkt hij te verstikken, dan houd hij ermee op, wat zou dat wezen?


te klein sproeier :wink:

@handy, gino en rest, ik dacht al, ik word gek :shock: maar het kan dus toch :P

Geplaatst: 03 sep 2007, 17:50
door Cmon
Ik had even een vraagje of het uitmaakt als je de motorblokolie bjivult met een ander soort olie (verschil in dikte in dit geval)? Ik weet dat je het eruit kan laten lopen maar die moer zit hartstikke vast :roll:
En welke olie is het best/goedkoopst en waar kan je die kopen? (tis een 2RU)

Geplaatst: 03 sep 2007, 18:05
door YamaSam
elmar schreef:ik heb net een nieuwe brommer gekocht, hij had een tijdje stilgestaan dus ik heb de tank enz schoongemaakt nieuwe olie, carb schoongemaakt enz... maar als ik tijdens het rijden de gashendel te ver indruk lijkt hij te verstikken, dan houd hij ermee op, wat zou dat wezen?

krijgt hij wel goed naft? geen vertropte vlotterpin?

enkele weken geleden ontdekt hoe je met n mikuni dat kan bekijken,

je weet wel het buisje onderaan de carbu, met het vijsje om hem leeg te laten lopen?
steek daar een doorzichtig darmpje op, en plooi het langs het lijf omhoog,
draai dan de schroef open tot er vlot naft in het darmpje loopt,

knipper er even de luchtbelletjes uit, en je weet perfect hoe hoog je niveau staat

deze hoogte bepaalt de druk op de sproeier, en dus ook of ie sop genoeg krijgt

je kan de brommer starten en es effe volgas geven,
hou intussen het niveau in't oog.. zakt dat onder de helft na een tijd, dan is je toevoer onvoldoende

(had me al altijd afgevraagd waarom de Japies zo'n moeite deden om daar een echt mooi buisje in te steken :lol: )

Geplaatst: 03 sep 2007, 18:07
door YamaSam
als je je niveau wil bijstellen, moet je dus de aansluiting van de naftdarm
(tegelijk dus de naftklep) van hoogte verzetten,
door in of uitdraaien

en een carb afstellen zonder die hoogte te weten,
is als geblinddoekt bomen zagen


(het kan, maar.. :wink: :D )

Geplaatst: 03 sep 2007, 20:49
door jeroenvans
ge-demineraliseerd water is ook net iets duurder dan gedestileerd water bij de bouwmarkt...

Geplaatst: 04 sep 2007, 20:25
door mpro09
Cmon schreef:Ik had even een vraagje of het uitmaakt als je de motorblokolie bjivult met een ander soort olie (verschil in dikte in dit geval)? Ik weet dat je het eruit kan laten lopen maar die moer zit hartstikke vast :roll:
En welke olie is het best/goedkoopst en waar kan je die kopen? (tis een 2RU)


het maakt niet uit welkeolie je erin gooit maar het moet wel blok olie zijn voor natte platen koppeling
het beste kun je die gewoon bij jmpb.nl bestelen of ergens anders die olie kopen

Geplaatst: 05 sep 2007, 17:54
door Cmon
En ik heb dat als ik rijd en dan moet stoppen voor kruispunt bijv. en ik schakel terug dat ie dan met lage toeren uitvalt... Kun je dat gewoon bijstellen of moet ik leren rijden? :P

Geplaatst: 05 sep 2007, 19:54
door Martijn
Bijstellen :) Stationair schroef, das die messingkleurige draaidinges naast je choke ! Iets verder open draaien.

dus je laat je brom stationair lopen, en gaat daar aan draaien totdat hij genoeg toeren draait, niet te veel !

Geplaatst: 05 sep 2007, 20:04
door jeroenvans
kan je bijstellen met je luchtstelschroef en je stationairstelschroef...

edit: ik moet vaker f5en

Geplaatst: 06 sep 2007, 15:58
door elmar
ik heb dat mn brommrt super rijd met choke aan, als ik m uit zet valt hij uit, moet ik r dan een grotere sproeier instoppen? nu zit er een 74 in, hoeveel maten groter dan??

Geplaatst: 06 sep 2007, 16:00
door Martijn
Waarschijnlijk wel !

Maar neem stapjes en niet in 1 keer een radicale verandering ! Trial and error !

Probeer iets, gaat het mis verander het gene wat je veranderd hebt zodat je dat kan uitsluiten !