Pagina 42 van 100

Geplaatst: 06 sep 2007, 18:54
door YamaSam
vergeet ook niet je carb es goed ui te kuisen voor je dingen begint te veranderen,
zeker als hij het vroeger wel deed met die sproeier

Geplaatst: 06 sep 2007, 19:06
door Tombo
Idd, laatst had ik ook zoiets. Oude cilinder weer gemonteerd, goede sproeier ervoor erin gedraait, en het ding wilde maar niet fatsoenlijk lopen. Begon te stotteren als ik volgas gaf etc, ik carburateur op gemaakt, sproeier eruit gehaald, die zat kats dicht :shock: ff blazen, monteren en toen kon ik rijden

Geplaatst: 06 sep 2007, 19:19
door YamaSam
de beluchting van je straalbuis naar buiten brengen helpt ook een pak bij warm starten..

Geplaatst: 06 sep 2007, 20:57
door jonnotje
YamaSam schreef:de beluchting van je straalbuis naar buiten brengen helpt ook een pak bij warm starten..


die vat ik niet, en het klinkt interresant, vertel :)

Geplaatst: 07 sep 2007, 18:18
door YamaSam
dat is het buisje dat schuin omhoog steekt, bovenaan de carb,
da's de aanvoer van lucht tot bij het koperen buisje waar de naald inkomt

als je fizzy goed warm staat hangt het carbucompartiment vol superverzadigde naftdamp,
daar zit niet genoeg zuurstof in voor goede ontbranding,
en dan krijg je dat hij enkel in gang gaat bij volgas een eindje duwen
(tot er frisse lucht binnenkomt)

een darmpje op dat buisje, dat tot buiten het compartiment gaat help hier wel wat :wink:

Geplaatst: 07 sep 2007, 18:40
door YamaSam
kleine vraag van mijnentwege:

heeft iemand ooit de magneten van zijn vliegwiel losgevezen en gedemonteerd uit de klok?

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:15
door ginofs1
nee dat heb ik nog nooit gedaan.
maar wat ben je van plan yamasam.
gr gino. ps waarom post je nooit meer op het andere forum

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:43
door YamaSam
ginofs1 schreef:nee dat heb ik nog nooit gedaan.
maar wat ben je van plan yamasam.
gr gino. ps waarom post je nooit meer op het andere forum


ik heb een xtra schijfblokje in huis gehaald en wil daar een experimentele lichtgestuurde ontsteking opsteken,
om zo het toerental ten top te krijgen (doel 14000)

ik zou de magneten eruitwillen om meer plek binnenin te krijgen, en gewicht kwijt te spelen..
enkel de zitting houden en een schijf of zo opsteken geeft me teveel licht van buitenaf,
het vliegwiel is ideaal van vorm, maar té zwaar en te dik...

ik raakte het andere forum niet meer in, en was daar al es m'n ganse verhaal kwijtgespeeld, etc etc
vanzeleven ook ooit nog es twee lieven gehad, dat werkt gewoon niet.. :wink:

schol!

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:46
door Tombo
Wat dacht je van een accu onsteking? Dus zonder zwaar vliegwiel met magneten?
Of zoiets als deze onsteking

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:55
door YamaSam
man daar kan ik niks mee aanvangen! ik ben zelf een ontsteking aan het ontwikkelen die véél exacter zou moeten zijn dan dat!
en€85 alstemblieft :shock:
terwijl je de moeilijkste stukken dan nog es zelf mag liggen verzinnen ook!!

dat is gewoon een hallsensor met triac en een magneetje! nog geen 5€ componenten!
trouwens alles met een veld (zoals spoel of magneet) is me te vaag van tijdstip

->niet dat je niet bedankt bent voor de link hoor :wink:
maar ik heb andere plannen, en ben zoals je onderhand wel weet, geen koper van snelle stukken, ik wil ze maken

Geplaatst: 11 sep 2007, 17:58
door ginofs1
hee yamasam dat is voor mij nieuw een licht gestuurde ontsteking.
hier wil ik graag meer van hooren.
ik heb met een motorplaat ontsteking op 1 dap rotatie motor meer dan 20.000rpm gehaald.
wat is volgens jou het max toeren tal met orri punten en een fs1.
ik haal nu op mijn zoons fs1 bijna 9000rpm.
mijn fs1 komt ook weer snel aan de beurt, met deze wil ik laggas proberen.
alleen het probleem zuurstof en 2t olie ben ik nog niet te baars.
gr gino

Geplaatst: 11 sep 2007, 18:03
door mpro09
Tombo schreef:Wat dacht je van een accu onsteking? Dus zonder zwaar vliegwiel met magneten?
Of zoiets als deze onsteking


moet je als nog ergens een magneet laten draaien en dan kan niet echt eenlichte zijn want dan ziet ie he op hoge toeren niet meer

Geplaatst: 11 sep 2007, 18:22
door YamaSam
ginofs1 schreef:hee yamasam dat is voor mij nieuw een licht gestuurde ontsteking.
hier wil ik graag meer van hooren.
ik heb met een motorplaat ontsteking op 1 dap rotatie motor meer dan 20.000rpm gehaald.
wat is volgens jou het max toeren tal met orri punten en een fs1.
ik haal nu op mijn zoons fs1 bijna 9000rpm.
mijn fs1 komt ook weer snel aan de beurt, met deze wil ik laggas proberen.
alleen het probleem zuurstof en 2t olie ben ik nog niet te baars.
gr gino

die bestaat bij mijn weten ook nog niet Gino :wink:
ik ga ervanuit dat er nou eenmaal niks sneller en juister is als licht,
en heb 't een en 't ander bedacht daaromtrend

het staat allemaal nog maar geestelijk sterk begrijp je,
daarmee dat ik nog wacht met ellelange beschrijvingen opt net
(zit liever te vijlen en te sleutelen dan te typen)

petje af voor wat je daar behaalde kerel, wil ik je best wel es een pint'babbel op trakteren!

laggas zal idd niet simpel zijn, tenzij met turbineaandrijving op't vliegwiel zoals ik ooit dacht :D

plezant je vrije geest nog es tegen te komen kerel

standaard ontstoken fizzy? een 11000 zeker? mits een grotere condenser misschien, maar ik betwijfel of je een dermate hoogtoerige cylinder menselijk op rallenti zou kunnen laten draaien.. ook de koppeling zal wel deftig moeten worden aangepast..

es kijken of ik demijne kan meten, zit onderhand toch ook wel al op een ijle hoogte :)

Geplaatst: 11 sep 2007, 18:31
door Jelle
YamaSam schreef:vanzeleven ook ooit nog es twee lieven gehad, dat werkt gewoon niet..




whahaha , typisch :D :lol:

Geplaatst: 11 sep 2007, 19:18
door occ1s
wil een snelle schijf kopen, waar kan dit?
(wel ff handig wanneer je de link vermeld :P)