Pagina 42 van 100
Geplaatst: 17 mei 2007, 12:52
door edje
Martijn schreef:Vandaag blok open om te checken of alles puik was, bleken de schroefjes van mn schijfhuis wat los te zitten en kon deze bewegen. Dus die vast gezet. Blok loopt nu erg soepel !
Daarnet even de zuigerveren bijgeveild ! De speling moet echt maar heeeeeel weinig zijn toch ?
0.15-0.35mm

Geplaatst: 19 mei 2007, 12:41
door harmen251
vandaag wat pakkingen weeste halen voor de fs1 om terug de 60cc f5b te monteren
waarom?
awel met mijn 60cc fs1 maakte hij een enorm luid mechanisch geluid, dus heb ik de f5b gemonteerd om te kijken of het daarniet aan zou kunnen liggen. het was dus niet de cilinder dus ook eens de uitlaat wisselen van ori naar homoet en nog altijd het mechanisch geluid
conclusie:
krukas kapot
voorlopig ander onderblok regelen en krukas bestellen.
Geplaatst: 20 mei 2007, 17:38
door mpro09
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeewieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehijjjjdoetthetttttt
vandaag me brommer aan de praat gekregen
helaas niet met de electronische ontsteking maar gewoon weer met(nieuwe)spoel en puntjes
en een enorme toyota bobine

loopt op ergens tussen de 12 en de 6 volt maar hij doet het uitstekend
alle bougies werken weer.
niewe benzine leiding en filter en luchtfilterrubber erop gezet
en olie in me voorvork eerst veel te veel dus dat veerde voor geen meter,
met een rietje er weer wat uitgezogen
ps witloof heb je nog die orginele puntjes in de aanbieding

Geplaatst: 20 mei 2007, 17:40
door Jelle
sorry, volgens Henkjan zijn deze niet origineel..
dus of ze werken weet ik niet :S
(volgens mij moeten die gewoon werken, maar je moet het niet riskeren van mij :p )
Geplaatst: 20 mei 2007, 17:40
door Waslijn
Ik heb nog wel orri punten, maar ik weet niet of het iets is.. ze zijn nieuw en er staat een yamaha tekentje op, maar op de een of andere manier werkten ze niet bij mij

maar dat kan afstelling zijn..
Geplaatst: 20 mei 2007, 17:42
door mpro09
ok bedankt dan ga ik wat anders proberen

Geplaatst: 20 mei 2007, 18:38
door Waslijn
Net ff een check-up gedaan van mn brommer

beetje schoongemaakt en alles een beetje aangedraaid.. olie gecheckt.. dr zat dus veel te weinig olie in mn blok

zelfs als ik die dop er helemaal indraaide zat er nog geen olie aan

dus gelijk ff 0,2 liter erbij gegooid

hoe het kan snap ik eigenlijk niet, want hij lekt helemaal niet..
Geplaatst: 20 mei 2007, 18:52
door Hans W
mischien is er een pakking lek bij je krukas
dat de olie gewoon verbrand wordt
Geplaatst: 20 mei 2007, 20:09
door Niels
Vandaag een ritje gemaakt van 75 kilometer...
In Hoenderloo nog het lekkerste ijs van Nederland gegeten

Geplaatst: 20 mei 2007, 22:06
door faysan
vandaag een ritje gemaakt met de oldtimerclub naar Ditzum (Duitsland)
we vertrokken vanuit Sappemeer en het was een rit van 134 km.
weer fantasties genoten van het weer en de omgeving.
Klaas
Geplaatst: 23 mei 2007, 19:09
door Niels
Net even op een 110cc Z50A Monkey gereden
Dat ding was echt bruut! Op 't achterwiel in de 3!!

Geplaatst: 23 mei 2007, 21:43
door fs-ael
harmen251 schreef:vandaag wat pakkingen weeste halen voor de fs1 om terug de 60cc f5b te monteren
waarom?
awel met mijn 60cc fs1 maakte hij een enorm luid mechanisch geluid, dus heb ik de f5b gemonteerd om te kijken of het daarniet aan zou kunnen liggen. het was dus niet de cilinder dus ook eens de uitlaat wisselen van ori naar homoet en nog altijd het mechanisch geluid
conclusie:
krukas kapot
voorlopig ander onderblok regelen en krukas bestellen.
ik denk eerder je krukas lagers
krukas gaat bijna nooit kapot van en fs1
Geplaatst: 23 mei 2007, 21:51
door harmen251
big end of de andere lagers?
zie veel van die apparte drijfstang setjes met nieuwe big end dus betekend dat die wel rap kapot gaan
lagers heb ik al, krukas van de eerste keer besteld zou wat sneller moeten zijn ook dan mijn originele krukas
Geplaatst: 23 mei 2007, 21:52
door fs-ael
de gewone losse krukas lagers 6303 en 6204
bigend gaat bijna nooit kapot
Geplaatst: 23 mei 2007, 21:53
door Martijn
fs-ael schreef:harmen251 schreef:vandaag wat pakkingen weeste halen voor de fs1 om terug de 60cc f5b te monteren
waarom?
awel met mijn 60cc fs1 maakte hij een enorm luid mechanisch geluid, dus heb ik de f5b gemonteerd om te kijken of het daarniet aan zou kunnen liggen. het was dus niet de cilinder dus ook eens de uitlaat wisselen van ori naar homoet en nog altijd het mechanisch geluid
conclusie:
krukas kapot
voorlopig ander onderblok regelen en krukas bestellen.
ik denk eerder je krukas lagers
krukas gaat bijna nooit kapot van en fs1
Bij mij wel

bigend zit vast ...