Pagina 43 van 100

Geplaatst: 10 nov 2009, 22:41
door Giel_fs1
ja ik had je golf 3 hier ergens gezien ja, je 1e auto toch? is niet verkeerd, mijn 1e was een golf 2 :P

welke versterkers heb je? ikzelf heb laatst een sub, versterker en speakers gehaald van rockford fosgate.
is goed kwaliteit en kan je ook wel horen, voor de rest heb ik er niet zoveel verstand van alle merken

Geplaatst: 10 nov 2009, 22:49
door Jeti
Giel_fs1 schreef:ja ik had je golf 3 hier ergens gezien ja, je 1e auto toch? is niet verkeerd, mijn 1e was een golf 2 :P

:hands:

Geplaatst: 10 nov 2009, 23:11
door Triforce
Giel_fs1 schreef:ja ik had je golf 3 hier ergens gezien ja, je 1e auto toch? is niet verkeerd, mijn 1e was een golf 2 :P

welke versterkers heb je? ikzelf heb laatst een sub, versterker en speakers gehaald van rockford fosgate.
is goed kwaliteit en kan je ook wel horen, voor de rest heb ik er niet zoveel verstand van alle merken


De golf is idd mijn eerste autotje, hij heeft 1 klein min puntje, dat is namelijk dat hij een verbrande klep heeft maar hij rijdt verder perfect.

Ik heb verschillende versterkers, 1 can caliber, 1 van soundquest en 1 is waarschijnlijk niet helemaal lekker dat is een longmill versterker.
Had mijn vader allemaal nog liggen.

Maar ik ga later nog wel betere versterkers kopen.

Cliff design is 1 van de top merken, de speakers kosten ongeveer 4 á 500 euro per stuk, maar ik mocht ze hebben van mijn vader, die had ze toevallig nog in de overschot liggen.

Magnat is 1 van de B merk speakers maar kwa mid speaker zal hij wel goed werken.

Rockford fosgate is ook 1 van de A merk lijn en is ook zeer goed maar je moet ze heel goed afstellen.

Cliff design zal je niet zoveel van horen in nederland maar wel van Lanzar maar alleen de B lijn zul je hier zien.

Geplaatst: 11 nov 2009, 10:31
door koppel
ik zou zeggen; steek eerst ff geld in die verbrande klep, anders is de kans groot dat je stil komt te staan met je soundsystem op wielen :wink:

Geplaatst: 11 nov 2009, 11:34
door Triforce
koppel schreef:ik zou zeggen; steek eerst ff geld in die verbrande klep, anders is de kans groot dat je stil komt te staan met je soundsystem op wielen :wink:


Ik kan beter een nieuw motorblok kopen want dat is goedkoper :wink:

Maar deze auto is nog langer niet 1 van de grote audio auto's, komt in een volgende of heel misschien deze nog wel te zitten.

Geplaatst: 11 nov 2009, 18:17
door koppel
je kan het ook zelf doen, met een doorsnee gereedschap set en een momentsleutel is het goed te doen, alleen de klep uit de kop halen, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, breng je de kop in z'n geheel weg, ook ff laten vlakken en afpersen op mogelijke scheuren.

de nieuwe klep moet ff met polijstpasta geslepen worden op de zitting, vroeger deden we dat met een zuignap op een stokkie

wel de zaak monteren met nieuwe kopbouten en aandraaien in de juiste volgorde met de juiste momenten.

een hulpje erbij is wel makkelijk, terwijl de een de centrale bout van de onderste poelie losmaakt, kan de ander de zaak blokkeren met bv een grote schroevendraaier of bandenlichter op de starterkrans van het vliegwiel........dat is voor één persoon haast niet te doen zonder een luchthamer.

vergeet niet het hele kleppenspel goed te smeren met de ouderwetse oliekan, anders loopt de zaak meteen 5 minuten droog als ie weer loopt

en nog veel belangrijker; zoek ff naar de oorzaak van de verbrande klep, is het een model met hydraulische klepstoters of met vulplaatjes?

succes!

Geplaatst: 11 nov 2009, 21:17
door Giel_fs1
kleppen slijpen is niet zo moeilijk :wink: ik doe het zo af en toe op mn werk bij kymco scooters, maar als je zelf de kop de en monteerd en het slijpen laat doen zijn de kosten niet zo hoog lijkt mij.

@ Trifoce & Jeti, we zouden bijna een golf topic moeten starten :lol:

Geplaatst: 11 nov 2009, 21:30
door Jeti
Giel_fs1 schreef:@ Trifoce & Jeti, we zouden bijna een golf topic moeten starten :lol:

Bij mij valt er niet veel over te vertellen hoor: ik ga er elke dag mee naar mijn werk en overal naar toe en er passen brommers achterin als ik de bank plat leg.
En ik heb een radio-cassette speler en een cassettebandje met een AUX-kabeltje eraan voor mijn mp3 speler en heb krakende boxen. En een trekhaak om een aanhanger met nog meer brommers en andere zooi te vervoeren.
Dat was het :P

Geplaatst: 11 nov 2009, 21:39
door Giel_fs1
haha ja ik had geen trekhaak op mn golf 2, dus pakte ik voor brommers te vervoeren altijd de auto van mn ouders, maar de rest ging er wel in, alleen bij me golf 4 gooi ik niet alles zomaar in (of het moet goed ingepakt zijn ) :P

Geplaatst: 11 nov 2009, 22:13
door Triforce
koppel schreef:je kan het ook zelf doen, met een doorsnee gereedschap set en een momentsleutel is het goed te doen, alleen de klep uit de kop halen, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, breng je de kop in z'n geheel weg, ook ff laten vlakken en afpersen op mogelijke scheuren.

de nieuwe klep moet ff met polijstpasta geslepen worden op de zitting, vroeger deden we dat met een zuignap op een stokkie

wel de zaak monteren met nieuwe kopbouten en aandraaien in de juiste volgorde met de juiste momenten.

een hulpje erbij is wel makkelijk, terwijl de een de centrale bout van de onderste poelie losmaakt, kan de ander de zaak blokkeren met bv een grote schroevendraaier of bandenlichter op de starterkrans van het vliegwiel........dat is voor één persoon haast niet te doen zonder een luchthamer.

vergeet niet het hele kleppenspel goed te smeren met de ouderwetse oliekan, anders loopt de zaak meteen 5 minuten droog als ie weer loopt

en nog veel belangrijker; zoek ff naar de oorzaak van de verbrande klep, is het een model met hydraulische klepstoters of met vulplaatjes?

succes!


volgens mij is het de hydraulische klepstoters, ik weet niet of je dat bij het jaartal kan zien?

En trouwens, een klep kost iets van 40 euro en het laten afvlakken kost ook iets van 100 euro, als het tegen zit moet ik ook nieuwe klepzitting hebben, nieuwe veren, en hier zit dus veel man uren in om het te doen, dus boven de 200 euro kom je wel te zitten en ik kan zelf een nieuw motorblok kopen voor rond de 150 euro en dan hoef je alleen het blok eruit en het nieuwe blok erin te zetten.

Geplaatst: 12 nov 2009, 09:56
door Fyer
Jeti schreef:
Giel_fs1 schreef:@ Trifoce & Jeti, we zouden bijna een golf topic moeten starten :lol:

Bij mij valt er niet veel over te vertellen hoor: ik ga er elke dag mee naar mijn werk en overal naar toe en er passen brommers achterin als ik de bank plat leg.
En ik heb een radio-cassette speler en een cassettebandje met een AUX-kabeltje eraan voor mijn mp3 speler en heb krakende boxen. En een trekhaak om een aanhanger met nog meer brommers en andere zooi te vervoeren.
Dat was het :P


was da dat ding waarmee je in den bosch was?

Geplaatst: 12 nov 2009, 10:11
door Higherking
Triforce schreef:
koppel schreef:je kan het ook zelf doen, met een doorsnee gereedschap set en een momentsleutel is het goed te doen, alleen de klep uit de kop halen, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, breng je de kop in z'n geheel weg, ook ff laten vlakken en afpersen op mogelijke scheuren.

de nieuwe klep moet ff met polijstpasta geslepen worden op de zitting, vroeger deden we dat met een zuignap op een stokkie

wel de zaak monteren met nieuwe kopbouten en aandraaien in de juiste volgorde met de juiste momenten.

een hulpje erbij is wel makkelijk, terwijl de een de centrale bout van de onderste poelie losmaakt, kan de ander de zaak blokkeren met bv een grote schroevendraaier of bandenlichter op de starterkrans van het vliegwiel........dat is voor één persoon haast niet te doen zonder een luchthamer.

vergeet niet het hele kleppenspel goed te smeren met de ouderwetse oliekan, anders loopt de zaak meteen 5 minuten droog als ie weer loopt

en nog veel belangrijker; zoek ff naar de oorzaak van de verbrande klep, is het een model met hydraulische klepstoters of met vulplaatjes?

succes!


volgens mij is het de hydraulische klepstoters, ik weet niet of je dat bij het jaartal kan zien?

En trouwens, een klep kost iets van 40 euro en het laten afvlakken kost ook iets van 100 euro, als het tegen zit moet ik ook nieuwe klepzitting hebben, nieuwe veren, en hier zit dus veel man uren in om het te doen, dus boven de 200 euro kom je wel te zitten en ik kan zelf een nieuw motorblok kopen voor rond de 150 euro en dan hoef je alleen het blok eruit en het nieuwe blok erin te zetten.


kan je gelijk een gti of vr6 ervan maken

Geplaatst: 12 nov 2009, 11:29
door Triforce
Higherking schreef:
Triforce schreef:
koppel schreef:je kan het ook zelf doen, met een doorsnee gereedschap set en een momentsleutel is het goed te doen, alleen de klep uit de kop halen, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, breng je de kop in z'n geheel weg, ook ff laten vlakken en afpersen op mogelijke scheuren.

de nieuwe klep moet ff met polijstpasta geslepen worden op de zitting, vroeger deden we dat met een zuignap op een stokkie

wel de zaak monteren met nieuwe kopbouten en aandraaien in de juiste volgorde met de juiste momenten.

een hulpje erbij is wel makkelijk, terwijl de een de centrale bout van de onderste poelie losmaakt, kan de ander de zaak blokkeren met bv een grote schroevendraaier of bandenlichter op de starterkrans van het vliegwiel........dat is voor één persoon haast niet te doen zonder een luchthamer.

vergeet niet het hele kleppenspel goed te smeren met de ouderwetse oliekan, anders loopt de zaak meteen 5 minuten droog als ie weer loopt

en nog veel belangrijker; zoek ff naar de oorzaak van de verbrande klep, is het een model met hydraulische klepstoters of met vulplaatjes?

succes!


volgens mij is het de hydraulische klepstoters, ik weet niet of je dat bij het jaartal kan zien?

En trouwens, een klep kost iets van 40 euro en het laten afvlakken kost ook iets van 100 euro, als het tegen zit moet ik ook nieuwe klepzitting hebben, nieuwe veren, en hier zit dus veel man uren in om het te doen, dus boven de 200 euro kom je wel te zitten en ik kan zelf een nieuw motorblok kopen voor rond de 150 euro en dan hoef je alleen het blok eruit en het nieuwe blok erin te zetten.


kan je gelijk een gti of vr6 ervan maken


Is idd wel een idee, maar ik denk dat ik dan ook het onderstel van een gti erbij wil hebben.

Geplaatst: 12 nov 2009, 11:46
door Higherking
nadeel is wel als je word aangehouden en er staat 1.3 op je kenteken dat je wel hangt,

Geplaatst: 12 nov 2009, 12:00
door Triforce
ik heb een 1.6 dus het valt al minder op :P

maar als ik een ander blok erin hang dan laat ik hem nog wel jeuren denk ik.