Pagina 44 van 100

Geplaatst: 15 jul 2012, 21:51
door ginofs1
ja dat denk ik ook wel ja :lol:

Geplaatst: 16 jul 2012, 18:02
door bajaboy
moet me meissie werken ,shit heb ik geen auto voor de rivierenrit pfffffffffff (geen auto met trekhaak in elk geval)
maar weer eens wat verzinnen.

Geplaatst: 16 jul 2012, 18:23
door BJ
bajaboy schreef:moet me meissie werken ,shit heb ik geen auto voor de rivierenrit pfffffffffff (geen auto met trekhaak in elk geval)
maar weer eens wat verzinnen.

Lekker met de brommer naar Waardenburg joh :lol:
BTR legt ook een 100tal kilometer af richting Waardenburg op de brommer :lol::lol:

Geplaatst: 16 jul 2012, 18:28
door YamaSam
dat ik dat aluminiumlassen niet continu krijg, de ene keer is het perfect, de andere keer sputtersputter,
ontvetten, warmstoken, dunnere draad, dikkere draad, nieuwe massatang etcetc,

betert wel wat, maar niet om te zeggen schitterende vooruitgang grrr..

Geplaatst: 16 jul 2012, 18:28
door YamaSam
ben verder wel nog een leuk prototype solardak voor een woestijnjeep aan het fabriceren..

Geplaatst: 16 jul 2012, 18:41
door Jens36
BJ schreef:
bajaboy schreef:moet me meissie werken ,shit heb ik geen auto voor de rivierenrit pfffffffffff (geen auto met trekhaak in elk geval)
maar weer eens wat verzinnen.

Lekker met de brommer naar Waardenburg joh :lol:
BTR legt ook een 100tal kilometer af richting Waardenburg op de brommer :lol::lol:


Héhé ja idd Bjorn! Wij doen er ook een goeie 140 :wink:

Geplaatst: 16 jul 2012, 18:47
door marco
Respect voor jullie 8)

Geplaatst: 16 jul 2012, 19:05
door ginofs1
YamaSam schreef:dat ik dat aluminiumlassen niet continu krijg, de ene keer is het perfect, de andere keer sputtersputter,
ontvetten, warmstoken, dunnere draad, dikkere draad, nieuwe massatang etcetc,

betert wel wat, maar niet om te zeggen schitterende vooruitgang grrr..




Draad snelheid hoog.
Spanning laag.
100% argon.
Verschillende draden voor aluminium en giet aluminium.
Giet alu als het kan eerst stralen, en na elke las weer goed borstelen.
Giet alu is vaak lastig, vooral bij een oude carter of zo.

Geplaatst: 16 jul 2012, 19:15
door bajaboy
BJ schreef:
bajaboy schreef:moet me meissie werken ,shit heb ik geen auto voor de rivierenrit pfffffffffff (geen auto met trekhaak in elk geval)
maar weer eens wat verzinnen.

Lekker met de brommer naar Waardenburg joh :lol:
BTR legt ook een 100tal kilometer af richting Waardenburg op de brommer :lol::lol:


zou leuk zijn maar tent, 2 slaapzakken en zo op een fs1 vind ik iets te ,ja er zijn er bij die het doen ,maar ik niet.

Geplaatst: 16 jul 2012, 19:19
door Jeti
bajaboy schreef:
BJ schreef:
bajaboy schreef:moet me meissie werken ,shit heb ik geen auto voor de rivierenrit pfffffffffff (geen auto met trekhaak in elk geval)
maar weer eens wat verzinnen.

Lekker met de brommer naar Waardenburg joh :lol:
BTR legt ook een 100tal kilometer af richting Waardenburg op de brommer :lol::lol:


zou leuk zijn maar tent, 2 slaapzakken en zo op een fs1 vind ik iets te ,ja er zijn er bij die het doen ,maar ik niet.


Geen tent!!!!!!!!!!!
Dat kan niet op een dijk. (kan wel, maar slaapt niet zo lekker)
Je mag binnen slapen op je luchtbedje.

;)

Geplaatst: 16 jul 2012, 19:21
door bajaboy
geen tent??
binnen slapen hahah luxxxxxxxxxxxxxxxxee

Geplaatst: 16 jul 2012, 20:19
door marco
fs1man schreef:was vandaag ff lekker met de cabrio bezig,bekleding was een beetje aan het schimmelen.
een vriendin wou helpen probleem is alleen ze heeft cupmaat dubbel d ,dus alles kiepert er bijna uit
ik zeg weet ik wel een oplossing voor in de aanhanger liggen spanbanden doe die er maar omheen.
heel leuk zegt ze pissig stapt in haar auto en rijd weg, boos dus.
moet ik t nog zelf doen :evil:


Afbeelding

:lol:

Geplaatst: 16 jul 2012, 20:48
door YamaSam
ginofs1 schreef:
YamaSam schreef:dat ik dat aluminiumlassen niet continu krijg, de ene keer is het perfect, de andere keer sputtersputter,
ontvetten, warmstoken, dunnere draad, dikkere draad, nieuwe massatang etcetc,

betert wel wat, maar niet om te zeggen schitterende vooruitgang grrr..




Draad snelheid hoog.
Spanning laag.
100% argon.
Verschillende draden voor aluminium en giet aluminium.
Giet alu als het kan eerst stralen, en na elke las weer goed borstelen.
Giet alu is vaak lastig, vooral bij een oude carter of zo.

mja, het is profiel, verse alu 3mm dik..
argon is ok etc..

ik heb de indruk dat mn geleiderrol af en toe slipt, maar als ik harder nijp, stremt de nylonbuis, en rolt ie op achter de rol..

misschien moet ik uitkijken naar een push-pull ..

nadat ik het bericht gepost had, ging het plots weer tiptop :roll:

Geplaatst: 16 jul 2012, 21:22
door ginofs1
YamaSam schreef:
ginofs1 schreef:
YamaSam schreef:dat ik dat aluminiumlassen niet continu krijg, de ene keer is het perfect, de andere keer sputtersputter,
ontvetten, warmstoken, dunnere draad, dikkere draad, nieuwe massatang etcetc,

betert wel wat, maar niet om te zeggen schitterende vooruitgang grrr..




Draad snelheid hoog.
Spanning laag.
100% argon.
Verschillende draden voor aluminium en giet aluminium.
Giet alu als het kan eerst stralen, en na elke las weer goed borstelen.
Giet alu is vaak lastig, vooral bij een oude carter of zo.




mja, het is profiel, verse alu 3mm dik..
argon is ok etc..

ik heb de indruk dat mn geleiderrol af en toe slipt, maar als ik harder nijp, stremt de nylonbuis, en rolt ie op achter de rol..

misschien moet ik uitkijken naar een push-pull ..

nadat ik het bericht gepost had, ging het plots weer tiptop :roll:


O ja je hebt ook alu tippies nodig.
Die zijn iets groter.

Geplaatst: 16 jul 2012, 23:14
door fs-ael
ginofs1 schreef:
YamaSam schreef:
ginofs1 schreef:
YamaSam schreef:dat ik dat aluminiumlassen niet continu krijg, de ene keer is het perfect, de andere keer sputtersputter,
ontvetten, warmstoken, dunnere draad, dikkere draad, nieuwe massatang etcetc,

betert wel wat, maar niet om te zeggen schitterende vooruitgang grrr..




Draad snelheid hoog.
Spanning laag.
100% argon.
Verschillende draden voor aluminium en giet aluminium.
Giet alu als het kan eerst stralen, en na elke las weer goed borstelen.
Giet alu is vaak lastig, vooral bij een oude carter of zo.




mja, het is profiel, verse alu 3mm dik..
argon is ok etc..

ik heb de indruk dat mn geleiderrol af en toe slipt, maar als ik harder nijp, stremt de nylonbuis, en rolt ie op achter de rol..

misschien moet ik uitkijken naar een push-pull ..

nadat ik het bericht gepost had, ging het plots weer tiptop :roll:


O ja je hebt ook alu tippies nodig.
Die zijn iets groter.


Zorgen dat je slangenpakket zo recht mogelijk ligt helpt ook wel iets, tipje speciaal voor Alu helpt idd ook erg goed.