occ1s schreef:Nee dat vroeg ik niet

, ik vroeg of hij daardoor slecht start...
Het probleem is, als het antwoord duidelijk JA is, breng ik hem weg en laat ik m afstellen...
Heb zoveel faqs gelezen, en wil ook zeker leren hoe, maar ik snap er gewoon geen bal van... (Of er moet nu iemand komen met een super duidelijke uitleg, zoals, aan welke bout ik draaien moet etc etc...
nou komt ie dan
wat heb je nodig:
platte schroevendraaier
voelermaat
schuifmaat
eventueel een vliegwieltrekker
-draai het chromen kapje aan de linkerkant van de brommer af
-draai de bougie uit de cilinderkop
-nu zie je een rond wiel, het vliegwiel
-draai je vliegwiel zo dat je zuiger precies op het bovenste dode punt staat, dus zo hoog mogelijk. dit controleer je door bijvoorbeeld met een schroevendraaier door het bougiegat te voelen.
-nu kijk je achter je vliegwiel, daar zie je je contactpunten, ze staan nu waarschijnlijk open
-doe de schuifmaat in de cilinderkop en meet op hoeveel mm het is van de kop van de zuiger tot aan een vast punt in de kop (bijvoorbeeld de bovenkant van het bougiegat)
-draai nu het vliegwiel met de klok mee, zover dat de zuiger 1.8 mm zakt (dus als je bijvoorbeeld hiervoor 20mm hebt gemeten draai je hem zover terug dat je op 21.8 zit) wel op het zelfde punt meten!
-doe een vloeitje of iets dergelijks tussen de contactpunten en draai aan je vliegwiel. kijk of de contactpunten op 1.8mm openen.
-stel ze nu eventueel. stel ze zo dat ze op 1.8mm voor het bovenste dode punt openen.
-meet ook even hoever de contactpunten open staan op het bdp, dit moet ongeveer 0.3-0.4mm zijn. dit meet je met een voelermaatje
-stel de electroden van je bougie af op 0.6-0.7mm.
nu print je dit uit, loop je naar je brommer en maakt hem open. volg de stappen en geniet van een goedlopende fs1
