Pagina 45 van 100
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:11
door Tombo
Die superduidelijke uitleg is er gewoon hoor
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:12
door occ1s
lol.. die heb ik al tig keer doorgelezen, maar snap er nog geen ene bal van... kan iemand alstublieft een fototje maken.. zit echt in de penarie...

Geplaatst: 13 sep 2007, 17:13
door occ1s
Wat moet er afgesteld worden voor beter starten dan? de voorontsteking of de contactpuntjes?
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:16
door YamaSam
das't zelfde
ik heb anders al deftig mijn best gedaan om het simpel uit te leggen dacht ik

Geplaatst: 13 sep 2007, 17:17
door occ1s
YamaSam schreef:das't zelfde
ik heb anders al deftig mijn best gedaan om het simpel uit te leggen dacht ik

Sorry? Waar.. in die faq die niels poste? Ik wil het echt begrijpen, maar ik snap het gewoon niet.. ik doe echt mn best...
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:20
door edje
occ1s schreef:Nee dat vroeg ik niet

, ik vroeg of hij daardoor slecht start...
Het probleem is, als het antwoord duidelijk JA is, breng ik hem weg en laat ik m afstellen...
Heb zoveel faqs gelezen, en wil ook zeker leren hoe, maar ik snap er gewoon geen bal van... (Of er moet nu iemand komen met een super duidelijke uitleg, zoals, aan welke bout ik draaien moet etc etc...
nou komt ie dan
wat heb je nodig:
platte schroevendraaier
voelermaat
schuifmaat
eventueel een vliegwieltrekker
-draai het chromen kapje aan de linkerkant van de brommer af
-draai de bougie uit de cilinderkop
-nu zie je een rond wiel, het vliegwiel
-draai je vliegwiel zo dat je zuiger precies op het bovenste dode punt staat, dus zo hoog mogelijk. dit controleer je door bijvoorbeeld met een schroevendraaier door het bougiegat te voelen.
-nu kijk je achter je vliegwiel, daar zie je je contactpunten, ze staan nu waarschijnlijk open
-doe de schuifmaat in de cilinderkop en meet op hoeveel mm het is van de kop van de zuiger tot aan een vast punt in de kop (bijvoorbeeld de bovenkant van het bougiegat)
-draai nu het vliegwiel met de klok mee, zover dat de zuiger 1.8 mm zakt (dus als je bijvoorbeeld hiervoor 20mm hebt gemeten draai je hem zover terug dat je op 21.8 zit) wel op het zelfde punt meten!
-doe een vloeitje of iets dergelijks tussen de contactpunten en draai aan je vliegwiel. kijk of de contactpunten op 1.8mm openen.
-stel ze nu eventueel. stel ze zo dat ze op 1.8mm voor het bovenste dode punt openen.
-meet ook even hoever de contactpunten open staan op het bdp, dit moet ongeveer 0.3-0.4mm zijn. dit meet je met een voelermaatje
-stel de electroden van je bougie af op 0.6-0.7mm.
nu print je dit uit, loop je naar je brommer en maakt hem open. volg de stappen en geniet van een goedlopende fs1

Geplaatst: 13 sep 2007, 17:22
door occ1s
Ok. nu begint het grappige gedeelte, en ook een groot schaamtemoment voor mij... Waar zitten de contactpunten ?
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:26
door Martijn
Had ik ook hoor ! Eerste keer is echteen ramp !
Die zitten helemaal boven in, dus op 12 uur tov je vliegwiel

Geplaatst: 13 sep 2007, 17:29
door occ1s
DUs middenin bovenin je vliegwiel... aha.. en hoe verstel ik ze.. sorry jongens.. echt erg of niet...

heb alleen nog maar de carburateur van binnen gezien xD
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:38
door edje
zeg van af welk punt je het niet meer begrijpt

Geplaatst: 13 sep 2007, 17:45
door occ1s
wanneer je het over afstellen van de puntjes hebt, het dooie punt kan ik nog vinden, vliegwiel draaien lukt me ook nog wel... maar waar zijn die puntjes, en hoe stel ik ze af (door waaraan te draaien)?
Geplaatst: 13 sep 2007, 17:53
door Martijn
Je vind ze bovenin, het is een soort vork achtig dingetje van 3 cm lang. Je stelt ze door het schroefje waarmee ze vast zitten los te draaien en dan je punten op en neer te duwen. En dan schroefje weer vast

Geplaatst: 13 sep 2007, 19:22
door occ1s
eerst ff geprobeerd luchtschroef te verstellen, naar 2 hele slagen. nu rijd hij daarmee heerlijk

Geplaatst: 13 sep 2007, 20:06
door Aad
occ1s schreef:eerst ff geprobeerd luchtschroef te verstellen, naar 2 hele slagen. nu rijd hij daarmee heerlijk

Ik hoop 't voor je, en dat ie het mooi blijft doen, 't zal niet de eerste keer zijn dat je brom het goed deed, en een dag later weer niet

Geplaatst: 13 sep 2007, 20:08
door occ1s
ja das vervelend, heb hem net 2 uur aflaten koelen, en hij doet het nog steeds mooi...