Pagina 46 van 100

Geplaatst: 13 sep 2007, 20:09
door reddevil
HEJ dat ken ik :lol: loopt als een zonnetje..
zet hem in de garage.. en in de ochtend doet ie niks meer :? :lol:
heb ik altijd last van

Geplaatst: 13 sep 2007, 20:10
door occ1s
lol.. ja .. dat zie ik over 13 uur dan wel he :)

Geplaatst: 13 sep 2007, 20:58
door Axel
Ok, ik zoek dus korte orriginele mikunie sproeiers, weet iemand waar k die op internet kan kopen? Op bromfietsallerlei hebben ze sproeiers maar ik weet niet of dit orri mikuni zijn en of het de korte zijn.

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:11
door occ1s
kan er wel wat voor je opsturen, dan koop ik een setje bij dijkman, en heb je het maandag zowiezo binnen (kost je de prijs die ik bij dijkman betaal)

edit: plus verzendkosten xD.. sorry

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:13
door Axel
Dat zou wel mooi zijn :D Maar kga eerst zondag kijken welke sproeier er nu inzit en dan pm k je nog wel :wink:

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:17
door YamaSam
je zou moeten proberen vanmet anderhalve toer mooi te draaien

als je teveel lucht moet geven, blijft hij slecht draaien als je geen gas geeft
dan krijg je ook de eigenschap van ijskoud niet willen starten

je sproeier is dus waarschijnlijk wat te groot :wink:

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:18
door Axel
Jah k heb luchtschroef anderhalve slag open en hij slaat als ut ware steeds een beetje over, hij loopt niet perfect

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:20
door YamaSam
oja, mikuni zijn ENKEL diegen met een logootje ingegraveerd,

het is een vierkantje, met daarin nog een kleiner vierkantje
(en ze zijn niet echt duurder hoor)

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:23
door Axel
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA1267

Dit zijn korte of lange en orrigineel?

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:31
door YamaSam
Axel schreef:Jah k heb luchtschroef anderhalve slag open en hij slaat als ut ware steeds een beetje over, hij loopt niet perfect

om je luchtschroef goed te zetten doe je hetvolgende:

rij je brommer warm,
draai dan de stationaire schroef een eind uit (nr links)
(de gasschuif gaat open en hij begint toeren te maken)
als hij draait zoals ongeveer een derde gas open, ist goed

draai nu aan de luchtschroef,
héél kleine beetjes (per kwartje om te beginnen)

dus kwart links, en effe wachten (vraag je af of de toeren omhoog gaan)
nu terug op de stand dat ie stond (vraag je weer af of het nu beter of slechter is)
en dan kwart naar rechts...

de uiteindelijke bedoeling is te zorgen dat het toerental zohoog mogelijk is,
ZONDER de stationaire schroef te draaien he :wink:
(soms moet je hem wel wat kalmeren als hij té hard in toeren begint te gaan)

als je denkt de top te hebben gevonden, kan je de stationaire terug naar normaal niveau brengen

valt hij dan stil, moet je kijken of de stationaire sproeier (dat hele kleine gaatje onder de schuif in het carbhuis)
niet verstopt is en de toeloop van naft goed is..

:wink:

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:33
door YamaSam
Axel schreef:http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA1267

Dit zijn korte of lange en orrigineel?

dat zijn de setjes die ik vorig weekend in de Schelde heb gegooid :wink:

(verder bij JMPB nog nooit iets slechts gehad hoor, maar dit zijn stage6 (=merk) lange sproeiers
ze werken, maar kunnen niet tippen aan mikuni)
Afbeelding
dit is het logo

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:34
door Axel
Stationairschroef zit zeg maar aan de gaskabel vlak bij de hendel tog? Maar is gewoon de luchtschroef dichtdraaien en dan anderhalve slag open nie genoeg en ook stationairschroef stellen?

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:37
door bromtolfs1
Axel schreef:Stationairschroef zit zeg maar aan de gaskabel vlak bij de hendel tog? Maar is gewoon de luchtschroef dichtdraaien en dan anderhalve slag open nie genoeg en ook stationairschroef stellen?
Voor 16mm carburateur is het 1 3/4 slag.

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:39
door occ1s
bromtolfs1 schreef:
Axel schreef:Stationairschroef zit zeg maar aan de gaskabel vlak bij de hendel tog? Maar is gewoon de luchtschroef dichtdraaien en dan anderhalve slag open nie genoeg en ook stationairschroef stellen?
Voor 16mm carburateur is het 1 3/4 slag.


Ik heb mn 2 slagen open, anders start hij echt niet... (fijn)

Geplaatst: 13 sep 2007, 21:40
door YamaSam
Axel schreef:Stationairschroef zit zeg maar aan de gaskabel vlak bij de hendel tog? Maar is gewoon de luchtschroef dichtdraaien en dan anderhalve slag open nie genoeg en ook stationairschroef stellen?

neenee, de kabel is eigenlijk niet juist genoeg, door het rubber boven de carb steekt een koperen pin,
die schroeft je gasschuif omhoog, das dus de stationaire schroef

de luchtschroef is het koperen vijsje op de kop van de carb, naast het gat

die anderhalve toer is een richtinstelling,
maar aangezien elke brommer anders is, moet ie dus ook overal anders staan
(heb n logo bijgezet hierboven)