Twowheeler schreef:Dat had ik normaal dus ook. Hij start nu wel perfect, nou ja even rommelen en kijken dan maar
Je luchtschroef stel je af bij warme motor. Niet aan de luchtschroef kloten omdat je denkt dat de choke er te lang op zou moeten. Gewoon de choke zolang gebruiken als nodig is en rustig aan doen.
Yamaha rd50m schreef:hoelang moet een nieuwe batterij ongeveer opladen met zo'n lader van jmpb?
Zo'n type accu laad je meestal totdat er geen stroom meer loopt, dan zit 'ie vol. Maar hoe die lader dat doet en of 'ie dat doet dat weet ik niet. Zit er geen lampje op?
Yamaha rd50m schreef:hoelang moet een nieuwe batterij ongeveer opladen met zo'n lader van jmpb?
Zo'n type accu laad je meestal totdat er geen stroom meer loopt, dan zit 'ie vol. Maar hoe die lader dat doet en of 'ie dat doet dat weet ik niet. Zit er geen lampje op?
nope, geen lampje ofzo
zal hem maar gewoon aantal uren in steken en dan goed testritje mee doen ofzo...
Gister heb k mijn gehhonde imi F5b cilinder er afgehaald
bleek dat de zuiger erg ruw aanvoelde en er ook zo uitzag
evenals de cilinder.
Is vers gehoond, heb er 75 km mee gereden, niet harder gereden dan 50
smering is 1 op 40, 16 carb met een 160 sproeier en een cdi ontsteking, bougie is mooi bruin
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
oklim schreef:als er teweinig motorolie in het carter zit kan hij dan wat slippen ? met name als ik hem wat doortrek in zijn 3 jongens bedankt voor de antwoorden
bvd m gerards
Nee. Daar komt het niet door. Je platen zijn op of je veertjes lam. Of je hebt te dikke olie erin gemikt. Of een hele snelle 60cc. Dat heb je er niet bij vermeld.
pee67 schreef:Gister heb k mijn gehhonde imi F5b cilinder er afgehaald bleek dat de zuiger erg ruw aanvoelde en er ook zo uitzag evenals de cilinder. Is vers gehoond, heb er 75 km mee gereden, niet harder gereden dan 50 smering is 1 op 40, 16 carb met een 160 sproeier en een cdi ontsteking, bougie is mooi bruin Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Volgens mij toch de smering peet , ik heb je al vaker gezegt gewoon mengsmering tanken, brandstoffen worden per seizoen gemixt dat is ook met doodnormale auto benzine en diesel zo.
Ik ken zat mensen die zelf mengen maar vaak of heetlopers of vastlopers, natuurlijk zijn er ook die zelf mengen en nooit problemen hebben, maar het blijft een kunst hoor dat zelf mengen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
koop wel 2 takt olie die voor mengsmering bedoeld is, dus niet voor olie injectie systemen
ik tank precies 7 liter benzine in een jerrycan en gooi er dan 200 cc twee takt olie bij , ff schudden en je hebt 1:35
al weet ik niet of dit nu moet zijn 34 delen benzine + 1 deel olie, of 35 delen benzine + 1 deel olie, maar dat is verhoudingsgewijs een klein verschil