Pagina 48 van 86
Geplaatst: 02 feb 2012, 15:01
door NIX
Ok, ik zie ook spruitstukken met 3 carbs voor een V8 voorbij komen. Ben heel benieuwd hoe die verdeeld zitten. Hopelijk zijn de 2 carbs die jij nu hebt gelijk, anders gaat het nog een heel gedoe worden.
Geplaatst: 02 feb 2012, 15:47
door YamaSam
alles met meer dan twee carbs is nietmeer bruikbaar voor de straat,
gewoon omdat in die 'tussengasfase' de verschillen te groot zijn onderling,
hoe de gassen juist lopen in een 'tripower' weet ik ook niet.
wél weet ik dat er veel zijn die de voorste en de achterste afsluiten, met het idee van economischer te rijden, maar daar geloof ik nietveel van, volgens mij is dat verdoezelen dat je geen carbs kan afstellen

Geplaatst: 02 feb 2012, 15:53
door Tombo
Haha
Zo'n V8 koop je niet om zuinig te rijden lijkt mij.
Lijkt me wel dat je een soort van 2 (of 3-traps) carburateur systeem kan maken. Beetje a la Yamaha V-Max zeg maar
Geplaatst: 02 feb 2012, 19:39
door Twowheeler
Dat afsluiten vind ik helemaal niet zo'n gek idee, zeker als je het zelf aan en uit kan zetten.
Van mijn vader weet ik dat hij bij de simca rallye enzo 4carbs had die elk een eigen cilinder voor hun rekening namen. Afstellen was dan even een trucje, maar als je dat goed had liep het geweldig. Al die oude met dubbele carbs deden ook 2 om 2.
Drie op een v8 lijkt me niet echt handig, op een V6 wel.
Sam waarom is meer dan 2 carbs niet bruikbaar op straat?
@tom,
Daar wil ik wel meer van weten

Geplaatst: 02 feb 2012, 19:44
door mpro09
moet je naar mn ovlov komen kijken
Geplaatst: 02 feb 2012, 20:05
door Tombo
Zelfs mn cuore had een 2traps carburateur volgens mij
@sjoerd, zoek eens op wiki naar een vmax. Die heeft 4 carburateurs maar draait er standaard op 2. Rond de 8000 rpm gaat het 2e paar open. Geregeld met een elektronische klep
Geplaatst: 02 feb 2012, 20:24
door NIX
Dat zijn in feite regsiter carbs. De XT600 had zelfs per klep een venturi en de 2e trap was vacuum geregeld, je bediende alleen de 1e trap zelf. Wat Sam heeft zijn enkele carbs met ieder 4 kanalen naar de cilinders, dus die moeten echt synchroon zijn.
Geplaatst: 02 feb 2012, 20:34
door Tombo
Ja dat snap ik. Ik bedoel meer als het gewoon echt 1 spruitstuk voor alles was met 2 carbs
Geplaatst: 02 feb 2012, 21:21
door YamaSam
het zijn twee venturis per carb (oud model)
de adder is de mechanische pomp die eropzit, die een haast volle straal benzine de keel inspuit wanneer je van stationair naar toeren gaat,
sluit je die af, dan valt ie in een gat wegens te weinig onderdruk en gaat ie vreselijk hokken.
de carbs hangen aan elkaar met linkstangen, dat is in hoofdzaak de reden voor dat straatgebruik-idee. je krijgt ze nooit écht gelijk, zelfs al zit er geen speling op de stangen.
je hebt ook spruitstukken met vier en zes carbs, maar dat is dan meer een "AAN-of-UIT"-motor
die spuit benzine vantwee carbs valt nog te beheersen in reactie..
met al dit speelgoed gemonteerd geet het richting 250 Pk, wat (voorlopig

) meer dan voldoende is (vr de trommelremmetjes)
Geplaatst: 02 feb 2012, 22:10
door NIX
En een verbruik van 1:3 als je rustig aan doet.
Geplaatst: 02 feb 2012, 22:17
door ginofs1
NIX schreef:En een verbruik van 1:3 als je rustig aan doet.
ja dat hoort er bij.
maar is eigenkijk niet te doen

Geplaatst: 02 feb 2012, 22:29
door YamaSam
goh, we zullen zien, ik hoop hem op 15L/100Km te krijgen..
maar eigenlijk is dat sport, rijden gaat bakken geld kosten, daar kan ik beter van uitgaan..
uiteraard komt er ook een elektronische ontstekingssturing op, en een brubbelpot voor wat waterstof toevoeging. alle bramen gaan eruit, en verder doen we alles wat we kunnen voor de sport..
Geplaatst: 02 feb 2012, 22:32
door ginofs1
zo is het maar net, hobby kost geld

Geplaatst: 02 feb 2012, 22:36
door ginofs1
Denk je dat een volvo bakje 200 pk baas kan

Geplaatst: 02 feb 2012, 22:38
door YamaSam
ja, daar zeg je zowat, ik heb de overdrive al geskipt voor die reden,
vliegt ie uiteen, dan moet er iets anders op hé
