met de hand maak je zowieso zware stukken,
je doet er altijd een overmaat polyestherhars op,
hoe minder hars (en zonder lucht) hoe sterker en hoe lichter het zaakje wordt...
das tegelijk ook de kracht van vacuumproduceren
vaak vind je in cheape stukken nog mensenhaar etc ook,
dat gaat, maar is vrij duur.. ik ga de ruit wat verlagen en in hetzelfde materiaal in één stuk maken..
bespaart me een hoop zever en zo is de hele kap één stuk...(én één mal)
waarschijnlijk is die originele ruit een diepgetrokken stuk,
dwz een platte doorzichtige plaat wordt over een mal gespannen, warm gemaakt en dan wordt de mal leeggezogen en volgt het stuk de vorm..
er bestaat ook glasmat en speciale polyesther waarmee je doorzichtige vormen ineens kan maken, maar da's echt verschrikkelijk duur, zo worden vaak ruiten van zweefvliegtuigen gemaakt etc
Iemand ervaring met zooi bestellen via ebay uit t buitenland ? Sta op t punt om wat vanuit hong kong over te laten komen. Duurt toch een dag of 15-18 ? Het zaakje kost me in totaal 45 E Voor die beumerrubbers !
T wordt mn eerste keer en 45 E is voor mij best wat ... Vandaar, en hier in NL ben ik ze nergens tegen gekomen. En ik had ze eerder gezien en toen kostte ze samen zonder verzenden al 40 E ...
Martijn schreef:Iemand ervaring met zooi bestellen via ebay uit t buitenland ? Sta op t punt om wat vanuit hong kong over te laten komen. Duurt toch een dag of 15-18 ? Het zaakje kost me in totaal 45 E Voor die beumerrubbers !
T wordt mn eerste keer en 45 E is voor mij best wat ... Vandaar, en hier in NL ben ik ze nergens tegen gekomen. En ik had ze eerder gezien en toen kostte ze samen zonder verzenden al 40 E ...