Pagina 50 van 100
Geplaatst: 12 jun 2007, 16:26
door edje
eu nee, maar als die tandjes toch al verot zijn dan kan ik ze met mijn manier toch nocht gebruiken. ik doe het ook wel eens bij schakelpookjes

overigens niet bij honda's...
Geplaatst: 12 jun 2007, 16:44
door mystic
wat ik vandaag met de brommer heb gedaan... nou ik reedt weg van huis na 2 km ongeveer schiet de gaskabel los bij de gasschuif

*zucht*
toen omgedraaid en in de 4e versnelling en de stationairschroef hoog gedraaid

en met 25 ongeveer terug naar huis getuft.
moet strax maar even nieuwe gaskabel bestellen want hij was zoiezo niet zo lekker.
Geplaatst: 12 jun 2007, 17:18
door Niels
edje schreef:eu nee, maar als die tandjes toch al verot zijn dan kan ik ze met mijn manier toch nocht gebruiken. ik doe het ook wel eens bij schakelpookjes

overigens niet bij honda's...
Ow haha

Ik heb al 2 honda's gezien waar dat zo gedaan was

Geplaatst: 12 jun 2007, 17:19
door mpro09
alsje dan voor het stoplicht staat schreeuwde ie alles bij elkaar zeker

Geplaatst: 12 jun 2007, 20:48
door Niels
Net 3 van de 4 oude type wielen die ik nog had uit elkaar gehaald en de velgen mooi gemaakt
De achtervelg die ik had gedaan kan zo gebruikt worden, die is echt nog heel mooi geworden, alleen de voorvelgen moeten verchroomd worden (wel apart dat het alleen voor is

)
Zie hier het resultaat:
Beetje vaag (zijn telefoonfoto's):

Geplaatst: 12 jun 2007, 21:11
door Aad
Niels schreef:Net 3 van de 4 oude type wielen die ik nog had uit elkaar gehaald en de velgen mooi gemaakt
De achtervelg die ik had gedaan kan zo gebruikt worden, die is echt nog heel mooi geworden, alleen de voorvelgen moeten verchroomd worden (wel apart dat het alleen voor is

)
Zie hier het resultaat:


Beetje vaag (zijn telefoonfoto's):

Mijn voorvelg is ook sneller vuil, Mijn theorie was dat doordat je ook stuurt, de voorvelg meer stof en spetters op zich krijgt, maar is maar een gedacht

Geplaatst: 12 jun 2007, 21:20
door Niels
Ja dat zou goed kunnen ja!

Geplaatst: 12 jun 2007, 21:32
door 2RU-ori
Je voorwiel gaat het eerst door het vuil en je achtervelg krijgt meestal
vetspetterjes van ketting en tandwiel waardoor hij minder roest

Geplaatst: 12 jun 2007, 21:36
door Niels
Ok, we hebben een verklaring
Wel jammer, want ik denk dat t niet echt mooi is als je alleen maar je voorvelg laat verchromen

Geplaatst: 12 jun 2007, 21:49
door 2RU-ori
Bij m'n vorige fs1, staat volgens mij ook in de galery, zit een nieuwe voorvelg en
spaken en een oude (gepoetste) achtervelg met nieuwe spaken.
Volgens mij zie je het verschil niet :wink
edit: ahum grmbl [mompel modus]bij nader inzien zie je toch wel verschil op die foto's[/mompel modus]

Geplaatst: 12 jun 2007, 21:55
door Niels
Ok dan

Krijg je met verchromen ook bijv. beschadigingen aan het zijvlak door tegen een stoeprand rijden bijv. weg?
1 van de velgen heeft dat een beetje

Geplaatst: 12 jun 2007, 22:01
door 2RU-ori
Niels schreef:Ok dan

Krijg je met verchromen ook bijv. beschadigingen aan het zijvlak door tegen een stoeprand rijden bijv. weg?
1 van de velgen heeft dat een beetje

Als het goed is wordt het oppervlak eerst geslepen/gestraald, voor het nieuwe verchroom procedé.
Denk dat daarna krasjes in het metaal ook niet meer te zien zijn.
Geplaatst: 12 jun 2007, 22:03
door Niels
Oooo!
Ik was namelijk bang dat dat niet meer goed te krijgen was... Ik heb ook nog nooit iets laten verchromen ofzo, dus geen flauw idee hoe dat allemaal gaat

Geplaatst: 12 jun 2007, 22:11
door 2RU-ori
Volgens mij (baas van een bedrijf bij mij in de straat waar ik wel eens heb laten verchromen vertelde mij dit)
wordt het eerst in een zuurbad gedompeld daarna drogen, slijpen/stralen, meestal eerst verkoperd en daarna
verchroomd, al naar gelang het materiaal.
Als laatste wordt het gepolijst en dat schijnt het meest arbeidsintensief te zijn.
En dan blingbling

Geplaatst: 12 jun 2007, 22:12
door punkemon
als het diepe krassen zijn kan je ze ms late bijlassen,en daarna mooi opschuren, en da verchromen,merk je niets van:)