Twowheeler schreef:Meestal komt dit door een sensor of een verstopte/vaste klep. Daardoor blijft het alleen in je motor rondgaan. Net als wanneer je hem net start, zodat het blok snel warm wordt. Als hij eenmaal warm is hoort er een klep open te gaan die zorgt dat je gehele koeling mee gaat doen. En dit gebeurt dus niet bij jou
tsss.
in dit geval: koelt goed bij het rijden. dus (klep) thermostaat werkt goed.
bij stilstaan heb je geen rij wind, dus moet de ventilator aanslaan als hij te warm word.
kan zijn: ventilator stuk, ventilator sensor stuk, zekering stuk.v snaar stuk en ga maar door.
wat voor een auto is het?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Twowheeler schreef:Meestal komt dit door een sensor of een verstopte/vaste klep. Daardoor blijft het alleen in je motor rondgaan. Net als wanneer je hem net start, zodat het blok snel warm wordt. Als hij eenmaal warm is hoort er een klep open te gaan die zorgt dat je gehele koeling mee gaat doen. En dit gebeurt dus niet bij jou
tsss.
in dit geval: koelt goed bij het rijden. dus (klep) thermostaat werkt goed. bij stilstaan heb je geen rij wind, dus moet de ventilator aanslaan als hij te warm word. kan zijn: ventilator stuk, ventilator sensor stuk, zekering stuk.v snaar stuk en ga maar door. wat voor een auto is het?
Het is een Volkswagen golf type 3
De ventilator doet het ook, de kachel wordt ook pas warm als de motor zo rond de 110 graden is, dus ik denk dat er een klep stuk is,
Dus ik verdenk idd het laatste wat twowheeler zegt.
Ventilator gaat bij 100 graden al aan dus dat zit wel goed, v snaar is niet heel oud en de span rollen zijn ook nieuw.
En vandaag bleef hij zo rond de 110 hangen, dus zal toch echt aan de klep liggen
Dan zal ik idd best nog gelijk kunnen hebben je verwarming loopt immers ook buiten het koelings systeem van de motor zelf. Dus zak die ook pas warm worden als de motor warm is.
Twowheeler schreef:Dan zal ik idd best nog gelijk kunnen hebben je verwarming loopt immers ook buiten het koelings systeem van de motor zelf. Dus zak die ook pas warm worden als de motor warm is.
Maar hij gaat pas werken wanneer de motor warm is bij mij, best raar vindt ik zelf
Twowheeler schreef:Dan zal ik idd best nog gelijk kunnen hebben je verwarming loopt immers ook buiten het koelings systeem van de motor zelf. Dus zak die ook pas warm worden als de motor warm is.
Maar hij gaat pas werken wanneer de motor warm is bij mij, best raar vindt ik zelf
nee juist niet. De verwarming loopt in hetzelfde systeem als waar je radiateur enzo zit. Je motor is weer een apart gedeelte dat pas samen met het grote gaat als de motor warm genoeg is. Dus wordt je verwarming dan ook pas warm
Jeti schreef:Wist je dat je beter een Golf 2 had kunnen kopen
tja, maar kon geen goede vinden
Dus dan koop je maar een niet-goede Golf 3.. Zoek en gij zult vinden (er staan er genoeg te koop, maar ze worden idd minder populair omdat mensen eerder voor een 3 gaan)
Jeti schreef:Wist je dat je beter een Golf 2 had kunnen kopen
tja, maar kon geen goede vinden
Dus dan koop je maar een niet-goede Golf 3.. Zoek en gij zult vinden (er staan er genoeg te koop, maar ze worden idd minder populair omdat mensen eerder voor een 3 gaan)
op het eerste zicht was er niet heel veel aan de hand, dat is nog steeds niet zo, maar waarschijnlijk is dit probleem al wel vaker gebeurt en weet ik ook wel waarom hij dus een verbrande klep heeft gekregen, ik ben ook al een beetje opzoek naar een andere motorblok, maar naast deze probleempjes is hij verder perfect.