Pagina 6 van 7

Geplaatst: 21 feb 2008, 23:20
door Handyman
Je stelt je punten niet op BDP, maar op 1.8mm voor BDP.
Dan moeten ze openen.
Afhankelijk van het merk / soort punten en de mate van nieuwigheid / slijtage zal dat op BDP resulteren in ergens tussen de 0.2 en 0.4 mm opening van de punten...

Dus ja, uiteraard scheelt dat als je zo stelt, maar dat is meer geluk dan wijsheid.

Ik heb nog wel eens onderweg op het oog de puntjes gesteld, had nog nooit zo mooi gelopen.'
Ook geluk...

Geplaatst: 22 feb 2008, 20:28
door appiefs1
oke, vandaag afgesteld met vloei.

dus

ontsteking staat goed afgesteld
carb heb ik (te)grote sproeier in gedaan zodat ik zeker wist dat het mengsel niet te arm werd
zuigerveer en zuiger spelling is goed
goed bogie warmtegraad
schijf staat goed
geen valse lucht

en nog steeds wordt die erg heet :cry: ?

weet iemand misschien nog iets?

zou mijn zuiger verkeer zijn?
heb zo'n ding van k-star denk voor dt normaal er zitten dus 2 gaten boven in de zuiger

Geplaatst: 22 feb 2008, 20:36
door dijkie
Is het een nieuwe cilinder hoeveel km staat erop!!!!! welke sproeier staat er in.
gr addy.

Geplaatst: 22 feb 2008, 20:52
door appiefs1
dijkie schreef:Is het een nieuwe cilinder hoeveel km staat erop!!!!! welke sproeier staat er in.
gr addy.


nee cilinder is gehoond. (niet geboord met met en soort borstel door heen gegaan)
ik heb er na de hoon beurt en nieuwe zuiger ongeveer 40 km opzitten. ik
durf ook niet echte te rijden omdat ik bang ben dat hij warmloopt

er zit nu sproeier 160 lang in

setup nog en keer:

60cc fs1
k-star zuiger
16mm mikuni carb
snelle uitlaat

Geplaatst: 22 feb 2008, 21:13
door dijkie
De setup is goed. nou nog inrijden!!! niet harder dan 40km in zijn 4 versneling,warm
rijden dus na 3a5km stoppen aflaten koelen, en weer verder en dat bouw op 10km rijden afkoelen, enz..
bij de 200 km mag je al wat harder maar blijf voorzichtig!!! Want dat zuigertje moet harden.
gr Addy.

Geplaatst: 22 feb 2008, 21:29
door appiefs1
het is toch niet normaal dat je hem moet laten afkoelen als je aan het inrijden bent?

naja morgen 7 km naar mijn werk rijden dus halverwegen laat ik hem wel even afkoelen.

maar weet verder niemand waarom het nu kan dat hij zo warm wordt terwijl alles goed is?

Geplaatst: 22 feb 2008, 21:31
door Martijn
Een cilinder wordt altijd erg heet !

Dit komt omdat er een flink aantal verbrandingen in 1 minuut zijn, en omdat je zuiger goed hard op en neer gaat ---> flinke wrijving. Dat geeft ook warmte. Dus warm wordt het zeker!

En dat inrijden kan je beter serieus nemen ! ik heb er nu al 2 cilinders op versleten ...

Geplaatst: 24 feb 2008, 11:14
door appiefs1
gisteren mijn cilinder er afgehaald zag 3 kleine zwarte plekken in de cilinder :cry:

naja, ik ga gewoon rustig inrijden en zie dan wel.

tips zijn altijd welkom!

Geplaatst: 24 feb 2008, 12:50
door jeroenvans
ik heb er met mn 60 cc sproeier190 inzitten... maar de sproeiers kloppen nooit. mijn 150 is groter dan mn 180.... dus je moet denk ik toch nog eens goed de sproeiers nakijken.
wat voor een mengsmering gooi je erin?

Geplaatst: 24 feb 2008, 13:45
door appiefs1
nee die sproeiers kloppen inderdaad niet helemaal. heb mijn 150 kort mikuni er weer inzitten en hij verzuipt nu?
want als ik het carter klepje voor de carb er af haal dan verzuipt hij niet meer.

ik gebruik silkolene scoot sport 2
en meng ongeveer 1 op 35-40

Geplaatst: 24 feb 2008, 14:57
door Triforce
appiefs1 schreef:nee die sproeiers kloppen inderdaad niet helemaal. heb mijn 150 kort mikuni er weer inzitten en hij verzuipt nu?
want als ik het carter klepje voor de carb er af haal dan verzuipt hij niet meer.

ik gebruik silkolene scoot sport 2
en meng ongeveer 1 op 35-40


hij krijgt dus te weinig lucht, is de olie syntetisch of half-syntetisch of mineraal

Geplaatst: 24 feb 2008, 15:09
door appiefs1
uh, er staat op:

synthelic ester
based low
smoke 2-stroke
engine oil
for scooters & moped


ja hij krijgt te weinig lucht haal morgen kleiner sproeiers
hoe zat dat nou ook al weer met lange of korte
en korte 150 is te vergelijken met 120 lang ofzo?

Geplaatst: 24 feb 2008, 15:11
door Axel
Ik dacht 150 kort is 100 lang. En heb je je luchtstelschroef al afgesteld? Dichtdraaien en dan 1,5 slag open.

Geplaatst: 24 feb 2008, 16:06
door appiefs1
ja de luchtschroef is afgesteld.

Geplaatst: 24 feb 2008, 16:09
door jeroenvans
mischien 1 op 30 voor het inrijden gaan smeren...