Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt) Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor wel word de powerband wat duidelijker
jonnotje schreef:ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P
en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut? (met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)
Ik zou niet veel meer aan de uitlaatpoort doen. Jullie rijden allemala nog met een fs1 pijp houdt er rekening mee dat als je echt sneller wilt gaan je moet gaan kijken voor een beetje een fatsoenlijke expansie-uitlaat. Daarmee valt of staat het vermogen bij een 2-takt
Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt) Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor wel word de powerband wat duidelijker
Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt) Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor wel word de powerband wat duidelijker
eerst inrijden, óf segmenten steken waar je de koppen van hebt gevijlt,
zo kan je wel redelijk blazen, maar het effect dat je dan meent vast te stellen is niet vergelijkbaar met volle compressie van een goed gerodeerde cylinder
jonnotje schreef:en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
Ik weet niet hoor, maar dat had ik standaard al op mn cilinder, heb ik nu verhoogd naar 21 (hij was dus uit de winkel al 23).
Maar moet m nog inrijden, dus dan zie ik het vanzelf wel !
jonnotje schreef:ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P
en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut? (met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)
Ik zou niet veel meer aan de uitlaatpoort doen. Jullie rijden allemala nog met een fs1 pijp houdt er rekening mee dat als je echt sneller wilt gaan je moet gaan kijken voor een beetje een fatsoenlijke expansie-uitlaat. Daarmee valt of staat het vermogen bij een 2-takt
ik ben wel 1 van de weinigen die met een orri pijp rijd denk ik, ik vind hem een stuk beter rijden vooral onderin met F5B aangepast
jonnotje schreef:en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
Ik weet niet hoor, maar dat had ik standaard al op mn cilinder, heb ik nu verhoogd naar 21 (hij was dus uit de winkel al 23). Maar moet m nog inrijden, dus dan zie ik het vanzelf wel !
Tja, maar wat jij doet betekend nog niet dat het goed is 21mm is erg hoogtoerig rijdt hem eerst maar eens in, ding zal wel hoogtoerig zijn
was eigenlijk ook de bedoeling om wat hoogtoerig te rijden...
heb 's ochtends mooi tijd om wat te toeren (lees inrijden).
zal na paar dagen wel ff voluit gaan (en dan hopen dat hij niet vastloopt ).
ben 1x op de top geweest, maar hij stopte op 70, terwijl het normaal rond de 75/80 ligt, waar kan dit aan liggen.. iets verkeerd geveilt ?!
Doh, lees eens! Sorry dat ik het zeg, maar je vraagt de hele tijd hetzelfde!
Je moet eerst eens fatsoenlijk inrijden en de boel GOED afstellen, dán kan je in principe de boel eens goed bijwerken etc. Je weet heel niet wat je nu in huis hebt. En geloof me, hoogtoerig is niet echt leuk voor dagelijks gebruik...