Triforce schreef:prit2 schreef:Triforce schreef:maar hoe heter de lood hoe meer het gaat smeren omdat het vloeibaar wordt,
en vroegah zat lood in de benzine gemixt en nu niet meer, en volgens mij is dat het gewoon dat de brommers gewoon niet makkelijk meer naar de 100 rijden
lood is geen lachgas ofzo hoor.
het is gewoon lood, en daar heb je geen reet aan als je je brommer vooruit wilt branden, laat staat dat je er 20 km/h winst uit gaat halen..
vroeger was het leven langzamer, dus leken de brommers sneller
Je lult alleen maar uit je nek en je moet eerst eens gaan onderzoeken wat lood-benzine doet voordat je reageert
Ik weet zelf ook wel dat lood geen lachgas is,
maar lood geeft wel weer een soort van smering naarmate de tempratuur stijgt,
en vroeger kon je niet anders dan lood-benzine tanken
Lood is puur alleen om een hoger octaangehalte te krijgen.
Vroeger werd dit toegevoegd om te voorkomen dat een motor gaat pingelen (spontane ontbranding).
Een hoger octaangehalte zorgt voor een hoger klopvastheid:
"Klopvaste benzine laat een hogere compressieverhouding toe zonder spontaan te ontbranden en kan daarmee hogere motorvermogens leveren. Dit is speciaal van belang voor motoren met een turbocompressor."
Dus, ook dit is een broodje aap verhaal, lood in de benzine is hetzelfde als dat je Super 98 gaat tanken en daarmee kan je alleen maar een hogere compressie aan; je gaat er geen km harder door

En dat smeren waar jij het over hebt is het belangrijkste voor klepzittingen voor een 4-takt motor, niet voor het soepeler laten lopen van een 2-takt motor, want die heeft immers olie in de brandstof die daarvoor dient...
Ik denk dat jij toch eens moet gaan onderzoeken wat lood-benzine doet voordat je reageert