Pagina 6 van 99
Geplaatst: 10 okt 2008, 10:09
door geo
Handyman schreef:Wie verklaart dit dan :
Qua setup identiek, ander sproeiertje en tijdstip hoogop, cilinderwissels :
F5B, 49cc loopt 65 km/u
F5B, (43mm, ongeveer) 60 cc loopt 70 km/u
FS1, 49cc loopt 75 km/u
Ik had de 60cc als winnaar ingeschat ?

mij hebben ze hier in Belgie altijd willen wijsmaken dat de FS1 de beste en rapste cilinder is. En als ik je lijstje zo bekijk hebben ze nog gelijk ook.

Geplaatst: 10 okt 2008, 12:15
door YamaSam
als dit met een smalle uitlaat is verschiet ik er niet van dat de 60 er zo slecht uitkomt.
aan een F5B is veel werk, als je wil dat ie loopt als een FS1
moest je ook een vergelijk maken op presteren met tegenwind, was de lijst waarschijnlijk omgekeerd geweest denk ik
Geplaatst: 10 okt 2008, 12:50
door Triforce
Ik heb een onbewerkte imi f5b 43mm 85 laten lopen
Geplaatst: 10 okt 2008, 13:56
door YamaSam
Triforce schreef:Ik heb een onbewerkte imi f5b 43mm 85 laten lopen
so what? ik heb een onbewerkte orri F5B 39,9mm al 90 doen lopen, big deal

Geplaatst: 10 okt 2008, 18:49
door edje
YamaSam schreef:als dit met een smalle uitlaat is verschiet ik er niet van dat de 60 er zo slecht uitkomt.
aan een F5B is veel werk, als je wil dat ie loopt als een FS1moest je ook een vergelijk maken op presteren met tegenwind, was de lijst waarschijnlijk omgekeerd geweest denk ik
waar moet ik dan al zoal aan denken? mij viel wel op dat de carter niet echt mooi aansluiten op mijn f5b (ori) maar heb dit aangepast voor de revisie.....
Geplaatst: 10 okt 2008, 19:08
door Andries
eerst die uitlaatpoort maar es een stukje hoger maken (meer toeren)
Geplaatst: 10 okt 2008, 22:22
door Handyman
YamaSam schreef:als dit met een smalle uitlaat is verschiet ik er niet van dat de 60 er zo slecht uitkomt.
aan een F5B is veel werk, als je wil dat ie loopt als een FS1
moest je ook een vergelijk maken op presteren met tegenwind, was de lijst waarschijnlijk omgekeerd geweest denk ik
De 60cc trekt wel lekker door inderdaad, de 50cctjes hebben met pittige polderwind hier in 4e weinig zin.
Vandat erg tevreden over de 60.
Geplaatst: 11 okt 2008, 17:36
door Nico378
Heb een fiets computer op de brommer gemaakt .
Als ik nu het voorwiel rond draai werkt het goed .
Maar als ik de brommer start komen er van alles op te staan .
Snelheid , vestreken tijd , ritafstand , totaaleafstand , maximun snelheid , dit alles in een keer .
Zet ik de brommer af , dan werkt alles weer goed
Heeft dit iets met MASSA te maken van de brommer .
Denk aan ontsteking , Frame functieneert toch als de min .
IEMAND EEN IDEE

Geplaatst: 11 okt 2008, 18:24
door Frederik
Nico378 schreef:Heb een fiets computer op de brommer gemaakt .
Als ik nu het voorwiel rond draai werkt het goed .
Maar als ik de brommer start komen er van alles op te staan .
Snelheid , vestreken tijd , ritafstand , totaaleafstand , maximun snelheid , dit alles in een keer .
Zet ik de brommer af , dan werkt alles weer goed
Heeft dit iets met MASSA te maken van de brommer .
Denk aan ontsteking , Frame functieneert toch als de min .
IEMAND EEN IDEE

trillingen?
de gemiddelde FS1 trilt wat harder dan de gemiddelde fiets :p
ik heb ooit een fiets teller op men crossauto gezet, toen reed ik 80 zonder te bewegen, wat ik verholpen heb door achter dat zwarte blokje (waar de magneet passeert) een klein magneetje achter te plaatsen
Geplaatst: 11 okt 2008, 18:35
door edje
das inderdaad de onsteking die stoort, probeer eens een ''ontstoorde bougie'', das bij ngk met een r in de typeaanduiding

Geplaatst: 11 okt 2008, 19:55
door mpro09
helpt geen zak, hebik ok gehad alles aan en uit aftellen optellen, helemaal para werd dat ding, heb niet gevonden wat het was, uiteindelijk maar eer weer afgesloopt
Geplaatst: 11 okt 2008, 20:29
door PD
ik heb net een expansie uitlaat er op gezet, rijd erg fijn maar als ik 65a 70 in de 3 rij en naar de 4 schakel blijf die hangen bij 60a65.
dan moet ik toch VOOR een kleinger tandwiel monteren?
Geplaatst: 11 okt 2008, 20:31
door mpro09
en als je gas een klein beetje terug draait trekt ie dan wel door?
wat voor pijp is het?
Geplaatst: 11 okt 2008, 20:33
door PD
het is een bos demper, van vroegaaah
dat met gas had ik nog niet geprobeerd.
zal morgen even doen heb net de uitlaat zwart gespoten, als ik zo een camera kan vinden maak ik wel even foto!
Geplaatst: 11 okt 2008, 20:33
door rise and shine
PD schreef:het is een bos demper, van vroegaaah
dat met gas had ik nog niet geprobeerd.
zal morgen even doen heb net de uitlaat zwart gespoten, als ik zo een camera kan vinden maak ik wel even foto!
ga je nu ook 130?