zonder demper daalt de top een heel stuk!
heb er ervaring mee onder het rijden ineens de demper kwijt geweest , top kakte meteen in En de herrie komt wel na een tijdje rijden die demperwol is zo verbrand!
pee67 schreef:Gister heb k mijn gehhonde imi F5b cilinder er afgehaald bleek dat de zuiger erg ruw aanvoelde en er ook zo uitzag evenals de cilinder. Is vers gehoond, heb er 75 km mee gereden, niet harder gereden dan 50 smering is 1 op 40, 16 carb met een 160 sproeier en een cdi ontsteking, bougie is mooi bruin Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
hoi peter
ik heb je cilinder bekeken en vind het een raadsel.
er zit wat vuil (knarsend zand of zo) onder je zuiger veertjes.
is je lucht filter nog goed, geen scheur er in of zo iets.
misschien toch iets te warm geworden met een van de eerste ritjes.
ik zelf vind hem niet goed genoeg meer om te rijden.
zal ik hem voor je op nieuw laten boren met een nieuwe zuiger er bij.
en omdat ik het sneu voor je vind wil ik je aanbieden om de kosten samen te delen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hoi peter
ik heb je cilinder bekeken en vind het een raadsel.
er zit wat vuil (knarsend zand of zo) onder je zuiger veertjes.
is je lucht filter nog goed, geen scheur er in of zo iets.
misschien toch iets te warm geworden met een van de eerste ritjes.
ik zelf vind hem niet goed genoeg meer om te rijden.
zal ik hem voor je op nieuw laten boren met een nieuwe zuiger er bij.
en omdat ik het sneu voor je vind wil ik je aanbieden om de kosten samen te delen.
gr gino[/quote]
Luchtfilter is helemaal oke en hartstikke schoon, ik heb net de andere cilinder die er nu opzit eraf gehaald en
erg kritisch bekken en ik zie er gaan beschadigingen opzitten en/of vervuiling.
Iets te warm gereden....tja, ik ben niet boven de 50 km per uur geweest en schakel op tijd over, zelfde
als met terugschakelen....mij dus ook een raadsel.
Laat maar opnieuw honen met nieuwe zuiger aub Gino.
Aardige geste van je gino, toppie..
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Ik denk ook aan een niet zorgvuldig genoeg warm gereden cilinder. Wat niet wil zeggen dat je er op hebt zitten raggen, maar mogelijk had je hem minder lang moeten laten draaien, de eerste paar keer. Sommige cilinders zijn daar erg gevoelig voor. Mogelijk was de eerste rit net iets te lang. Ik zeg het niet om je de schuld te geven, maar om te kijken hoe je het en volgende keer kunt voorkomen.
pee67 schreef:Zijn ritjes van 8 km (want zover is het naar mijn werk) welicht net iets te land daarvoor dan?
ik reed de eerste 20km ofzo sukjes van 5km.
Daarna geleidelijk iets opbouwen . Dus lijkt me dat je vrij snel die 8km kan gaan rijden.
Maar ik heb helaas toch 1 kleine warmloper gehad (zonder merkbare schade gelukkig)
De eerste paar keer is het eigenlijk alleen maar starten en weer laten afkoelen. rondje om je huis en weer afkoelen. ze worden in het beging gewoon erg heet. Je kunt elke keer weer wat langer rijden. eigenlijk krijg je ze de eerste 4-5 keer niet op bedrijfstemperatuur met gewoon rijden, maar meteen te warm. dat is het probleem een beetje. Mogelijk is de imitatie cilinder ook van een andere kwaliteit, maar dat weet ik niet zeker.
bijvoorbeeld de schroefdraad is goed en alle koelribben zijn nog heel maar de wand is slecht
aan wat voor een prijs moet je dan denken?
en bij eentje met een goede wand?