Pagina 54 van 101
Geplaatst: 11 sep 2012, 23:10
door Zwepper
Thnx voor de info !
Ik heb een begrenzingskit gevonden voor mijn carbs, daar zitten tuv papieren bij waar je framenummer enz enz wordt opgezet.
Een klasgenoot van me heeft dit ook zo gedaan en met deze papieren kon zijn motor ook verzekerd worden
Het motorgebeuren is voor mij ook helemaal nieuw en dat begrenzen is helemaal een verhaal apart!
Geplaatst: 12 sep 2012, 23:15
door joosie1234
Deze vraag gaat over een niet fs1 (Een garelli om precies te zijn). Deze jongen brengt mij heel vaak naar school, maar als ik er te lang mee rij, dan gaat hij sputteren, carburateur "back fire" en vaak op het einde het muuuuaaaaahhhhhh geluid. Deze doet het dan ff niet, ren je daarna kei hard dan kan je hoog toerig doorijden, maar heel snel volgt weer het muuuaaaaaahhhhhh geluid, enz. Setup: Snelle 50cc, 19mm bing met powerfilter, homoet uitlaat, 4 bak en Bosch onsteking, die geloof ik tussen de 1,8mm en 2,0 mm staat. Ik heb alle carb setting nog niet echt gecheckt, maar hij rijd wel (maar niet lang (niet langer dan 20 min)). Deze brommer is echt een toeren janker

en gaat denk ik 80, ik weet het niet precies omdat ik het nooit gemeten heb. Wat is de algemene theorie hiervan? Wat kan er in het algemeen mis mee zijn qua afstelling?

Het gekke is dat hij de volgende dag het altijd weer doet. Om (koud) te starten moet ik flink de vlotter laten overlopen als 'handmatige' choke.
Joost
Geplaatst: 12 sep 2012, 23:18
door NIX
Loopt je kraantje goed door?
Anders denk ik aan een eigenwijze spoel of bobine.
Geplaatst: 12 sep 2012, 23:42
door Niels
Niek de Rijcke schreef:Niels schreef:Nee hoor, er is hier helemaal niks gehacked.
Waar staat die informatie?
Fs1man zijn onderschrift
Apart, maar in ieder geval is er niets om bang voor te zijn mbt. hackers ofzo.
Mi. gebaseerd op non-informatie.
Geplaatst: 13 sep 2012, 02:46
door fs1man
Niek de Rijcke schreef:rise and shine schreef:Niek de Rijcke schreef:Niels schreef:Nee hoor, er is hier helemaal niks gehacked.
Waar staat die informatie?
Fs1man zijn onderschrift
Dit forum vervangt het oude fs1 forum op yourbb.nl omdat dat op de een of andere manier gehackt is.
Ik als beheerder kan er niet veel meer doen en het werdt de laatste tijd gebruikt voor reclame uitingen en andere spam.
Daarom begin ik hier maar opnieuw in de hoop dat het hier goed blijft gaan.
Helaas kan ik niet alle berichten mee nemen naar dit forum, ik hoop dus dat mensen bereid zijn zich hier opnieuw aan te melden, en hun berichten weer te plaatsen.
Dit forum is niet verbonden met andere fs1 forums en is zeker geen concurentie van welk forum dan ook.
De taal op dit forum is nederlands.
spam en andere reclame uitingen worden verwijdert en de plaatser word verwijderd.
Door ervaringen met het andere forum kan aanmelden alleen nog na goedkeuring van de beheerder.
Grof taal gebruik is ook hier niet toegestaan.
lezen mag uiteraard maar plaats je een reacktie of bericht is het wel zo netjes dat je je ook even voor steld.
Dit zijn verlopig de regels veel lees en plaats plezier.
m.v.g. de beheerder.
Jos zal zijn andere probeer forum wel bedoelen
Sorry, het was niet de bedoeling om paniek te zaaien, maar ik dacht dat het "nieuwe forum" een vervanger was omdat het dezelfde layout enzo heeft als dit forum,
www.fs1forum.com ...
Sorry voor de onduidelijkheid mijn forum heeft niets met dit forum te maken, en het ging inderdaad over mijn forum staat er ook bij
wat er precies met dat forum aan de hand is is nog niet duidelijk ook bij yourbb weten ze het nog niet.
feit is dat anderen er kunnen doen wat ik er als beheerder niet meer kan doen.
Daarom heb ik het dicht gedaan en een nieuwe aangemaakt ik probeer de onderwerpen van het oude forum over te zetten naar de nieuwe maar dat blijkt wat lastig te zijn.
verlopig zal dat forum nog in de opbouw fase zitten denk ik

Geplaatst: 13 sep 2012, 08:39
door Niels
Ok, dan is er een misverstand.
Je kan een phpBB forum behoorlijk vrij van bots ed. maken, maar hoe dat moet moet je even op google opzoeken.
Wij hebben in het begin ook last gehad van dat soort dingen.
Omgegooide gebruikersrechten kunnen eventueel te maken hebben met gebruikersgroepen.

Geplaatst: 13 sep 2012, 08:57
door bajaboy
135ml als ik het goed heb. per vork poot.
Geplaatst: 13 sep 2012, 16:12
door joosie1234
kan ik mijn luchtschroef afstellen als de carb kap van het blok eraf is? of krijg ik dan het effect dat hij dan te makkelijk lucht kan aantrekken omdat de lucht dan niet eerst door de luchtfilter getrokken moet worden?
Geplaatst: 13 sep 2012, 16:21
door pee67
joosie1234 schreef:kan ik mijn luchtschroef afstellen als de carb kap van het blok eraf is? of krijg ik dan het effect dat hij dan te makkelijk lucht kan aantrekken omdat de lucht dan niet eerst door de luchtfilter getrokken moet worden?
Kun je zonder kap afstellen ja
Maar niet zomaar de luchtschroef afstellen, eerst zeker weten dat de rest van de setup van je carb klopt
Geplaatst: 13 sep 2012, 20:11
door marco
Ik heb een kapje met een klein gaatje erin om af te stellen.
Het maakt wel een heel klein beetje uit met of zonder kapje.
Geplaatst: 13 sep 2012, 21:33
door stefyvd
Men 2ru hapert bij volgas als ik met rijd, als ik hem op poot zet dan hapert hij niet met volledig gas. zijn ontsteking is juist afgesteld, haperde darvoor ook al. Twv:12/44 50cc, 2 maanden geleden ging hij nog mooi 65per uur.
Iemand idee waar het aan kan liggen?
Geplaatst: 13 sep 2012, 22:04
door yamaha_fs1_2ru
Hier kunnen veel oorzaken van zijn..
Beschrijf eens duidelijker hoe hij hapert.
Geplaatst: 13 sep 2012, 22:07
door Tombo
Geplaatst: 13 sep 2012, 22:08
door stefyvd
yamaha_fs1_2ru schreef:Hier kunnen veel oorzaken van zijn..
Beschrijf eens duidelijker hoe hij hapert.
Hij optrekken doet hij nog zeer vlot, maar wanneer je in hogere toeren wilt komen dus bij volledig gas hapert hij en verliest snelheid en toeren, je vielt gem snokken alsof hij toch probeert in die toeren te komen maar lukt gem niet
Geplaatst: 13 sep 2012, 22:16
door yamaha_fs1_2ru
Je kunt ook ff een topic aanmaken van je eigen brommer.
Hier kun je jezelf in voorstellen, je brommer showen, hulp vragen en voortgang plaatsen.
Ik kom niet hellemaal uit de beschrijving.