Pagina 55 van 102
Geplaatst: 09 feb 2008, 16:57
door ginofs1
moet je maar eens goed naar de foto kijken tombo, dan zie je dat hij zelfs aan de binnen kant en om drijfstang
is opgevuld.
ga er maar van uit dat dit een goede verbetering geeft, gezien de onder druk.
ik heb wel vaker een kruk opgevuld en gebalanceerd. maar niet zo als deze
nee fs1-ael, dit ziet er echt heel goed uit.
gr gino

Geplaatst: 09 feb 2008, 17:22
door Tombo
Je kan het ook anders zien, doordat je de krukasruimte opvult kan je minder mengsel in je cilinder krijgen (je krijgt een lagere vullingsgraad)
Geplaatst: 09 feb 2008, 17:25
door mpro09
denk dat dat zo niet werkt ik denk dat je juist meer mengsel binnen krijgt
behalve als de kruk voor de inlaat zou zitten maar dat is niet zo
Geplaatst: 09 feb 2008, 17:29
door Tombo
Er zijn ook mensen die experimenten met juist een groter carter

als je het boek van graham bell erop naslaat staat ook in dat meer carterdruk niet perse voordelig hoeft te zijn. VrOeGah in het begin van de 50cc races deden ze dat omdat er nog geen fatsoenlijke expansieuitlaten waren

Geplaatst: 09 feb 2008, 17:35
door ginofs1
tombo je bent goed ondervindend.
maar je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
hoe snel gaat jou fs1 en wat heb je er allemaal aan gedaan.
gr gino
Geplaatst: 09 feb 2008, 17:39
door Tombo
90 km/h op de GPS met een 55cc imitatie cilinder, uitlaatpoort zelf bijgewerkt, 16mm mikuni lange sproeier 120, Homoet 4P en hoge druk kop. Op een membraanblok, loopt ook zonder horten of stoten 35 km/h in de 4 en trekt dan lekker door tot z'n top
Geplaatst: 09 feb 2008, 17:46
door Tombo
BTW, pagina 42 van het boek, citaat:
"Fortunatly, manufacturers have mostly got away from the idea of using high crankcase compression to push the fuel charge trough the transfers into the cylinder, so we can forget about the crankcase compression and concentrate on the transfer ports"
Met een hoge carterdruk kan je wel een hoop vermogen halen, alleen wordt het dan piekerig (dat staat boven dat stuk in het boek)
Geplaatst: 09 feb 2008, 17:53
door ginofs1
das niet verkeert, en je hebt alleen de uitlaatpoort bewerkt?
de fs1 van mijn zoon:
4 bak, 50 cc, 16 mm, homoet p4, cilinder zelf bewerkt, zelf bewerkte kop.
gaat met mij er op 88kg 92,2 op de gps.
als je het leuk vind dan kom je maar eens langs, dan kan ik het je wat beter uitleggen en laten zien.
misschien wel met niels en zijn opengewerkte blok er bij.
vaak worden er tegenstrijdige dingen geschreven.
gr gino
Geplaatst: 09 feb 2008, 17:57
door fs-ael
ginofs1 schreef:moet je maar eens goed naar de foto kijken tombo, dan zie je dat hij zelfs aan de binnen kant en om drijfstang
is opgevuld.
ga er maar van uit dat dit een goede verbetering geeft, gezien de onder druk.
ik heb wel vaker een kruk opgevuld en gebalanceerd. maar niet zo als deze
nee fs-ael, dit ziet er echt heel goed uit.
gr gino
het lijkt mij ook een hele verbetering
daarom probeer ik ook deze krukas, want er kan wel iets in een algemeen tuning boekje staan
(niks tegen graham bell trouwens

)
maar als het in mijn fs1 wel werkt vind ik het best
Geplaatst: 09 feb 2008, 18:21
door jonnotje
en zo is het maar net, ben benieuwd naar wat de veranderingen zullen zijn dan...
Geplaatst: 09 feb 2008, 18:23
door Tombo
ginofs1 schreef:das niet verkeert, en je hebt alleen de uitlaatpoort bewerkt?
de fs1 van mijn zoon:
4 bak, 50 cc, 16 mm, homoet p4, cilinder zelf bewerkt, zelf bewerkte kop.
gaat met mij er op 88kg 92,2 op de gps.
als je het leuk vind dan kom je maar eens langs, dan kan ik het je wat beter uitleggen en laten zien.
misschien wel met niels en zijn opengewerkte blok er bij.
vaak worden er tegenstrijdige dingen geschreven.
gr gino
Ik kom graag een keer bij je langs
Mijn snelheid was overigens nog met contactpunten ontsteking en een vrij hoge druk kop. Ik ben benieuwd of de binnenrotor wat uit gaat maken (geen mogelijkheid tot zwevende contactpunten), en m'n afgefreeste hogedruk kop (na 10x aankicken krijg je pijn in je voet

compressie zat dus)
Geplaatst: 09 feb 2008, 18:24
door fs-ael
ik ook
@gino ik heb deze krukas zo gekocht deze kost iets meer als een gewone topracing krukas
het materiaal doet mij denken aan 2k epoxi
Geplaatst: 09 feb 2008, 18:25
door Tombo
Volgende vraag, wáár gekocht

Geplaatst: 09 feb 2008, 18:31
door dewaal
Tombo schreef:Daar kan je goed geld voor beuren
ja dat weet ik wel zeker daar kan ik m'n zakken goed mee vullen

Geplaatst: 09 feb 2008, 18:36
door Tombo
Hmm dan zal je het ook wel niet voor een huidige van veen prijs gekocht hebben
edit:
je moet hem op de duitse ebay zetten, al die duitsers zijn gek op alles waar van veen op staat, een 6-bak helemaal