Pagina 56 van 100

Geplaatst: 08 mei 2008, 17:01
door mpro09
wat je met die uitlaat poort doet mag je ook is bij mij komen doen :P

Geplaatst: 08 mei 2008, 19:54
door ginofs1
Tombo schreef:Jep :P ik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard :lol: De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor :shock:


:wink:

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:51
door pee67
Vandaag verder gegaan met afstellen carb
trekt moeilijk op in het begin
komt niet meteen op toeren
maar als ie toeren maakt trekt ie ook goed door

huidige setup
60 cc z1
16 carb
150 korte sproeier
gasnaald op 3e stand
bougie mooi koffiebruin

Geplaatst: 08 mei 2008, 22:27
door Triforce
dat is de eigenschap van een Z1 cilinder die heeft onderin niks maar bovenin dus alles :wink:
en trouwens een kleine sproeier voor een Z1, ik stop er ongeveer 190 sproeier in bij mijn Z1 60cc

Geplaatst: 08 mei 2008, 22:38
door Handyman
Zondag & maandag eens wat onderdelen veranderd van roestbruin naar zwart.
Achterbrug, middenbok, en de onderkant van het frame.
Met de kwast & Aldi-hammeriteachtigspul a € 4,99.
Het resultaat valt me niks tegen.

't Is geen spuitwerk, maar ik ben tevreden. Nu de steppenbalk nog even.

De achterstepjes zijn ook weer ontroest en hebben een leuk aluspraylaagje.

Voor een elkedagbrommer heeft 'ie nog (weer) een knappe look.
Ik schiet wel weer eens wat plaatjes voor de gallerij.

Geplaatst: 08 mei 2008, 22:46
door Riemer
Tombo schreef:Jep :P ik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard :lol: De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor :shock:


de kop is wel wat afgevlakt.

trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euro :D en een 13 euro zuigertje :D

ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.

had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen :D

Geplaatst: 08 mei 2008, 22:49
door rise and shine
Vandaag nieuwe tandwielen en een ketting dr onder gebeunt, nu is eindelijk dat raare geratel weg :lol:

Geplaatst: 08 mei 2008, 22:59
door Handyman
rise and shine schreef:Vandaag nieuwe tandwielen en een ketting dr onder gebeunt, nu is eindelijk dat raare geratel weg :lol:


Je ketting af en toe een peutbadje en lekker in het kettingvet scheelt ook een hoop geratel.
Anders "rolt" 'ie niet lekker over je tandjes omdat de schakels zeg maar niet goed scharnieren.

Wel 1000 km inrijden die nieuwe zooi he.... :D

Geplaatst: 09 mei 2008, 07:21
door rise and shine
inrijden? Nog Nóóit van gehoord :shock:

Geplaatst: 09 mei 2008, 10:00
door Triforce
Riemer schreef:
Tombo schreef:Jep :P ik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard :lol: De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor :shock:


de kop is wel wat afgevlakt.

trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euro :D en een 13 euro zuigertje :D

ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.

had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen :D


waar haal je die k-star cilinder vandaan?? ik heb hem nog nergens kunnen vinden

Geplaatst: 09 mei 2008, 11:09
door Yamaha rd50m
vandaag al 70 km gereden ongeveer, sewwes nog trug naar huis , echt super weer!

Geplaatst: 09 mei 2008, 12:01
door jonnotje
Triforce schreef:
Riemer schreef:
Tombo schreef:Jep :P ik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard :lol: De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor :shock:


de kop is wel wat afgevlakt.

trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euro :D en een 13 euro zuigertje :D

ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.

had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen :D


waar haal je die k-star cilinder vandaan?? ik heb hem nog nergens kunnen vinden


ik heb ook een k-star cilinderkop.. bij yamahafs1.com vandaan geloof ik...

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:10
door Triforce
jonnotje schreef:
Triforce schreef:
Riemer schreef:
Tombo schreef:Jep :P ik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard :lol: De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor :shock:


de kop is wel wat afgevlakt.

trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euro :D en een 13 euro zuigertje :D

ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.

had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen :D


waar haal je die k-star cilinder vandaan?? ik heb hem nog nergens kunnen vinden


ik heb ook een k-star cilinderkop.. bij yamahafs1.com vandaan geloof ik...


de kop heb ik ook wel, maar ik zoek de cilinder

Geplaatst: 09 mei 2008, 15:49
door pee67
Triforce schreef:dat is de eigenschap van een Z1 cilinder die heeft onderin niks maar bovenin dus alles :wink:
en trouwens een kleine sproeier voor een Z1, ik stop er ongeveer 190 sproeier in bij mijn Z1 60cc


Ik had er ook een 190 sproeier in gehad, maar dan ging hij aan het viertakten :(

Geplaatst: 09 mei 2008, 18:17
door Triforce
pee67 schreef:
Triforce schreef:dat is de eigenschap van een Z1 cilinder die heeft onderin niks maar bovenin dus alles :wink:
en trouwens een kleine sproeier voor een Z1, ik stop er ongeveer 190 sproeier in bij mijn Z1 60cc


Ik had er ook een 190 sproeier in gehad, maar dan ging hij aan het viertakten :(


als hij koud is of als hij warm is,

heeft hij ook een beetje kracht onderin of niet??