Pagina 56 van 100

Geplaatst: 27 mei 2012, 00:12
door NIX
bajaboy schreef:
NIX schreef:IK KOOP NIETS MEER!!!! Er moeter er nog 3 uit.


Mis deze wel een beetje, hij is best mooi geworden met het DX front. Joosie leek er blij mee te zijn en voor dat geld haalt ie niets beters. Of iets waar je uberhaupt mee wegrijdt.


wat moet er nog meer weg NIX?


Een gebruiks SS, een C50 en een boswachter.

Geplaatst: 27 mei 2012, 20:03
door BelgMattijs
Een bak bier getransporteerd, en dat is zowaar zonder problemen gelukt! Hij is er wel een keer afgevallen toen ik wat onvoorzichtig in gang kickte, maar alles was nog heel, gelukkig!

Geplaatst: 27 mei 2012, 20:13
door Jens36
BelgMattijs schreef:Een bak bier getransporteerd, en dat is zowaar zonder problemen gelukt! Hij is er wel een keer afgevallen toen ik wat onvoorzichtig in gang kickte, maar alles was nog heel, gelukkig!


:lol: Ik heb overtlaatst eens achterop een bak bier meegenomen.
We gaven een feestje en het bier dreigde op te graken, dus op David zen RD gesprongen en een bak bier gaan halen in de nachtwinkel 4km verderop.
Dan achterop met die bak aan men rechtse arm terug naar huis, dat werd wel zwaar tegen het einde

Geplaatst: 27 mei 2012, 21:43
door David
jensje36 schreef:
BelgMattijs schreef:Een bak bier getransporteerd, en dat is zowaar zonder problemen gelukt! Hij is er wel een keer afgevallen toen ik wat onvoorzichtig in gang kickte, maar alles was nog heel, gelukkig!


:lol: Ik heb overtlaatst eens achterop een bak bier meegenomen.
We gaven een feestje en het bier dreigde op te graken, dus op David zen RD gesprongen en een bak bier gaan halen in de nachtwinkel 4km verderop.
Dan achterop met die bak aan men rechtse arm terug naar huis, dat werd wel zwaar tegen het einde


Hahaha, just :lol:
Normaal was 't ma 1ne km ma diene nachtwinkel was natuurlijk juist toe, was nog wel spannend :P

Geplaatst: 28 mei 2012, 22:33
door miran72
Het Pinksterweekend me de pestpokke gesleuteld aan m'n 2f2.

Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe bussen in de achterbrug gemonteerd en wat gaan die dingen er vreselijk moeilijk in, bankschroef plankie en precies passende ijzeren ringen om ze er in te persen en moest stevig aan die bankschroef draaien om ze er helemaal in te persen.

Gelijk een nieuwe achterband erop gezet en na enig geworstel toch met de blote hand erop gekregen. Zit ik later uit te puffen schrik ik me een hoedje als ik de nieuwe band voor me andere fs1 in me handen heb. Helemaal niet opgelet of ik de band in de goede rijrichting gemonteerd maar loos alarm per ongeluk goed erop gezet, dat zat dan weer mee.

Luhac pijp eraf gehaald (maakt rotherrie) had nog een naadpijp met ronde achterkant die wilde ik monteren maar gaat toch die wartel er niet op, wat is dat nou weer voor raars, gepast op een f5b daar draaide ik 'm zo op. Hup cilinder en zuiger eraf f5b erop (een uitgevijlde) loopt als een speer maar beetje te hard naar me zin, heb al een ori 2f2 cilinder op het oog dan gaat ie weer gewoon 50 km/u.

Voor de 100ste keer knipperlichten gerepareerd, zelf een nieuw lamphoudertje gemaakt voor in het glaasje rechtsvoor en een nieuw lampje, linksachter was alles een beetje geoxydeerd schoongemaakt deed ie het weer, wel het glaasje verziekt doordat het schroefje volledig vastgeroest zat dus ook een nieuw glaasje erop.

Na 6 jaar eindelijk de crankspie beetje op maat gevijld nu staan de trappers ongeveer gelijk en kabelbeugeltje onder het frame gemonteerd dat had ik ook niet gedaan 6 jaar geleden maar nu reed ik ff zonder blokbeugels en op een of andere manier kwam de koppelingskabel elke keer tussen me stuuraanslag, nu lopen de kabels netjes onder het frame via het beugeltje. staat ook wat netter zo.

Moet nog de voorvork keeringen vervangen dat is de volgende grote klus.

Geplaatst: 28 mei 2012, 22:40
door mpro09
ik heb mijn oude bankschroef afgebroken de laatste keer dat ik die bussen eruit gehaald heb :lol:

Geplaatst: 28 mei 2012, 23:38
door fs1man
vandaag noodgedwongen werk aan alle twee de brommies.
de 70 er liep ik per ongeluk ondersteboven kon m net grijpen bij t achterlicht en de buddy
resultaat achterlicht afgebroken en de voorste bevestiging van mijn buddy met chroom kontje
afgebroken :x
de andere wil maar niet lekker lopen niet met fs1 niet met f5b niet met een huigens
ook diversen carbarateurs geprobeerd uitlaten en tandwielen.
nu klinkt hij wel redelijk maar ik vertrouw m nog niet.
is een net gereviseerd 378 blok liep heel goed maar na de heetloper wil het niet meer.
morgen ga ik m wat langer testen, was vandaag te laat geworden :wink:

Geplaatst: 29 mei 2012, 08:49
door Laars
Afgelopen weekend een 16 mm carburateur opgeboord/gefreesd naar 17,2 mm
Gisteravond ook nog even het spruitstuk aangepakt en mooi vloeiend gefreesd.
De hele boel gepolijst

Nu nog een paar carbon plaatjes erop en dan maar testen

LTD 4 laif :twisted:

Geplaatst: 29 mei 2012, 10:37
door Jeti
We zien de foto's wel weer verschijnen, Laars.. ;)

Geplaatst: 29 mei 2012, 10:58
door the_destroyers
:lol::lol:

Tis mooi weer en LTD ontwaakt!

Ben benieuwd! ;) (NIX vast ook :oops:)

Geplaatst: 29 mei 2012, 18:15
door marco
Laars schreef:Afgelopen weekend een 16 mm carburateur opgeboord/gefreesd naar 17,2 mm
Gisteravond ook nog even het spruitstuk aangepakt en mooi vloeiend gefreesd.
De hele boel gepolijst

Nu nog een paar carbon plaatjes erop en dan maar testen

LTD 4 laif :twisted:


Cilindertje ook bewerkt??

Van die aanpassingen aan het membraam ga je niet harder maar het trekt wel beter op.

Geplaatst: 30 mei 2012, 08:07
door Laars
marco schreef:
Laars schreef:Afgelopen weekend een 16 mm carburateur opgeboord/gefreesd naar 17,2 mm
Gisteravond ook nog even het spruitstuk aangepakt en mooi vloeiend gefreesd.
De hele boel gepolijst

Nu nog een paar carbon plaatjes erop en dan maar testen

LTD 4 laif :twisted:


Cilindertje ook bewerkt??

Van die aanpassingen aan het membraam ga je niet harder maar het trekt wel beter op.


Alle beetjes helpen.
Als je in Engeland mee wilt doen moet je bij de +60Mph club horen (The Darkside :twisted: )

Geplaatst: 03 jun 2012, 22:26
door miran72
Lekke band gerepareerd, groter voortandwiel geplaatst
en ontdekt dat er een 43 tands achter opzit, altijd gedacht dat het 41 tands was. Nu 14-43

Ook ontdekt na 30 keer achterwiel verwisselen, alles losmaken as eruit dan eerst remplaat verwijderen, dan gaat het wiel eruit zonder de brommer op te hoeven tillen.

Bij het proef rijden, verrek slippende koppeling af en toe en wiebelende achterwiel met remmen, reed voor geen meter. Ergens op een dijk toch maar is kijken nou, achterwiel loopt niet lekker as een beetje losser gezet nog steeds klote, druk op de remhevel. heej die staat helemaal strak losser gezet ging ie al stuk beter.
Maar nog steeds dat gewiebel dus as weer strakker gezet, aaii gevonden, schroefdraad is naar de bliksem. Thuis gekomen ff nieuwe as erop grzet moet nu allemaal goed zitten, inmiddels telaat voor weer een proefrit morgen proefrijden.

Rijden doet iig hard, te hard naar m'n zin moet 'm echt op toeren houden dan zingt ie mooi, bij lagere toeren gaat er van alles rammelen volgende week komt er een ori 2f2 cilinder aan gaat ie weer vrijwel standaard met ori 10 mm carb.
Nu gaat ie vlot naar de 70 maar dat hoeft voor mij niet, 50 km/u is veel relaxter.

Geplaatst: 05 jun 2012, 22:22
door David
Beunerdebeun :lol: :lol:

Afbeelding

Geplaatst: 05 jun 2012, 22:29
door the_destroyers
--> BTRstijl! :lol: