Pagina 57 van 100
Geplaatst: 04 aug 2007, 21:56
door Zwepper
zow vandaag me blok een revisie beurt gegeven dus lagers en keringen en kopelingsplaten vervangen en net onder mijn brommer gehangen hij is egt mooi geworden

morgen weer eens verder en dan hopen dattie loopt.dan is mijn 2e fs1tje klaar maja dan moek nog naar de rdw voor mijn kenteken

Geplaatst: 05 aug 2007, 23:18
door Axel
Whoehoe! Eerste echte ritje gemaakt! Tis ff wennen het schakelen maar dat komt wel goed. Op laatst viel hij steeds uit: bezinefilter bleek helemaal vol met troep te zitten dus die ff schoongemaakt

Geplaatst: 06 aug 2007, 09:57
door Niels
Leuk man!
Ik zou ook je tank dan eens bekijken van binnen, misschien zit er roest in ofzo?

Geplaatst: 06 aug 2007, 12:55
door Axel
Ja de vorige eigenaar heeft de tank van binnen gecoat tegen de roest en misschien dat er nog wat restanten van die roest in de tank en filter zat.
Geplaatst: 06 aug 2007, 13:12
door Thomash
je mag blij zijn dat hij dat al gedaan had want tankcure is niet goedkoop en andere manieren zijn erg tijdrovend!
Geplaatst: 06 aug 2007, 13:14
door reddevil
er zit een gat onder in mijn tank(mijn tank lekt dus) en die is met dat tankfix ofzo gemaakt maar hij lekt nog steeds
nu gaat een vriend van mij hem lassen..
maar gaat dat ook niet roesten? aan de binnenkant?
Geplaatst: 06 aug 2007, 13:50
door edje
als je er altijd maar benzine in hebt niet.
Geplaatst: 06 aug 2007, 14:43
door Niels
Je kan gebruik maken van TIG lassen met "backing gas" dan wordt het aan de achterkant ook perfect gelast!
Moet je alleen wel gas in je tank laten, dus je hebt 2 flessen nodig

Geplaatst: 06 aug 2007, 15:01
door edje
ik denk dat je met een mig toestelletje ook al wel een aardig eind in de goede richting komt. dan vlak slijpen, plamuren en spuiten

Geplaatst: 09 aug 2007, 00:49
door fs-ael
dat tegen gas is altijd beter en veiliger
en met mig en tegen gas is de binnenkant ook gewoon netjes
Geplaatst: 09 aug 2007, 18:20
door jeroenvans
zeker.. en je hoft je tank dan ook niet al te grondig te laten lugten... hij vliegt toch nie in de fik met argon of co2 waar je oom mee last...
Geplaatst: 09 aug 2007, 18:43
door punkemon
volges mij heeft formeergas(backinggas) geen nut bij een stale tank!ik denk alleen maar bij rvs
Geplaatst: 09 aug 2007, 21:32
door fs-ael
het is vooral veiliger
lassen aan een tank waar benzine in gezeten heeft is altijd een beetje link
ik heb weleens een tank zien ploffen
geloof me daar wil je niet bij in de buurt staan

fs1
Geplaatst: 10 aug 2007, 17:33
door Nico378
Snap er niets meer van
mijn setup was ORI FS1 cilinder , 16 mm Carb , tandwielen 14 voor 43 achter , snelle uitlaat oud type '74 .
En mijn top was amper 70 KM op de teller

.
NU
Een ORI F5B Cilinder , 16 mm Carb , tandwielen 14 voor 43 achter , snelle uitlaat oud type "74 .
En mijn top is nu ook 70 KM op de teller .
Ik neem aan dat een FS1 sneller gaat dan een F5B .
Heeft er iemand een verklaaring voor .
Nico
Geplaatst: 10 aug 2007, 19:51
door edje
voetpakking bedekte niet je spoelpoorten?
uitlaatpoort mooi schoon?
zuiger en veren goed?
onsteking goed?
wat mij het meest waarschijnlijk lijkt is dat die vertanding te zwaar is voor een fs1 cilinder
