Pagina 59 van 100
Geplaatst: 10 mei 2008, 10:58
door wiebo
Na ja, ik ben het met Tom in deze eens dat je van een F5B dan eigenlijk een FS1 oid hebt gemaakt. Maakt me eigenlijk ook niet uit. Ik weet alleen dat 90 flink hard is als het ECHT km/h zijn. Ik heb wel het idee dat de km-tellertjes flink afwijken van elkaar. Een meting met een navigatie-systeempie lijkt mij stukken dichter bij de echte snelheid te komen.
Geplaatst: 10 mei 2008, 11:01
door jonnotje
een tellertje die je instelt op de omtrek van de buitenband klopt vaak ook wel redelijk, maar dan moet je hem wel goed instellen

Geplaatst: 10 mei 2008, 11:02
door Niels
jonnotje schreef:de omtrek van de buitenband
Vooral dat inderdaad

Geplaatst: 10 mei 2008, 11:29
door Triforce
mijn bewerkte f5b die heeft onderin veel meer kracht dan een fs1 cilinder omdat de hoogte van de uitlaat poort 25,5mm en ik kan er best hoge toeren mee halen heb ik laatst gemerkt, ik heb me eigen poorten verbreed en hij heeft een hele andere timing dan een fs1 cilinder, en met een goede orginele bewerkte f5b kan heel makkelijk 90 rijden als je maar weet wat je moet doen met de spoelpoorten en uitlaat poort
Geplaatst: 10 mei 2008, 11:49
door jonnotje
heel makkelijk zeker niet hoor, want je moet wel weten wát je moet doen, en ik heb het nog niémand op dit forum zien doen
plus met je uitlaatpoort op 25.5mm ga je gegarrandeert geen 90, tenzij je hem ontzettend breed kunt maken ofzoiets

Geplaatst: 10 mei 2008, 12:35
door Axel
jonnotje schreef:een tellertje die je instelt op de omtrek van de buitenband klopt vaak ook wel redelijk, maar dan moet je hem wel goed instellen

Je moet de wieldiameter, dus velgmaat (bij ons meestal 17 inch), in milimeters, keer Pi doen. Tenminste zo is het bij mijn digitale fietsteller. Dus dan zou het zijn: 17 inch = 25.4 mm X 17 = 431,8 X 3,1416 = 1356,5
Geplaatst: 10 mei 2008, 12:40
door Triforce
jonnotje schreef:heel makkelijk zeker niet hoor, want je moet wel weten wát je moet doen, en ik heb het nog niémand op dit forum zien doen
plus met je uitlaatpoort op 25.5mm ga je gegarrandeert geen 90, tenzij je hem ontzettend breed kunt maken ofzoiets

ik heb de uitlaatpoort behoorlijk breed gemaakt en de uitlaat vorm is als een rechthoek alleen de boven kant is een halve maan vorm
Geplaatst: 10 mei 2008, 12:49
door Triforce
ik ga binnenkort een 43,5 zuigertje halen voor mijn fs1 cilinder die ik nog moet laten honen, deze cilinder reed toen hij 500km was ingereden met gemak 90 met de vertanding 13/40
Geplaatst: 10 mei 2008, 13:58
door mpro09
Axel schreef:jonnotje schreef:een tellertje die je instelt op de omtrek van de buitenband klopt vaak ook wel redelijk, maar dan moet je hem wel goed instellen

Je moet de wieldiameter, dus velgmaat (bij ons meestal 17 inch), in milimeters, keer Pi doen. Tenminste zo is het bij mijn digitale fietsteller. Dus dan zou het zijn: 17 inch = 25.4 mm X 17 = 431,8 X 3,1416 = 1356,5
behalve dan dat de meeste mensen ook nog banden om hun velgen hebben
het beste/makkelijste is gewoon dmv ventiel dop 3 slagen maken en de afstand op de grond meten gedeeld door 3 en je hebt de omtrek toch vrij nauwkeurig
Geplaatst: 10 mei 2008, 14:12
door Axel
Hmmm het stond in de gebruksaanwijzing uitgelegd hoe je het moest doen, dus de wieldiameter in mm keer Pi. Er stond niet dat je de band ook moest meerekenen. Wat eigenlijk wel logisch is als ik er over nadenk

Geplaatst: 10 mei 2008, 15:03
door Tombo
Je moet de band ook gewoon meerekenen

Geplaatst: 10 mei 2008, 15:12
door Axel
Ja is eigenlijk ook best wel logisch

Ik heb het nu uitgerekend hoeveel het wiel aflegd per omwenteling zoals mitchel het zei, is iets van 174 cm per omwenteling.
Geplaatst: 10 mei 2008, 15:30
door Aad
Tombo schreef:Aad schreef:
Net als een aantal volgens mij ware dat werkendammers, die 120 gingen en zo, met de meeting niks van gemerkt.
Dan had je mss trouwens vooraan moeten rijden

120 was het niet maar het tempo lag soms best hoog

Ma jij was toch de snelste?
Geplaatst: 10 mei 2008, 16:09
door Triforce
ik in iedergeval niet, met mijn slecht lopende athena die een warm loper had gehad

Geplaatst: 10 mei 2008, 16:17
door Tombo
Vandaag trouwens nog met Falko naar de boot van m'n ouders gereden, en z'n brommer afgesteld. Ding loopt nu top
