Pagina 59 van 100
Geplaatst: 27 mei 2008, 09:41
door edje
inderdaad, er moet in gaan wat er ook weer uit gaat richting de verlichting. en dan nog een beetje extra voor de verliezen

Geplaatst: 27 mei 2008, 10:45
door mpro09
ja maar niemand rijd echt uren achter elkaar met licht aan dus hij mag best een beejte verliezen met licht aan zo lang ie dat maar weer bij laad als je met licht uit rijd
Geplaatst: 27 mei 2008, 10:46
door Yamaha rd50m
in belgie ben je verplicht contant met je licht op te rijden hoor

Geplaatst: 27 mei 2008, 10:47
door mpro09
echt waar

Geplaatst: 27 mei 2008, 10:48
door Yamaha rd50m
uhu, bomfietsen en moto's moeten altijd met licht rijden, ik denk niet dat het snel gconroleerd wordt ofzo, maar van de wetmoet het

Geplaatst: 27 mei 2008, 11:12
door Andries
is ook veel veiliger
je wordt veel eerder gezien
mijn vader rijdt op de motor ook altijd met licht aan
Geplaatst: 27 mei 2008, 11:48
door mpro09
tisnatuurlijk veiliger maar wel raar dat het verplicht is
Geplaatst: 27 mei 2008, 11:52
door Niels
Uiteindelijk kost het ook meer benzine op die manier

Geplaatst: 27 mei 2008, 11:54
door Yamaha rd50m
is dat?
Geplaatst: 27 mei 2008, 12:32
door edje
hoe snel is Yampe normaal gesproken met verzenden?
Geplaatst: 27 mei 2008, 23:37
door geo
edje schreef:hoe snel is Yampe normaal gesproken met verzenden?
bijlange na niet zo snel als ympb en almere.
Geplaatst: 28 mei 2008, 08:55
door Niels
Yamaha rd50m schreef:is dat?
Jah natuurlijk, een belaste verlichtingsspoel heeft meer magnetische fluxkracht nodig om aan de vraag te kunnen voorzien. En aangezien die magnetische fluxkracht wordt gegenereerd door het ronddraaiend vliegwiel op de krukas zal de vraag naar meer stroom, en dus de vraag naar indirecte mechanische belasting toenemen als je je lichten aanzet.

Geplaatst: 28 mei 2008, 09:39
door Jelle
Geplaatst: 28 mei 2008, 10:06
door Yamaha rd50m
ahzo, weer iets bijgeleerd dan

Geplaatst: 28 mei 2008, 10:39
door Thomash
Niels schreef:Yamaha rd50m schreef:is dat?
Jah natuurlijk, een belaste verlichtingsspoel heeft meer magnetische fluxkracht nodig om aan de vraag te kunnen voorzien. En aangezien die magnetische fluxkracht wordt gegenereerd door het ronddraaiend vliegwiel op de krukas zal de vraag naar meer stroom, en dus de vraag naar indirecte mechanische belasting toenemen als je je lichten aanzet.

ik wist niet dat als er meer vraag is naar flux dat er dan ook mechanische kracht als tegenwerking kon ontstaan! wel lache