Wat heb jij vandaag op of met je brommer gedaan?
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
Gister gemerkt dat me licht ut niet deed, dus ff bedrading nagekeken bleek dat er een draadje kapot was dus die weer ff gemaakt. Toen brommer gestart om te kijken of ie ut weer deed, en toen lekte er ineens allemaal benzine uit me kraantje, en daarna ook nog even gemerkt dat ut lampje van me licht er helemaal mee stopte. Toen zag ik ook nog een plasje olie onder me brommer liggen....Van bezinekraantje bleek gelukkig alleen een rubbertje kapot en strx maar ff een nieuw lampje halen. Gaat lkkr zo alles op hetzelfde moment 

-
- 1500km gereden
- Contacteer:
- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Handyman
- 500km gereden
mpro09 schreef:ja zo zou je het ok kunnen noemen hij gebruikt nu de puntjes als voeler
maardie doen verder niks dus slijten niet
Dus blijf je toch punten stellen ? Die bepalen nog steeds het ontstekingstijdstip dan toch ?
Of slijten ze dan niet meer ? Leg uit ! Het lijkt mij ook wel een leuk expirement namelijk..
je met een klein stroompje, een grote stroom aan , zoals een relais. doordat er maar een klein stroompje door de cpunten heen gaat branden ze veel minder in. bovendien kun je ze veel krapper op elkaar zetten zodat ze minder snel gaan zweven (en dus kun je meer toeren draaien). maar het nokje dat op het vliegwiel loopt slijt natuurlijk nog wel gewoon 

- bromtolfs1
- 100km gereden
- Contacteer:
Tombo schreef:Aad schreef:bromtolfs1 schreef:Met een vriend op de FS1-G 1975 (468) naar Roodeschool gereden om de Aerox weer op te halen.![]()
Rijdt met 2 personen best nog 70km/h, F5B 50cc, 16mm, 2F2 uitlaat (met 32mm bocht), 14/41 tandwielen.
Is zo'n 2F2 uitlaat sneller als 'n 'snelle' imi pijp?
Nee, officieel niet. Maar ik snap niet dat 'ie een 2F2 uitlaat heeft met een 32mm bocht, want dat hoort helemaal niet te passen
Wanneer je de restrictie uit de orginele 2F2 uitlaat haalt past hier precies een 32mm bocht in. Monteer ook een 32mm wartel met 32mm pakking en je hebt een snelle orgineel ogende- en stille uitlaat.

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
edje schreef:je met een klein stroompje, een grote stroom aan , zoals een relais. doordat er maar een klein stroompje door de cpunten heen gaat branden ze veel minder in. bovendien kun je ze veel krapper op elkaar zetten zodat ze minder snel gaan zweven (en dus kun je meer toeren draaien). maar het nokje dat op het vliegwiel loopt slijt natuurlijk nog wel gewoon
hoe zet je ze dan krapper op elkaar zonder het tijdstip te veranderen?
meer toeren lijkt me wel leuk