The big small question topic, part 5
- Tombo
- 17500km gereden
Vraag aan Edwin. Die heeft een FS1 frame met 4-takt blok. Je moet wel wat slijpen en lassen volgens mij, het is niet plug & play. Als je voor een 4-takt blok gaat, neem dan gewoon een Honda (kopie). Als dat eenmaal past, kan je heel veel soorten Honda 4-takt blokjes ondergooien (ook die 150cc dingen)
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- Tombo
- 17500km gereden
marco schreef:Hoe kan het dat met een homoet mijn brommer meer gaat trillen dan met een std pijp?
Meer toeren?
Ff alle blokbouten een keertje natrekken

Een FS1 pijp zit vast bij de cilinder, bij een blokbout en bij die uitlaatbeugel. Een Homoet alleen bij die uitlaatbeugel en de cilinder. Het kan zijn dat die ene blokbout wat los is gekomen ofzo
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
Tombo schreef:Vraag aan Edwin. Die heeft een FS1 frame met 4-takt blok. Je moet wel wat slijpen en lassen volgens mij, het is niet plug & play. Als je voor een 4-takt blok gaat, neem dan gewoon een Honda (kopie). Als dat eenmaal past, kan je heel veel soorten Honda 4-takt blokjes ondergooien (ook die 150cc dingen)
Mijn frame is op 6 punten gescheurd (ondanks de extra verstevigingen) dankzij een 110cc blok, ben benieuwd wat een 150-180cc blok zou doen

- marco
- Sheriff of the Posbank
Tombo schreef:marco schreef:Hoe kan het dat met een homoet mijn brommer meer gaat trillen dan met een std pijp?
Meer toeren?
Ff alle blokbouten een keertje natrekken
Een FS1 pijp zit vast bij de cilinder, bij een blokbout en bij die uitlaatbeugel. Een Homoet alleen bij die uitlaatbeugel en de cilinder. Het kan zijn dat die ene blokbout wat los is gekomen ofzo
Bij welke blokbout maak jij je uitlaat vast?
Je bedoelt zeker de achterbrugbout.
Mijn blokbouten zitten allemaal goed vast anders zo die met een std pijp ook zo trillen.
Het trillen is juist bij lage toeren.
Yamaha Sheriff 1981
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
-
- 7500km gereden
Dat kan wel kloppen idd. Verhouding lucht benzine zal doordat hij oppeens genoeg lucht kreeg wel verstoort zijn.
Gewoon even je carbje loshalen.
Flotterbakje eraf en ff kijken. Hiervoor hoef je gelukkig geen kabels los te maken
maar 100 is idd wel te klein.
Welke sproeier het best is voor jou cillinder weet ik niet zo.
Anders moet je ff in het tuning topic kijken bij huidige setup ofzo.
Kijken wat de andere hebben
Gewoon even je carbje loshalen.
Flotterbakje eraf en ff kijken. Hiervoor hoef je gelukkig geen kabels los te maken

maar 100 is idd wel te klein.
Welke sproeier het best is voor jou cillinder weet ik niet zo.
Anders moet je ff in het tuning topic kijken bij huidige setup ofzo.
Kijken wat de andere hebben
- Louistje
- 100km gereden
Mijn brommer rijdt niet lekker meer. Volgens mij is de ontsteking een beetje verlopen.
Hij heeft niet veel kracht meer onderin tot het middengebied, echt bij veel toeren wil die wel weer.
Ook knalt hij in de uitlaat als ik het gas loslaat. Je hoort hem dan plopjes geven, soms wel 4 a 5 achter elkaar.
Heb er een nieuwe bougie ingedaan. Ook vonkt ie niet tussen de punten. Wat kan het zijn?
Misschien eens de contactpuntjes vervangen? Ik kan er evt. nog even een dun schuurpapiertje doorheen halen.
Compressie heeft ie zeker wel, ik heb nu 100 km gereden met nieuwe zuigerveren. Waarop ie wel prima heeft gereden.
Hij heeft niet veel kracht meer onderin tot het middengebied, echt bij veel toeren wil die wel weer.
Ook knalt hij in de uitlaat als ik het gas loslaat. Je hoort hem dan plopjes geven, soms wel 4 a 5 achter elkaar.
Heb er een nieuwe bougie ingedaan. Ook vonkt ie niet tussen de punten. Wat kan het zijn?
Misschien eens de contactpuntjes vervangen? Ik kan er evt. nog even een dun schuurpapiertje doorheen halen.
Compressie heeft ie zeker wel, ik heb nu 100 km gereden met nieuwe zuigerveren. Waarop ie wel prima heeft gereden.