Pagina 60 van 100

Geplaatst: 14 mei 2010, 19:16
door Tombo
Vraag aan Edwin. Die heeft een FS1 frame met 4-takt blok. Je moet wel wat slijpen en lassen volgens mij, het is niet plug & play. Als je voor een 4-takt blok gaat, neem dan gewoon een Honda (kopie). Als dat eenmaal past, kan je heel veel soorten Honda 4-takt blokjes ondergooien (ook die 150cc dingen)

Geplaatst: 14 mei 2010, 19:27
door Twowheeler
Jouwe verbruikte wel wat meer dan de mijne idd :P
maar het is wel zonde je frame te ver****en voor een 4-takt blok.
Naar mijn mening is het dan ook geen fs1 meer maar een Honda :P
anders gooi je er een 12mm carb op ;)

Geplaatst: 15 mei 2010, 22:25
door marco
Hoe kan het dat met een homoet mijn brommer meer gaat trillen dan met een std pijp?

Geplaatst: 15 mei 2010, 22:26
door nieknatuurlijk
1 ophang punt?

trouwens, bij mij niet, alleen meer herrie :twisted:

Geplaatst: 15 mei 2010, 22:27
door Tombo
marco schreef:Hoe kan het dat met een homoet mijn brommer meer gaat trillen dan met een std pijp?

Meer toeren?
Ff alle blokbouten een keertje natrekken :P
Een FS1 pijp zit vast bij de cilinder, bij een blokbout en bij die uitlaatbeugel. Een Homoet alleen bij die uitlaatbeugel en de cilinder. Het kan zijn dat die ene blokbout wat los is gekomen ofzo

Geplaatst: 15 mei 2010, 22:29
door rise and shine
Tombo schreef:Vraag aan Edwin. Die heeft een FS1 frame met 4-takt blok. Je moet wel wat slijpen en lassen volgens mij, het is niet plug & play. Als je voor een 4-takt blok gaat, neem dan gewoon een Honda (kopie). Als dat eenmaal past, kan je heel veel soorten Honda 4-takt blokjes ondergooien (ook die 150cc dingen)


Mijn frame is op 6 punten gescheurd (ondanks de extra verstevigingen) dankzij een 110cc blok, ben benieuwd wat een 150-180cc blok zou doen 8)

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 15 mei 2010, 22:57
door marco
Tombo schreef:
marco schreef:Hoe kan het dat met een homoet mijn brommer meer gaat trillen dan met een std pijp?

Meer toeren?
Ff alle blokbouten een keertje natrekken :P
Een FS1 pijp zit vast bij de cilinder, bij een blokbout en bij die uitlaatbeugel. Een Homoet alleen bij die uitlaatbeugel en de cilinder. Het kan zijn dat die ene blokbout wat los is gekomen ofzo


Bij welke blokbout maak jij je uitlaat vast?

Je bedoelt zeker de achterbrugbout.

Mijn blokbouten zitten allemaal goed vast anders zo die met een std pijp ook zo trillen.

Het trillen is juist bij lage toeren.

Geplaatst: 16 mei 2010, 07:41
door Tombo
Ja, achterbrugbout bedoel ik ja :P

Geplaatst: 17 mei 2010, 09:00
door nieknatuurlijk
hoeveel maten moet je sproeier ongeveer groter zijn als je em half choked?

Geplaatst: 17 mei 2010, 09:08
door Twowheeler
Dat is zo niet te zeggen .
Wat voor sproeier heb je nu?
Is makkelijk uit te zoeken hoor :wink:
je zal wel rond de 140/150 moeten hebben

Geplaatst: 17 mei 2010, 09:27
door nieknatuurlijk
dacht egt klein, iets van 100 ofzo, maar ik weet het niet :?

sinds het nieuwe luchtfiler-filterding moet ik em choken :?

Geplaatst: 17 mei 2010, 10:33
door Twowheeler
Dat kan wel kloppen idd. Verhouding lucht benzine zal doordat hij oppeens genoeg lucht kreeg wel verstoort zijn.
Gewoon even je carbje loshalen.
Flotterbakje eraf en ff kijken. Hiervoor hoef je gelukkig geen kabels los te maken :)
maar 100 is idd wel te klein.
Welke sproeier het best is voor jou cillinder weet ik niet zo.
Anders moet je ff in het tuning topic kijken bij huidige setup ofzo.
Kijken wat de andere hebben

Geplaatst: 17 mei 2010, 16:46
door marco
Ik denk dat je met 140-150 kort aardig in de richting komt.

100 is wel erg klein.

Geplaatst: 17 mei 2010, 20:54
door Louistje
Mijn brommer rijdt niet lekker meer. Volgens mij is de ontsteking een beetje verlopen.
Hij heeft niet veel kracht meer onderin tot het middengebied, echt bij veel toeren wil die wel weer.

Ook knalt hij in de uitlaat als ik het gas loslaat. Je hoort hem dan plopjes geven, soms wel 4 a 5 achter elkaar.

Heb er een nieuwe bougie ingedaan. Ook vonkt ie niet tussen de punten. Wat kan het zijn?
Misschien eens de contactpuntjes vervangen? Ik kan er evt. nog even een dun schuurpapiertje doorheen halen.

Compressie heeft ie zeker wel, ik heb nu 100 km gereden met nieuwe zuigerveren. Waarop ie wel prima heeft gereden.

Geplaatst: 17 mei 2010, 21:10
door Monkeymadness
gaan de puntjes wel op tijd open? zonde om de zooi te vervangen als ze alleen een beetje laat staan...