Pagina 7 van 9
Geplaatst: 12 mar 2008, 19:53
door Tombo
YamaSam schreef:allriiight! is dat de laatste nieuwe segmentverhakselaar?
de betere test wel, jammer dat ie zo grof gemaakt is, het plan was ni slecht precies, maar die 'chicane' (?) naast het uitlaatgat lijkt me toch vrij hachelijk!
Het lijkt allemaal grof, amar dat komt door de vettigheid van de benzine en de flits. In het echt is het allemaal best goed afgewerkt. Ik heb de foto's laten zien aan de huistuner van het kreidlerforum, LVS (mss dat sommige van jullie hem kennen, fs-ael denk ik wel

), die zei al dat het zeker geen beunwerk is van de 1e de beste Dremelaar

Wat bedoel je precies met chicane?

De cilinder heb ik overigens al een tijdje, alleen niet veel mee gereden. Hij rijdt hárd, dat is wat zeker is, alleen heeft het ding een best hoge powerband (te krap voor een 4-bak, vooral van de 3 naar 4...). Verder had ik het gevoel dat de contactpunten begonnen te zweven met die hoge toeren
Ook denk ik dat m'n huidige uitlaat (Homoet 4P) láng niet toereikend is voor het toerengebied waar het vermogen van deze cilinder zich bevind. Ik wil ooit nog eens een Homoet 6P proberen, ik denk dat het daar mee al stukken beter loopt.
Geplaatst: 12 mar 2008, 22:43
door fs-ael
lvs kennen we wel jah
die cilinder is sowieso al kunstig
die 2 extra uilaatpoortjes zijn echt moeilijk te maken
want een fs1 cilinder heeft erg weinig `vlees` bij de uitlaat
Geplaatst: 13 mar 2008, 10:02
door mpro09
waarom zitten de uitlaat poorten echt veel hoger dan de spoelers?
Geplaatst: 13 mar 2008, 10:04
door Andries
ginofs1 schreef:heb je een foto van die 9 poorter tombo.
gr gino
ik zie er maar 7
Geplaatst: 13 mar 2008, 10:09
door mpro09
kijk nog maar isgoed dan

Geplaatst: 13 mar 2008, 10:10
door Tombo
Andriesfs1 schreef:ginofs1 schreef:heb je een foto van die 9 poorter tombo.
gr gino
ik zie er maar 7
Toch beter tellen jong

Het zijn er echt 9

die sleuven zijn ook spoelpoorten
Geplaatst: 13 mar 2008, 10:11
door Andries
oo dan heb ik me vergist
Geplaatst: 13 mar 2008, 10:45
door Niels
Tombo schreef:Andriesfs1 schreef:ginofs1 schreef:heb je een foto van die 9 poorter tombo.
gr gino
ik zie er maar 7
Toch beter tellen jong

Het zijn er echt 9

die sleuven zijn ook spoelpoorten
Doe nie zo tof jong

Geplaatst: 13 mar 2008, 10:57
door jonnotje
hey tombo, zou je een poorrtmap van kunnen maken van die 9poorter? ik ben wel benieuwd naar de maten

Geplaatst: 13 mar 2008, 11:02
door Tombo
Zal binnenkort eens kijken, heb het eigenlijk zelf nog nooit gedaan. De uitlaatpoort ligt wel ontiegelijk hoog...
Geplaatst: 13 mar 2008, 11:08
door Andries
wel een stukje knap tuningwerk trouwens

heb je dat zelf gedaan tombo???
Geplaatst: 13 mar 2008, 11:09
door Tombo
Was dat maar waar

Geplaatst: 13 mar 2008, 12:41
door YamaSam
heb je'r een piston bijgekregen?
kleurt die ook niet zwaar af bij de sleuven?
Geplaatst: 13 mar 2008, 14:51
door Tombo
Ik heb er een zuiger bij, alleen het hele zaakje, of iig de zuiger, is nog lang niet ingereden, die zuiger was praktisch nieuw. Er zitten nog geen strepen o.i.d. op.
Geplaatst: 13 mar 2008, 15:09
door YamaSam
één per 1000km gok ik
hoeveel is de boring eigenlijk?
ben aan ééntje bezig, vandaar al de vragen natuurlijk
