Pagina 7 van 100

Geplaatst: 15 feb 2008, 10:39
door Yamaha rd50m
dus eerste 100 km niet boven de 6000 toeren, dan 100 km afwisselend rijde en dan stillekesaan gewoon?

Geplaatst: 15 feb 2008, 10:39
door mpro09
ja zo iets idd

Geplaatst: 15 feb 2008, 12:15
door occ1s
ik het t zo bij mn puch gedaan, maar zo zou het toch ook bij een fs1 kunnen?:

Als je een nieuwe cilinder hebt gekocht moet je deze goed inrijden, anders heb je niet lang plezier van je cilinder en haal je niet het optimale eruit. Er is ook een verschil tussen het inrijden van een getunede cilinder of een standaard cilinder.
Na het installeren van de nieuwe cilinder doe je een scheutje extra olie in de tank (of je mengt met de verhouding 1:25 en deze doe je in de tank)
Deze methode geldt voor een clinder van gietijzeren cilinder. Daarna laat je het blok warmlopen voor 1 minuut en dan ga je twee kilometer rijden. Hierna laat je het blok 5 minuten afkoelen en ga je 20 kilometer rijden met gevarieerd gas. In die 20 kilometer ga je twee keer voluit, maar niet langer dan 10 seconden. Dan je laat het blok 15 minuten afkoelen. Als dat is gebeurd ga je anderhalf uur rijden met gevarieerd gas en je trekt hem blok drie keer voluit voor 15 seconden, niet vaker en niet langer.
Dit is de beginperiode van het inrijden. Hierna laat je het blok echt goed afkoelen (een nacht). Nu begint het echte inrijden. Je rijdt voor zo'n 300 kilometer redelijk rustig niet te vaak voluit trekken en na een bocht niet voluit opgtrekken, maar het blok rustig op toeren laten komen. Als je het blok opentrekt moet het goed warm, dus na een kilometer of vijf.

Voor een aluminium cilinder met een nikasil wand gelden anderen regels. Je hoeft geen 300 km maar 75-100 km rustig aan te doen. Na die 75-100 km laat je het blok eerst warmlopen voordat je flink gas geeft. Na hoef je het blok niet meer perse warm te laten lopen, dan kan je gelijk gassen, maar het is niet goed voor je blok.

Geplaatst: 15 feb 2008, 13:49
door Tombo
Extra olie voor het inrijden? Juist nĂ­et doen! Het moet inslijten, anders duurt het alleen maar langer!
Gewoon de 1e paar 100 km rustig aan doen. Dan komt het allemaal wel goed

Geplaatst: 17 feb 2008, 21:51
door Yamaha rd50m
kan het zijn dat je voorlicht doorbrandt omdat je geen batterij hebt, of heeft dit er niks mee te maken?

Geplaatst: 17 feb 2008, 22:26
door ginofs1
ja dat is wel zeker, je moet een goede accu hebben.
anders branden ze door als je hoge toeren gaat maken.
gr gino

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:26
door Yamaha rd50m
is het nodig om je batterij op te laden voor je ze in de je bromemr steekt, of moet dat niet, en hoe moet je je batterij juist vullen?

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:28
door Niels
Vullen met accuzuur en dan eerst even aan de acculader of gelijkspanningsvoeding (wel opletten wat de laadspanning is!)

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:45
door Yamaha rd50m
maar je brommer laadt de batterij toch ook op? dus waarom is dat dan nodig? (kan zijn dat het een domme opmerking is, maar op het vak van electronica ben ik nogal amateuristisch)

Geplaatst: 18 feb 2008, 20:52
door Niels
Zodat je accu de volledige capaciteit heeft om mee te beginnen, je lichtspoel laadt alleen bij met een lage stroom.
Niet echt geschikt om hem de 1e keer vol mee te krijgen dus :roll:

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:11
door prit2
heeft er iemand al ervaring met dat 100cc blok dat voor 200eu op mp staat?

het lijkt mij wel leuk voor erbij, en dan begrenzen op 70, lekker rustig toeren met massa's koppel 8)

Geplaatst: 19 feb 2008, 11:42
door Tombo
Ik heb ze wel eens bij een toerrit gezien, met een soort van Homoet uitlaat. Ding liep goed hard met die uitlaat en een mooi geluid. Als je ze begrenst zullen ze denk wel superlang mee gaan (hoop cc's, weinig vermogen dan).

Geplaatst: 19 feb 2008, 12:39
door YamaSam
zijn dat YB replicas?
die kratten compleet, zijn die ook te koop?
ken een meisje die per se een yb100 wil..

Geplaatst: 19 feb 2008, 13:48
door Axel
Voila:

[web]http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/brommers-oldtimers/147172878-fs1-yb100-nieuw-in-kradt.html%3Freturn%3DeJw1zF0KgzAQRtG9CPqmMQo2RKTYnaSaYmh%252BhswIpaV77ygUwnC%252B%252BxCjpf443Y6opZK6QGvyso0bEWghnglsbILJTwJvDGETvQiJUrax5nfPKQSbUfxRJ7%252BSO9MyKNlsFPz15SdZrThRKvtZlv3N85mHizrYHVRnJebbARMfK%252FJgwRFbRuA%252Bx52%252FdgvPhI53VwHsU1uM3x9DE0AG%26fta%3DeNpNk0uO2zAMQO%252BixaxJ6kOJQq4wVwiMcTo14CRG7EzTBrl79YktbwTrQaL4SLoTL885Lep%252BG48%252F3TirmLYs6jEe8KOfD8tVMI4ojn0cSZxPu0X%252BDVOcf%252FWzxGkRiOdJLvfz6TZ8xfEhCFp7F8e%252FYoLRGOJ1HoQ%252Bpul%252BgBzeiJq675OKQwo9ixY19OndTrSW55DCzRJEoWFk8uzXc4V5a5z3nBmtjBxasJSZ3u4SMBNmZt5Me2MdB52ZXc9ZNhpsYW5lhiAthfHGMASDJjO%252FY95wORd2d0HXXLCJ5CesK3A10RzYhFBMcFMJhlnXkKgbTHl7W6DZCkEIRPUhuztpnS7W6Bo01vgakxuklGqNuQrpkKpLrqYUWnUtABdzgnYdnAtQ4NabkDInCAVuRmwRA9XreuuET%252BXk2sVmhIieSp7UjDSR5aJJbgfBQBkM4j0EKEUm3yAg1jGgzSgQG%252BdKSroZJXEf6hBtRhYM2joJuvWItDNZ8zWnJolarlPXz8fxdPlefq9DiCDq6367HYdLf3pk%252Bn7p3D2OefrTwPe1cySq%252B6Pi5%252FvzJ%252F8JIM%252FX6z%252FoceQM%26fta_ind%3D1%26df%3D1[/web]

Geplaatst: 19 feb 2008, 15:57
door Tombo
Moet je wel zelf een kenteken regelen.
Als je er een normaal fs1 zadel en tank+kappenset op zet is het ineens een veel mooiere brommer/motor