Pagina 7 van 8
Geplaatst: 13 mei 2008, 19:03
door Triforce
Tombo schreef:Triforce schreef:
me vader heeft een onderzoek vroeger gedaan en hij zegt toch echt wat anders
en ik geloof hem meer dan wat hier gezegt wordt, want me brommert ging wel meer toeren maken toen ik op loodvervanger reed en met v-power ook alleen dan net iets minder
Wat iedereen gelooft moet 'ie zelf weten, maar het staat gewoon kei-hard in de boeken geschreven dat lood alleen voor de dempende werking zorgte, en voor een hoger octaangetal. Van alle 2 die dingen gaat een (zeker een 2-takt) brommer niet harder lopen

en in welk boek staat het dan

Geplaatst: 13 mei 2008, 19:04
door Niels
Geplaatst: 13 mei 2008, 19:41
door ginofs1
dewaal schreef:ginofs1 schreef:wat heb jij nu voor smerig plaatje als avatar.
is dat die porno acteur met 25 cm
nu beter

ja mooi das een stuk beter

Geplaatst: 13 mei 2008, 20:25
door ginofs1
ik moet even mijn verhaal onderbouwen.
hier vast de tekst op het flesje van mijn lood vervanger.
ik ben nog op zoek waar het staat betreft de elektrolyse
maar ga maar vast goed zitten, de waarheid is hard
dat het een wit grijs afscheiding geeft is bekend, zelfs je uitlaat werd grijs/wit aan het uiteinde

Geplaatst: 13 mei 2008, 20:31
door YamaSam
hier in de buurt was het idee van vitriool en aceton bij de benzine te doen,
een veer bij op de contactpunten,
segmentkoppen afvijlen tot 0.5mm
geen koppakking maar alles vlakken
voorontsteking op 2mm
en de uitlaatpoort op 19.5
dán boort ie wel (vijf minuten

)
chemie is een kunst, het mag enkel niet van zichzelf beginnen knallen

Geplaatst: 13 mei 2008, 20:42
door ginofs1
ja of je compressie goed verhogen.
en metanol bij je benzine toevoegen dan krijg je een veel hogere octaan gehalte.
Geplaatst: 13 mei 2008, 21:13
door Tombo
ginofs1 schreef:ik moet even mijn verhaal onderbouwen.
hier vast de tekst op het flesje van mijn lood vervanger.
ik ben nog op zoek waar het staat betreft de elektrolyse
maar ga maar vast goed zitten, de waarheid is hard
dat het een wit grijs afscheiding geeft is bekend, zelfs je uitlaat werd grijs/wit aan het uiteinde

Kijk, om de kleppen te beschermen dus! Bij oude 4-takt motoren.
Ben je niet in de war met je electrolyse, dat je meer een redox reactie bedoelt? Dus bv net zoals onder een boot, een anode plaatst, die zich op gaat offeren als het hoofdmetaal gaat oxideren?
Geplaatst: 13 mei 2008, 21:48
door ginofs1
je kleppen hebben een steeltje en daar gaat het om.
deze slijten als dwazen als je er geen lood vervanger in gooit.
de lood vervanger geeft een film laagje tussen de klep(steeltje) en de geleiders.
zo dat er geen spannings verschillen kunnen optreden(elektrolyse).
dat de octaan hoger word is mooi maar dat was niet de opzet hier van.
maar ik zal het je wel laten lezen als ik het heb gevonden.
dan kan je je leerraar hier mee om de oren slaan

Geplaatst: 14 mei 2008, 20:51
door Niels
Spanningsverschillen?
Dat zie ik niet gebeuren...

Geplaatst: 15 mei 2008, 22:09
door ginofs1
niels ooit goed naar een landrover gekeken .
deze zij gemaakt van twee verschillende metalen staal en allu.
op de plaatsen waar de metalen elkaar raken word het allu opgevreten

elektrolyse
let maar op de achter klep van de landrover

Geplaatst: 16 mei 2008, 14:00
door Tombo
Haha dat is wat ik dus bedoel, jij als botenman moet dat toch wel weten
Dat is geen electrolyse maar een redox reactie! Daarom plaats je onder je boot (staal dan) een anode, als het ijzer wilt oxideren zal deze eerst de electronen van dat anode dingetje pakken.
Geplaatst: 16 mei 2008, 16:31
door Tombo
Ik bedacht me net in de trein hoe het ook alweer werkt.
Door het potentiaal verschil van 2 metalen gaat het (snel) oxideren. Ik denk dat Sam (de scheikunde expert zoals ik het lees

) of Niels (de electro-expert) hier wel meer over kan vertellen
Geplaatst: 16 mei 2008, 18:18
door Niels
Jah inderdaad, dat heet geen elektrolyse maar een reductiereactie
Omdat de 2 verschillende metalen een potentiaalverschil hebben heffen ze dit op door elektronen te "switchen" en dan gaat het roesten...
Maar dat gebeurt zeker niet bij aluminium zuigers icm. gietijzeren cilinders en al helemaal niet alleen door wrijving

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:37
door mpro09
REDOX

Geplaatst: 16 mei 2008, 18:44
door Niels
Ojah, dat stond voor Reductie Oxidatie
